Permalänk
Medlem

Suck

Beställde 27/10 en i7 720, RGBLED, 4GB... Förväntad leverans 4e December.
Den avbeställdes av Dell den 19e November. "det har uppstått ett problem med kombinationen av komponenterna"

Ringer till Dell den 20e efter att jag har lyckats bygga ihop samma order på företagshemsidan men till ett klart dyrare pris. Får på eftermiddagen en offert på samma order från dell igen, men några hundralappar dyrare!?
Förväntad leverans 7e December.

Idag flyttades förväntad leverans fram till den 11e Januari.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rozkalns
Suck

Beställde 27/10 en i7 720, RGBLED, 4GB... Förväntad leverans 4e December.
Den avbeställdes av Dell den 19e November. "det har uppstått ett problem med kombinationen av komponenterna"

Ringer till Dell den 20e efter att jag har lyckats bygga ihop samma order på företagshemsidan men till ett klart dyrare pris. Får på eftermiddagen en offert på samma order från dell igen, men några hundralappar dyrare!?
Förväntad leverans 7e December.

Idag flyttades förväntad leverans fram till den 11e Januari.

Röstar för att du ska ringa de igen och klaga! Berätta hela din situation för de och allt som hänt o säg vad du tycker är en rimlig kompensation. Man tycker ju inte att de borde höja priset och flytta fram leveransdatumet på grund av en tabbe som DE har gjort. (problem med kombinationen...)

Tålamod är nyckeln. Stå på dig!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Det finns nån tråd om detta någonstans, googla. Men det som är en dealbreaker för mig är brist på wifi drivrutin!!. kul att gå runt med kabel :/, Har inte testat installera pga detta men annars skall det fungera, ingen grafik drivrutin heller så lågupplöst skrivbord är att vänta.

Hummm, ja då tappades all mening. Men undra om det kommer drivisar?
Hoppas hoppas!
Jag Instalerade Osx på min gamla LG r405, fick allt att funka klockrent, dock inget tangentord!

Jo jag hittade flera trådar, men ingen som har testat än. Verkar vara många som sugna men inte törs ta klivet!:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CapFever
Hummm, ja då tappades all mening. Men undra om det kommer drivisar?
Hoppas hoppas!
Jag Instalerade Osx på min gamla LG r405, fick allt att funka klockrent, dock inget tangentord!

Jo jag hittade flera trådar, men ingen som har testat än. Verkar vara många som sugna men inte törs ta klivet!:P

Haha, man kan alltid hoppas om det gör så let it be known för jag är sugen. Inte lika kul o ta klivet om det inte finns drivisar vilket betyder att det inte kommer funka xD Tangentbord kan ju också va bra att ha!

Visa signatur

Permalänk

Halvt offtopic, men nån kanske vet. Har surround, Pioneer receiver och Sony Satellite system. Såg någonstans att man inte borde ansluta datorn till nåt liknande, men jag har inte en susning. Någon som kan?

F.ö. tycker jag att datorn är helfräck.

Permalänk
Medlem

Är inte helt säker, men hdmi borde ju kunna göra det. Sen så kan man använda sig av de två hörlurs uttagen och mick ingången. det är bara lite inställningar som ska göras

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davos04
Är inte helt säker, men hdmi borde ju kunna göra det. Sen så kan man använda sig av de två hörlurs uttagen och mick ingången. det är bara lite inställningar som ska göras

Finns en gammal tråd på sweclockers. Finns bl.a. en kabel som är hdmi/optisk på elektronikvaruhus, vet inte om man får skriva namn. Finns även div "omformare".
Får säga som Gösta Ekman: "Vete fan hur det går till, måste va nåt elektriskt".

Använda hörlurs- och micuttagen var enl tråden en mindre bra grej. Laptop var tydligen i sig olämpligt att köra mot surroundsystem.

Permalänk

Även om det är en xps-tråd, vill jag inte starta en ny tråd för en liten fråga. Skall flytta en fil till min externa hd. Filen är för stor, säger meddelandet. Nej, finns gott om plats. Kan man ställa om nåt, eller hur gör man? Filen är iso, så jag vill inte plocka isär den då jag inte kan mounta den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Även om det är en xps-tråd, vill jag inte starta en ny tråd för en liten fråga. Skall flytta en fil till min externa hd. Filen är för stor, säger meddelandet. Nej, finns gott om plats. Kan man ställa om nåt, eller hur gör man? Filen är iso, så jag vill inte plocka isär den då jag inte kan mounta den.

Ok, göra om FAT32 till NTFS, för att kunna föra över filer över 4GB.

Permalänk
Medlem

Låter som att det är ett formateringsproblem. FAT32/NTSF

http://en.wikipedia.org/wiki/Fat32#FAT32

Permalänk
Medlem

Ville bara uppmärksamma ett problem jag lyckats skaffa mig. Skapade en tråd om det men har inte fått så mycket svar. Skulle vara tacksam om någon av er som hänger här kunde hjälpa mig
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Låter som att det är ett formateringsproblem. FAT32/NTSF

http://en.wikipedia.org/wiki/Fat32#FAT32

Precis, NTFS har inte 4GB som överföringsbegränsning. Nu städar jag hd:n, för att kunna göra en konvertering till NTFS. Allt står beskrivet på Microsoft.

Permalänk

Är RGBLED skärmen värd de extra 3000kr ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

skulle också vilja veta om RGBLED är värt dom extra slantarna?

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem

De som köpt den verkar ju tycka det ja har ingen aning för jag kör med W-LEDskärmen men ja kan ju säga att den är otroligt bra. Mycket bättre än det mesta annat som ja sett innan. Antagligen är ju RGBLEDen bättre på färger än min, men den här är absolut inte fy skam.

Jag skulle inte betala 2000 för RGBn nu när jag vet hur bra den här skärmen är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med föregående. Jag har inte sett RGBn irl men jag har fått intrycket att färgerna är så skarp att det verkar överdrivet nästan men vad vet jag.

Måste tillägga att jag är RIKTIGT nöjd med min xps. Spelar Dirt 2 på högsta ALLT och det flyter på utan problem.
Hade dock lite problem med lagg i campingtrailern men det löste sig med ATI modder och ny drivis.

Permalänk

Jag har RGBLED, men har inte sett den billigare skärmen, så för mig är en jämförelse omöjlig. Vill påstå att den dyrare är bättre när man är äldre, om ljuset är tydligare, då ögat inte är lika flexibelt.
För mig som kör mycket foto är skärmen en tillgång. Men, som sagt, jag har inte den andra att jämföra med.
Är nog lite psykologi också. Roligare att köra sportbil.

Permalänk
Medlem

Hej.. funderar på att beställa en XPS 16 med i7-processor nu i dagarna..
Det jag funderar över är att alla andra XPS, vare sig 13 eller 16 är med windows 7, förutom den med i7-processorn.. Jag vägrar ha en med vista då den suger..
Någon som har tips om att man kanske borde vänta lite tills den oxå lanseras med windows 7?
Fram till 9e är det ju väldigt bra pris på den samtidigt som det finns en 10% rabatt att utnyttja fram till den 16e december.

Några tips?

Tacksam för ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokogak
Det jag funderar över är att alla andra XPS, vare sig 13 eller 16 är med windows 7, förutom den med i7-processorn.. Jag vägrar ha en med vista då den suger..
Någon som har tips om att man kanske borde vänta lite tills den oxå lanseras med windows 7?
Fram till 9e är det ju väldigt bra pris på den samtidigt som det finns en 10% rabatt att utnyttja fram till den 16e december.

Några tips?

Tacksam för ett svar

Ring och fråga om du kan få den med Windows 7 istället man tycker att de borde gå med på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det dell extended battery life gör??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokogak

Några tips?

Tacksam för ett svar

Jag ringde till dom och fick win7 på min maskin.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davos04
Vad är det dell extended battery life gör??

Det minskar frekvensen på CPU, sänker ljusstyrkan på skärmen och minskar tiden tills att hårddisken stängs av vid inaktivitet.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Tack för er svar.. Ringde och det var inga problem att få med windows 7..
Ska nog beställa denna imorgon

PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
OPERATIVSYSTEM Windows 7
SÄKERHETSPROGRAM McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - Swedish
LCD-SKÄRM White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
MINNE 4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048] redigera
HÅRDDISK 500 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min) redigera
GRAFIKKORT 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write)
PRIMÄRT BATTERI 9-cell 85Whr Lithium Ion battery

Pris: 13.600:- Helt okej pris eller vad tycker ni?

Dock vet jag inte riktigt om jag ska ta vita eller svarta... Beslutsångest..

Permalänk
Medlem

tjabba, tänkte också beställa precis den med samma spec som dig kokogak Dock hur gör man med rabbat koden? nämner man det till den man pratar med eller?

mvh

Jonny K

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk

jag kör med Vistas egna power schema, (tycker DELL egna var lite väl o-optimerad).
har bättre batteri tid och spel prestanda med Vistas egna.....bara ett litet tips

and Folks................why so excited about Intels i7 !

om ni nu inte håller på med några värsting renderings program så kommer ni knappast behöva en i7 CPU....ni kommer garanterat inte "känna" någon skillnad i spel mot en stark P eller T CPU.........

(ni sväljer verkligen marknadföring må ja säga...he he)

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonnyK
tjabba, tänkte också beställa precis den med samma spec som dig kokogak Dock hur gör man med rabbat koden? nämner man det till den man pratar med eller?

mvh

Jonny K

Tjena!

Jag sa bara till honom via telefon att jag har en kupong som ger 10% rabatt och då sa han okej, då fixar jag 10%. Jag behövde inte läsa upp eller maila den till honom. Dom e riktigt schyssta verkar det som

Permalänk
Medlem

e det så jävla lång leverans tid LOL

Permalänk
Medlem

Studio XPS 16 (N00X6501) Antal 1
Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache), Genuine Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Swedish Enhetspris Inkl. moms 23250,00 kr
! Få 7830 Kr rabatt !
Giltig till den 9 december 2009 Visa detaljerad information
- 7830,00 kr
Få 10% rabatt!
Giltig till den 16 december 2009 Visa detaljerad information
- 1542,00 kr
Katalognummer: 1212 N00X6501
Modul Beskrivning Visa information
Base Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
Operativsystem Genuine Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Swedish
Memory 4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
Keyboard Internal Swedish/Finnish Qwertz Keyboard
Video Card 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
Hard Drive 128GB Solid State SATA Drive
Optical Devices Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive
Wireless Networking Dell Wireless 1397-minikort (802.11 b/g)
Cables 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Shipping Documents Swedish - Documentation Studio XPS 16
Gedis Bundle Reference N12X6501
Standard Warranty 1 year of coverage included with your PC
Enhanced Service Packs 1 year of coverage included with your PC
Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - Europa
Order Information Studio XPS 1645 Order - Sweden
Primary Battery 9-cell 85Whr Lithium Ion battery
Carrying Cases No Carry Case
Dell System Media Kit Studio XPS 1645 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Integrerad kamera med 2.0 megapixlar och programvara för ansiktsigenkänning
Accidental Damage Support No Accidental Damage Support
Online Backup DataSafe säkerhetskopiering online, 2 GB i 1 år
TV Tuner and Remote Control Ingen inbyggd TV-mottagare
LCD Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced c
DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft Application Software Microsoft® Works 9.0 - svenska
Protect your new PC McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - Swedish
Power Supply 90W AC Adaptor
Totalt Inkl. moms: 13878,00 kr

Är det någon som fått denna build för bättre pris?

jag har pratat med dell säljare han sa att han kunde fixa win7 till samma pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön

and Folks................why so excited about Intels i7 !

om ni nu inte håller på med några värsting renderings program så kommer ni knappast behöva en i7 CPU....ni kommer garanterat inte "känna" någon skillnad i spel mot en stark P eller T CPU.........

(ni sväljer verkligen marknadföring må ja säga...he he)

Haha, men man vill ju ha det som är top notch inge kul o ha det näst bästa när det bästa finns inom räckhåll för ens budget. Man kommer lätt känna skillnad om man håller på mycket i Photoshop, men annars tror jag inte man tjänar så mycket på det nej ^^

Visa signatur

Permalänk

Yes.......

Då slängde jag iväg lite pengar till Dell ännu en gång. Efter ett rätt så långt samtal så fick jag ner min pudding till den härliga valören av knappt 16 papp.

Specifikationen är

i7,720, 4gb, 128gb ssd, RGB-led, win7, 3 års premium garanti/olycksfall, och sedan för att få ner priset tog jag bort det större batteriet, samt blåtanden.

Och detta gjordes alltså via telefon. Då går det alltid att fixa till systemet lite xtra.
Pre. leverans är 21/1, vilket inte gör mig nått då jag jobbar till sjöss och kommer hem runt den tiden

//Michael