Permalänk
Medlem

Dreamhack summer i Göteborg?

Ja, som rubriken lyder! Jag läste i tidningen (Arbetarbladet) så här: Datorfestivalen Dreamhack flyttar från Elmia i Jönköping till Göteborg 19-22 juni. Dreamhacks ledning uppger att den viktigaste orsaken är en hundutställning, som gör att festivalen inte kan få de utrymme man behöver.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Är ju hur bra som helst. då kanske man kan ta och dra sig dit för första gången på 6-7 år:D

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är, kommer det vara lika stort som Elmia? Hoppas det inte blir mindre bara!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Det jag undrar är, kommer det vara lika stort som Elmia? Hoppas det inte blir mindre bara!

Elmia:
"Vårt mässområde på 34 000 kvm och vårt smått gigantiska grönområde precis utanför dörren, med 300 000 kvm ger dig näst intill oändliga möjligheter. Vår anläggning sätter inga begränsningar. Våra erfarenheter säger oss att det mesta är möjligt."

Svenskamässan(Förutsatt att de är där de kommer vara, skulle vara svårt att se att de inte skulle ^^):
"Vår totalyta är 145. 000 kvm. Av dessa är 41.000 kvm mäss- och konferensyta. Ytterligare utrymme får vi tillgång till hos våra goda grannar Scandinavium och Liseberg."

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Med 7 000 kvm extra borde det ju finnas en del plats för datorer. Frågan är om jag orkar dra dit. =/

Kanske kommer något kul överklocknings event där som man kan dra till.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Elmia:
"Vårt mässområde på 34 000 kvm och vårt smått gigantiska grönområde precis utanför dörren, med 300 000 kvm ger dig näst intill oändliga möjligheter. Vår anläggning sätter inga begränsningar. Våra erfarenheter säger oss att det mesta är möjligt."

Svenskamässan(Förutsatt att de är där de kommer vara, skulle vara svårt att se att de inte skulle ^^):
"Vår totalyta är 145. 000 kvm. Av dessa är 41.000 kvm mäss- och konferensyta. Ytterligare utrymme får vi tillgång till hos våra goda grannar Scandinavium och Liseberg."

Ja men dåså! Fast synd att inte Dreamarena finns då isf... Fast de kanske bygger upp en, tror inte det händer om det här är en engångs grej att vara i gbg... Kommer det vara samma känsla i Göteborg som i Elmia tror ni?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

Många gnäller satan att det inte kommar vara i elmia men jag är faktiskt glad för det betyder att jag bara behöver ta ett tag dit och sedan är ju jönnköpingockså sånt jävla ställs så gbg är ju bättre

Tror dock inte det blir ngn engångsgrej dock för att när dh tidigare flyttat har dom stannat ngra år

Visa signatur

Amd phenom II x4 , 9600 gso , Nad 2x 90 W med ett par 12" frontare :D