Permalänk

Ja vad duttiga Anovo är som lyckas ha sönder så många telefoner för folk....hmmm jag trodde att affärsiden var att dom LAGAR telefoner men jag har kanske fattat helt fel?!

Man borde verkligen gå ut i en tidning t.ex mobil.se och hänvisa till denna sida och berätta om hur deras service (INTE)fungerar!
Hoppas innerligt att jag får en ny telefon eller pengarna tillbaka eftersom att jag inte litar på att jag får en hel telefon som fungerar vettigt från Anovo.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

nu när jag har läst tråden är jag glad att tre(3) failade med reparationen på min förra mobil. de glömde skicka den till reparation.
jag funderade faktiskt på att skicka in min nuvarande (w960i) till anovo när skärmen sprack men jag gjorde det själv istället. nu när jag läser var anovo har ställt till med är jag glad att jag inte skickade in den till de.

men en sak måste jag påpeka angående mjukvaruuppdateringarna som de bruka skylla på. skulle fixa min förra mobil (k800i) när den vägrade starta, vit skärm och konstant vibration. vid flashning körde jag ett test på mobilen och enligt flashpragrammet var det inget fel på den, förutom att det inte startade. och om nu anovo testar på samma sätt så förklarar det en hel del, även om de är dumma nog att inte testa mobilen fysiskt.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

om anovo verkar så dåliga som det står här måste jag ha haft tur alla de typ 10 gångerna jag skickat in mobiler till dem

Permalänk
Medlem

Re: akta er för Anova Nordic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brännis
Hej !

Jag har en nokia N73 jag skulle skicka in för att byta skal och display på så gick och lämnade in den till The Phone house och fick betala en summa för att dom skulle byta fram och baksida och display.
Dom skickar i väg telefonen till Anova Nordic i Kristinehamn som dom flesta större firmor använder sej av och köper telereperations tjänster utav.
skulle ta ca 14 dagar.telen kom efter 4 veckor.
Men döm av min förvåning bnär jag startat telefonen då det inte går o använda kameraknapparna,högtalaren i telen låter spräckt och microfonen funkar bara när man pratar och håller telefonen helt rakt neråt...och displayen såg värre ut än förrut så gick tillbaka med den till The phone house så dom ringer upp firman och diskuterar felen och Anova nordic tar emot telen en gång till för reperationer..skulle max ta 10 dagar då det va så kallad back reperation.

10 dagar gick...även 20 dagar gick och efter 21 dagar så får man smset att ens tele äängtligen kommit in till The phone house i Borlänge så man blev överlycklig att man ängtligen fick tillbaka telen.
Men där tog det roliga slut...kom in till kassan och fick telen...första jag ser är att skalet är repigare än förrut...displayen är fortfarande förstörd..tittade inte ens mer på felen utan lämnade bara tillbaka den och sa att dom ej åtgärdat det...enda jag fick va att dom kunde skicka in den en gång till.

så nu är den där för 3 gången. för fel som verkstaden orsakat
Haft kontakt med lite konsumentombud under dagen och dom säger att dom måste byta ut telen inom 7 dagar enligt nå avtal.
Men nu kommer det roligare...verkstaden skyller på att dom ej kan byuta ut den och att Jag måste gå via The phone house och dom lär ringa nokia och dom får ta det.
och när dom ringde nokia så säger dom tvärs om och jag förstår nokia..är ju inte nokia som gjort nått fel.
så nu är telen inskickad för 3 gången på reperation
såvill varna i fall ni ska köpa tele nån stans..kolla vart dom skickar telefonerna om dom skulle gå sönder och undvik Anova Nordic.

nån som har nå tips på vart man kan läsa mer om sina rättigheter? för dom på konsumentombudsmännen talar mycket i gåtor

jag hatar anova! det tog typ 4-5 veckor för mig att få tillbaka min telefon!

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Det är en fördel med Telenor.. Dom har egen verkstad så i dom flesta fall slipper man anovo.

Så vitt jag vet går alla telenor telefoner fortfarande till Anovo

Finns flera firmor i Sverige som "lagar" telefonerna genom att skicka dom till Anovo och sedan lägga till en summa utöver Anovo's pris för frakt etc

För övrigt är det den gamla vanliga refrängen. Folk med problem som gnäller och alla andra tusentals telefoner som lagas prima gnäller inte. I ren % på alla telefoner som kommer tillbaka med samma fel är den procenten väldigt liten

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

JA men hur förklarar man att så många telefoner kommer tillbaka i SÄMRE skick?! Och är ibland är repade? Jag har lagat o mekat telefoner och nog tusan var det inga problem att skruva ihop den igen utan att skada den!

Biljämförelsen fungerar:
"-Jo radion funkar nog nu men växelspaken är lite lös och ranglig nu istället, men det gör väl inget, du kan ju växla ändå om du är försiktig! Och ajdå jag repade lacken lite med det är ju så långt ner på bilen så det syns ju bara om den är nytvättad"

Ne anovo är inte okej, dom håller helt klart en låg kvalitet på det dom gör!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Konstigt.
Har skickat in min W580i en gång till Anovo Nordic(via min garanti hos netonnet)
Tillbaka-knappen var endast sönder och jag ville ha det fixat.

Men när jag fick tillbaks mobilen efter 10 dagar så var knappen fixad plus att dem bytt ut knappsatsen (1-9 knapparna) och skjutmekanismen på telefonen.(Slidemobil)
Hade kanske tur hos dem, det var ett bra arbete.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

Jag gissar på att dom har en del duktiga reparatörer men alltför många som bara gör det dom ska eller mindre, men skiter i resten och slänger ihop telefonen slarvigt så att skador uppkommer. Dom måste rensa upp i sina led och/eller sätta personal på att avsyna reparationerna efter att dom är gjorda!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Så vitt jag vet går alla telenor telefoner fortfarande till Anovo

Finns flera firmor i Sverige som "lagar" telefonerna genom att skicka dom till Anovo och sedan lägga till en summa utöver Anovo's pris för frakt etc

För övrigt är det den gamla vanliga refrängen. Folk med problem som gnäller och alla andra tusentals telefoner som lagas prima gnäller inte. I ren % på alla telefoner som kommer tillbaka med samma fel är den procenten väldigt liten

Du har fel.

Telenor har en egen verkstad och lagar dom flesta märke dom säljer.. Det är fakta.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga.

Min Iphone 3GS från telenor gick sönder.. Man kan säga att den blev mosad.
Skickade in den. Och det stod exakt detta på deras "sida" under reparationstiden:

Skickat skrot till Marsh 091118 / IJ
Mottagit rekvisition 091123

Enhet utbytt, nytt imei 011933XXXXXXXXXX

Då tror ju jag att jag ska få en splitterny telefon...

Den ser schysst ut, och jag går hem och testar den, och det visar sig att varken Blåtanden eller WIFIN fungerar...

In med skiten igen...

Nu står det

Utbytt mot swap, nytt IMEI: 011935XXXXXXXX

Vad menas med det??

Att dom bytt ut hela luren mot en SWAP lur?!?

Eller att dom bytt ut den trasiga delen bara?

Jag vill fan inte ha en begagnad telefon tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Så vitt jag vet går alla telenor telefoner fortfarande till Anovo

Finns flera firmor i Sverige som "lagar" telefonerna genom att skicka dom till Anovo och sedan lägga till en summa utöver Anovo's pris för frakt etc

För övrigt är det den gamla vanliga refrängen. Folk med problem som gnäller och alla andra tusentals telefoner som lagas prima gnäller inte. I ren % på alla telefoner som kommer tillbaka med samma fel är den procenten väldigt liten

Snicksnack. Helt och hållet. Vem har tutat i dig det där?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Snicksnack. Helt och hållet. Vem har tutat i dig det där?

Eftersom jag har jobbat vid flera tillfällen där är det inte svårt o märka vilka kunder dom har...

T.ex innan Anovo köpte Engström Telecom som var nr.2 i Sverige på reparationer så gick flera hundra,om inte tusen telefoner till Anovo på lagning från Engström. Engström fick tillbaka telefonerna lagade,bytte servicesedel och vips så hade Engström lagat dom

Går inte att komma ifrån att Anovo lagar telefoner då dom är störst i Europa i dagsläget

Edit: Hittade att Telenor påstår sig ha en egen serviceverkstad i Malmö sedan 2007. Mindre fel på knappsatser etc lagas av Telenor medans värre fel går till Anovo.

Telenor lagar alltså fel som en 10åring kan fixa medans alla andra fel går till Anovo för rep

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azper
Har en liten fråga.

Min Iphone 3GS från telenor gick sönder.. Man kan säga att den blev mosad.
Skickade in den. Och det stod exakt detta på deras "sida" under reparationstiden:

Skickat skrot till Marsh 091118 / IJ
Mottagit rekvisition 091123

Enhet utbytt, nytt imei 011933XXXXXXXXXX

Då tror ju jag att jag ska få en splitterny telefon...

Den ser schysst ut, och jag går hem och testar den, och det visar sig att varken Blåtanden eller WIFIN fungerar...

In med skiten igen...

Nu står det

Utbytt mot swap, nytt IMEI: 011935XXXXXXXX

Vad menas med det??

Att dom bytt ut hela luren mot en SWAP lur?!?

Eller att dom bytt ut den trasiga delen bara?

Jag vill fan inte ha en begagnad telefon tillbaka.

Skulle inte kalla den begagnad utan ompacketerad,fabriksåterställd och någonstans mittemellan begagnad och ny

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

90% av alla mobiltelefoner repareras idag av Anovo Nordic (Inte nåt jävla Anova - de kanske finns, men de reparerar iallafall inte telefoner). Jag har själv (sommar)jobbat som tekniker på en av Anovos ställen dock ej med produkter för "normala" konsumenter utan mest Telecom-prylar för företagsmarknaden (Ericsson DECT/Ericsson Fenix BP/Axisprylar). Det här stället var av den mindre storleken, ca 40 anställa så jag kan inte uttala mig om vare sig Kristinehamn (telefoner) eller Västerås (datorer) om hur de sköter sig.
Jag kan säga följande om iallafall mina prylar:
Ibland fick jag telefoner med de utmärkta felbeskrivingarna "Fungerar ej", "Ur funktion" och liknande. Jävligt kul. Vi har testprogram för att testa funktionaliteten men hos produkter s. k. intermittenta fel är jävliga och beror oftast på att kunden har varit oaktsam på något sätt (tappad produkt, vätskeskada och liknande).
Vi har inte riktigt tiden att sitta och testa en telefon i en vecka för att se om problemet fortfarande finns kvar, så i många fall flashas mjukvaran om - kommer produkten tillbaka ganska kvickt byts i många fall moderkortet ut.

Om ärendena tar lång tid så är det faktiskt inte helt sällan inte Anovos fel, utan även ÅF klantar sig. Exempel: I somras köpte jag mig en Lenovo ThinkPad X61s på ett av MediaMarkten i Göteborg för en för en student hutlös summa pengar (14.500 SEK). Utlovad batteritid var >3 timmar, jag fick 80 minuter om skärmen var nedsläckt HELT och BT/WiFi avstängt. Lämnar den till MM som då säger att det brukar ta 1-2 veckor, men ibland 3-4. Efter 2 veckor ringde jag till MM som hävdade att de hade skickat datorn till Anovo i Västerås. Jag ringde då personalchefen för Anovo i Västerås (Kontakter är bra skit!) som mycket riktigt bekräftade att MM hade skickat datorn MEN utan papper vilket de inte får göra enligt MMs och Anovos avtal så de hade returnerat den till MM. Datorn låg alltså hos MM medans de sa att den var i Västerås. Då åkte jag till MM, haffade en servicekille, han sa också att den var i Västerås och jag gav honom mina fakta. Då blev han tyst, gled iväg bakom allting och kom tillbaka och sa att de (MM) hade mycket riktigt datorn hos sig själva.
Ny kanske kan tyckas att jag tar Anovo i försvar - det gör jag inte - de failade nämligen reparationen på min maskin (batteritiden blev bättre, men enbart med 10 min...). Jag fick lämna tillbaka maskinen ifråga och fick tillbaka mina pengar.

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Medlem

Jag har ett pågående ärende hos Anovo just nu med en LG-laptop som Anovo har reparerat inte mindre än tre gånger totalt. Felet (överkänslig LCD-skärm) uppstår gång efter gång, detta kan dock inte skyllas på Anovo utan på en brist i produktionskvalitét/design från LG själva.

Dock så är nivån på servicen man får från Anovo under all kritik och så pass dålig att LG seriöst borde se över valet av officiell reparatör/servicetekniker i Sverige. Dom är långsamma vad gäller själva reparationen samt i all kommunikation, svåra/onödigt krånliga och dyra att få tag på och mer än något så brister dom i service och information.

Jag har ägt denna dator i drygt tre år och den har spenderat en sjättedel av tiden (6 mån) i Västerås hos Anovo, första två vändorna gick tack och lov på garantin men den sista rundan nu har jag själv fått betala för eländet.

Med reservation för ändringar och troligen tillägg då det som sagt är ett pågående ärende

Permalänk
Inaktiv

Jag lämnade in min Htc Diamond pga mjukvara fel som inte gick att fixa dvs och lite annat som jag inte kunde leva med som tex

* Telefonen stänger av sig själv ibland
* Personerna som jag ringer upp hör mig ganska dåligt
* Ljudet hade blivit sämre vid musiklyssning

Efter 2 månader fick jag tillbaka min telefon med samma fel, men skillnaden var att jag fick en faktura avgift pga att usb kontakten var sönder när de testade telefonen. Trots att Elgiganten noggrant kollade igenom telefonen (stod även på kvittot) så fick jag betala 1100 kr och fick sedan tillbaka telefonen med samma fel, utan att de brydde sig om min felanmälan.

Sen att Anovo vågade säga att min garanti hade tagit slut (1 år, för att kunna reklamera) TROTS att jag lämnade in telefonen redan 1 vecka efter köp (var uppmärksamma över att den har varit på reparation under alla andra dagar) tyckte jag bara var för jävligt.

Det krävdes 5 reparationsförsök för Anovo att vakna till. Till slut så fick jag tillbaka mina pengar.( Precis 1 år tog det för mig att få mina pengar tillbaka, och jag fick inte använda telefonen mer än en vecka )

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara många som har problem med just Anovo.
Sökte lite på google och där hittar man flera som har problem.
Det största problemet verkar vara just tapp och fuktskador som vissa påstår.

Lite länkar:
Länk 1
Länk 2
Länk 3
Länk 4
Länk 5

Man blir nästan rädd! Nya sättet att lura kunder "Fuktskada"?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det ungefär att få tillbaka en produkt man har lämnat in på service hos dem? Har en dator inlämnad där just nu och dom väntar på att en reservdel ska komma in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ticalo
Verkar vara många som har problem med just Anovo.
Sökte lite på google och där hittar man flera som har problem.
Det största problemet verkar vara just tapp och fuktskador som vissa påstår.

Lite länkar:
Länk 1
Länk 2
Länk 3
Länk 4
Länk 5

Man blir nästan rädd! Nya sättet att lura kunder "Fuktskada"?

Hur är fuktskadorna Anovos problem?

Anovo tjänar inte en spänn på att döma ut telefoner som fuktskadade. De snarare förlorar pengar på det då det kostar tid och hantering utav en telefon som man sen inte får något för.

Anledningen till att telefonerna som är fuktskadade inte lagas är att dels kan man inte garantera funktionen på en "reparerad" fuktskadad telefon och det täcks inte av tillverkarens garanti!

Om ni gnäller på fuktskador, gnäll då på tillverkaren som gör undermåliga produkter.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Hur är fuktskadorna Anovos problem?

Anovo tjänar inte en spänn på att döma ut telefoner som fuktskadade. De snarare förlorar pengar på det då det kostar tid och hantering utav en telefon som man sen inte får något för.

Anledningen till att telefonerna som är fuktskadade inte lagas är att dels kan man inte garantera funktionen på en "reparerad" fuktskadad telefon och det täcks inte av tillverkarens garanti!

Om ni gnäller på fuktskador, gnäll då på tillverkaren som gör undermåliga produkter.

Håller med till 100% jobbar själv i butik och kan säga jag har sett många mobiler komma tillbaka utan fukt. Anovo tjänar inte ett skit på att säga mobiler är fuktskadade. Garanti gäller ej fuktskadade mobiler och inte heller om man tappar skiten som många tror. Kan hålla med om att mobiler tål för lite idag men vad förväntar sig folk? Trycka in så mycket saker samtidigt som folk vill ha mobilerna mindre.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

hehe dom lyckades inte laga min skärm så fick helt ny från samsung

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Hur är fuktskadorna Anovos problem?

Om du inte förstår ett inlägg är det bättre om du ber om en förklaring än ställer dryga motfrågor till fel person. Det är bara Anovo som kan tala om vad man verkligen tjänar på att döma ut telefoner.

Jag vill ockå, som drabbad, gärna vet varför Anovo hittar på felorsaker som som dom faktisk gör.
Nu spekulerar jag bara, men skulle inte bli förvånad om det finns en uttalad strategi där man mer eller mindre tvingar kunder att acceptera en dyr reparation, som egentligen skulle ha gått på garanti. I dessa fall gör Anovo säkerligen en vinst. De kunder som inte accepterar denna "service" får betala returfrakt och Anovo går som sämt break-even, men toligen får dom en liten vinst på felsökningen. Ett kalkylerat risktagande från Anovos sida som säkert fungerar på den stora massan.
Skulle inte bli förvånad om Anovo på något vis dessutom får kick-back från tillverkarna om de kan hålla garantiåtaganden på en viss nivå. Med tanke på det tidevarv vi lever i så skulle inte jag bli förvånad i alla fall.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Om du inte förstår ett inlägg är det bättre om du ber om en förklaring än ställer dryga motfrågor till fel person. Det är bara Anovo som kan tala om vad man verkligen tjänar på att döma ut telefoner.

Jag vill ockå, som drabbad, gärna vet varför Anovo hittar på felorsaker som som dom faktisk gör.
Nu spekulerar jag bara, men skulle inte bli förvånad om det finns en uttalad strategi där man mer eller mindre tvingar kunder att acceptera en dyr reparation, som egentligen skulle ha gått på garanti. I dessa fall gör Anovo säkerligen en vinst. De kunder som inte accepterar denna "service" får betala returfrakt och Anovo går som sämt break-even, men toligen får dom en liten vinst på felsökningen. Ett kalkylerat risktagande från Anovos sida som säkert fungerar på den stora massan.
Skulle inte bli förvånad om Anovo på något vis dessutom får kick-back från tillverkarna om de kan hålla garantiåtaganden på en viss nivå. Med tanke på det tidevarv vi lever i så skulle inte jag bli förvånad i alla fall.

Jag talar av egen erfarenhet.
Har dömt ut 100tals telefoner på av fuktskador, så jag vet hur det går till.

Anledningen till att fuktskadade telefoner INTE lagas på garanti är för att:

1. Fuktskador täcks inte av garantin.

2. En "reparerad" fuktskadad telefon har för det mesta intermitenta fel, dvs fel som bara uppstår ibland och kommer förmodligen aldrig bli riktigt helt 100% igen, och kommer säkerligen tillbaka som backjobb. Backjobb får man inte betalt för.

Fler saker som inte går på garanti tex:

Krossad display.
Bortslitna knappar.
Hundbett.
Överkörd telefon.

För sånt finns försäkringar och de täcker det mesta.

Mycket av detta skall samt att kostnader för felsökning och returfrakt vid EJ GARANTI skall butikerna informera kunden om innan telefonen skickas in.

Vad är fel för felorsaker Anovo hittat på?

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem

Knappen för att ställa in ljudlöst läge slutade fungera på min iPhone, så jag skickade in den den 04/03 och jag fick hem en helt ny idag 23/03 eftersom det tydligen ej gick att reparera.
Bortsett från att det tog 19dagar så hade jag i allafall inga större problem med dem.
Även om nu dem var dåliga på att uppdatera statusen på deras tracking sida.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag som skickade in min Cowon till dem via Dustin Home

De tog emot enheten den 2010-02-18 och ännu inte fått tillbaka den

De säger att TNT strular med leverans av beställd reservdel, detta sades 2010-02-26 och gäller fortfarande :(.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Jag talar av egen erfarenhet.
Har dömt ut 100tals telefoner på av fuktskador, så jag vet hur det går till.
...
Vad är fel för felorsaker Anovo hittat på?

Det jag och Ticalo syftar på är påhittade fel. Hade du frågat, eller bemödat dig att läsa länkarna, hade du sluppit det onödiga i att upprepa dig själv och påpeka det självklara.
Min telefon har en "tryckskada" enligt Anovo viilket är kvalificerat skitsnack då den lider av sk oljehinna, ett känt problem som dessutom funnits sedan dag ett.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Det jag och Ticalo syftar på är påhittade fel. Hade du frågat, eller bemödat dig att läsa länkarna, hade du sluppit det onödiga i att upprepa dig själv och påpeka det självklara.
Min telefon har en "tryckskada" enligt Anovo viilket är kvalificerat skitsnack då den lider av sk oljehinna, ett känt problem som dessutom funnits sedan dag ett.

Kan du länka till ditt inlägg då?

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem

Vi på företaget har anovo som service, eller ja våra produkter från Philips/Samsung. Mestadels skärmar.

Fick en splitter ny 42" som hade en repa mitt på skärmen.
Ringer philips som säger att den sätts som doa och Anovo byter ut den mot en ny.
Vi får våran skärm, ny och fräsh. Skickar in våran repiga.
1 Vecka efteråt så damp det ner ett brev om att vi har åverkat skadan och skall betala lcd bytet på 3x mer än vad skärmen är värd!

Jag står på mig och har haft världens dialog med både Anovo och Philips. Philips håller med mig om att vi skall inte betala något. Medans Anovo vägrar godkänna det utan bevis med papper som faxas till dom.

Hade detta hänt mig som privat person, hade jag ballat ur rejält.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Avstängd

lägger ett inlägg här med grunden av fuktskada......

Men
det här med fuktskada hur det uppkommit är helt sanslöst ,jag tror inte någon släpper ner sin telefon i en vattenpöl o tror han ska få en ny på garanti ,Men är det inte meningen att man ska kunna använda telefonen för normalt bruk eller? jag tycker det är Ericssons/nokia/samsung o övriga mobilttilverkare skyldighet att bygga telefoner som åtminstaånde ska klara normal luftfuktighet. Om inte så se till att det är bättre kretsar som tål vatten av mindre mängd.
Jag skiter i om dom ska käna på detta men det är helt absurt sanslöst hur man ska måsta känna det jag kan inte lämna in min telefon pga att DOM KAN!! hitta vattenskada i min telefon.

Hoppas det är fler som resonerar som mig. i allfall detta har lett till att jag bytt mobil minst 1 gång varanat år.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

Anovo är nog ett större skämt för mig än försäkrings kassan.. Tjejen skickade in sin C905 3gånger, varje gång kom den tillbaka i samma skick, alltså att kameran fortfarande inte funkade, men dom sa att dom testat den osv, (BULLSHIT enligt mig, då det var samma sak 3ggr) nu har den gått sönder igen efter att hon fick en helt ny igen, men Anovo har vart så J***A sega att det har tagit 6månader med allt fram och till baka så nu blev det försäkring ist, orkar lixom inte vänta 1-2månader på att man ska få tebax mobilen då det blir billigare att betala 395.- i självrisken än att betala för abbet och mobben som man ändå inte kan använda....

Kollar man runt på diverse siter så ser man ju att Anovo inte så populära om man säger så, men vist ibland så är dom bra oxå!