Moddare bygger Hackintosh i Xbox-skal

Permalänk
Melding Plague

Moddare bygger Hackintosh i Xbox-skal

Moddaren Will Urbinas senaste projekt går inte av för hackor. Beväpnad med en hög datorkomponenter, en gammal Xbox och hacking-verktyget EFI-X lyckas han sno ihop en "Hackintosh" som inte liknar någonting annat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nu vet jag iaf vad jag ska göra med min gamla xbox

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

riktigt hett projekt! mums

Permalänk
Medlem

jäkligt colt det han gjorde med kablarna till diskarna, annars var det ju bara sjukt jobbigt att använda sig utav en xbox som han endå byggde om totalt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

det jobbet han gör är ju omänskligt, aldrig sett nått liknande och så mycket nogranhet med detaljer, killen är en utomjording.

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem

WOW

jäkligt tajt packat i den lilla lådan
undrar dock hur det är med kylningen?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Riktigt snyggt gjort det där. Många timmars jobb för att få in så mycket i något så litet.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Först trodde jag big deal han använder ett xbox* chassi, men det är nästan så han bygger från grunden slår det en när man ser filmen! Men musiken var för j*vlig!

Permalänk

Inte nog med att själva bygget är förbannat snyggt, det var ju en ruskigt snygg och underhållande bygglogg också för den delen! Nästan lika mycket engagemang i filmningen som i själva projektet!

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk

Jäklar vilket välgjort projekt och filmen var den bästa byggloggen jag sett

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

söta fläktar

Permalänk

Imponerande. Jag hade dock valt att själa bakplåten till moderkortet, på så vis finns det lite hopp om att kunna byta moderkort utan att behöva hitta ett helt identiskt. Fast detta är ju iofs snyggare.

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt bygge!

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Först trodde jag big deal han använder ett 360 chassi, men det är nästan så han bygger från grunden slår det en när man ser filmen! Men musiken var för j*vlig!

360? Nu är du väll allt lite trött va.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
360? Nu är du väll allt lite trött va.

Japp.

Eller igentligen är det ju ett 360 chassit, den snurrar ju runt i filmen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclockers
hacking-verktyget EFI-X lyckas han sno ihop en "Hackintosh" som inte liknar någonting annat.

Men visst liknar det en Xbox?

Kollade faktiskt hela, väldigt imponerande!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat att xbox lådorna var så stora först nu, extremt bra jobbat av killen där. 10P på hans galleri om han hade haft nått

Permalänk
Medlem

10p indeed!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

underbar film!
bygget var inte helt fel heller!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Kul att se hela arbetsgången, vilket gör att man inser hur mycket arbete som ligger bakom.

Dessutom fick jag sådana "vill ha" känslor när jag såg garaget? som han jobbar i. Jag vill också ha ett garage med alla de verktygen......

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

snyggt som fan 10p

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

sjukt imponerande!! skulle va kul att kunna göra nåt sånt haha:D

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Har aldrig fattat att xbox lådorna var så stora först nu

Stod ju på konsolen att det var ett developement kit, de kanske är större,

hursomhelst, mycket snyggt gjort

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Stod ju på konsolen att det var ett developement kit, de kanske är större,

hursomhelst, mycket snyggt gjort

Developement Kit lådorna är större, men bara på höjden.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Ingen dålig kabeldragning där inte

Sjukt snyggt arbete! (y)

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Ge mig garaget. Vad kostade inte det.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Ge mig garaget. Vad kostade inte det.

Det har han ju råd med. Han sparade ju massa cash på att bygga det där

Permalänk
Medlem

fattade principen med att bygga en låda, men kunde han inte bara köpt eller hittat ett fult gammalt chassi och slängt in dom där grejerna och sedan installera OS X på eller vad? Missade jag något här ;)?

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk
Medlem

Helt löjligt snyggt. En sån verkstad måste vara varje äkta swecare's våta dröm

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

10p lätt

Visa signatur

pff