Geforce 195.62 WHQL-kandidat

Permalänk
Melding Plague

Geforce 195.62 WHQL-kandidat

En ny drivrutin för Geforce-ägare har dykt upp på Nvidias webbplats. Denna gång handlar det om en version som lämnats in för WHQL-godkännande.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, då är det bara o tanka när man kommer hem ifrån jobbet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Länken hos Nvidia verkar inte fungera?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Trevligt, då är det bara o tanka när man kommer hem ifrån jobbet

Tror inte ett TNT kort fortfarande stöds :D:D

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

Jag som nyss installerade förra patchen

Förresten, behöver man köra en drivercleaner innan man installerar dessa? Minns att förr i tiden behövde man ofta det när man installerade grafikkortsdrivrutiner.

Och en annan sak, när man kör patchen så väljer man en mapp innan installationen startar. Det är bara en temp mapp för installationsfilerna va? Man kan ta bort den efter installationen antar jag?

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

jag kör fortfarande drivercleaner när jag byter grafikdrivr., det är inte särskilt jobbigt och du slipper dumma problem

installationen lägger sig i en tempmapp, så kasta den när du är klar bara.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Entusiast

Förr i tiden avinstallerade jag alltid mina drivrutiner först, fast sen jag fick Windows 7 så installerar den alltid tillbaks dom automatiskt när jag tar bort dom. Så jag använder nu Windows update för att uppdatera mina drivrutiner istället.

Ska se om dessa kommit upp än, fungerande AA i borderlands är efterlängtat

Edit: Ingen på Windows Update, antar att det krävs WHQL. Bör inte ta för lång tid nu då tycker man.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Tror inte ett TNT kort fortfarande stöds :D:D

oh noes! vad ska jag nu göra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
oh noes! vad ska jag nu göra

Det kanske går att hitta någon äldre drivrutin som funkar?
Annars får du väl börja fundera på att köpa en nyare dator...

Permalänk

Skriver det jag brukar skriva; Trevligt!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

En blå NVidia-logga?

Permalänk
Avstängd

Såg med att loggan är blå Skall vara Grönt Grönt är skönt (A)

Denna drivirutien måste testas när man kommer hem.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Installerade beta versionen igår aja.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Det kanske går att hitta någon äldre drivrutin som funkar?
Annars får du väl börja fundera på att köpa en nyare dator...

hehe datorn jag har där har jag inte IRL så att säga

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

är WHQL nu

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Med nya drivrutin uppstår mindre fryslaggningar och frame-skip för mig när jag lirar PES 2010

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Ingen 19x.xx drivare har fungerat bra på min laptop. Med dessa kan man inte ändra ljusstyrkan på laptopen alls, vilket känns lite dåligt ifall man vill ha så lång batteritid som möjligt. Får hoppas det fungerar med denna. Tvivlar dock på det.

Permalänk

TACK NVIDIA !

Detta blir ju en kanonfödelsedags present !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ingen 19x.xx drivare har fungerat bra på min laptop. Med dessa kan man inte ändra ljusstyrkan på laptopen alls, vilket känns lite dåligt ifall man vill ha så lång batteritid som möjligt. Får hoppas det fungerar med denna. Tvivlar dock på det.

Det finns inga 19x.xx drivare till laptops.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det finns inga 19x.xx drivare till laptops.

Går enkelt att lägga till stöd för grafikkorten i laptops för att få dess att funka Har gjort samma sak med 185.xx som jag kör med just nu, som egentligen inte heller ska stödja mitt kort, men den drivaren fungerar helt utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Går enkelt att lägga till stöd för grafikkorten i laptops för att få dess att funka Har gjort samma sak med 185.xx som jag kör med just nu, som egentligen inte heller ska stödja mitt kort, men den drivaren fungerar helt utan problem.

Det finns drivare för laptops på nVIDIAs site, använd dom istället.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"