Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Knappen för att ställa in ljudlöst läge slutade fungera på min iPhone, så jag skickade in den den 04/03 och jag fick hem en helt ny idag 23/03 eftersom det tydligen ej gick att reparera.
Bortsett från att det tog 19dagar så hade jag i allafall inga större problem med dem.
Även om nu dem var dåliga på att uppdatera statusen på deras tracking sida.

På iPhone så konstateras bara att felet är där och så byts enheten ut. Tror inte att Anovo får öppna iPhone för Apple. Det sa Teliabutiken till mig iaf.

Permalänk
Medlem

Säger det igen, de är bra på att inte testa saker.

Jobbade som säljare inom mobiltelefoner.
Skickade in en SE-telefon, knappsatsen fungerade inte. KNAPPSATSEN.
Får tillbaks: "Mjukvara uppdaterad, test OK". Fungerade inte.
In igen, tillbaks med "Mjukvara uppdaterad, test OK". Fungerarde inte.
3:e gången med ett hot i beskrivningen: "Testad utan anmärkningar, ingen årgärd"
Guess what? Fungerade inte.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min mobil på garantin. Den hade en glappande kontakt, och nog för att sånt kan anses vara slitage, men den bör ju inte bli omöjlig att ladda redan inom garantitiden.

Off we go to telia, där killen i butiken tar den, blippar in den och lämnar den bakom disken. Jag frågar av nyfikenhet var den ska och får svaret 'anovo'. OH NOES! Jag tänkte jag kanske skulle ta tillbaka den där och då, men hade just börjat på nytt jobb och kände att jag inte hade pengar att slanga ut en större summa på en ny mobil.

Så lite som en vecka sedan kommer svaret från anovo. "Nekad reparation p.g.a utgången garanti"! Jaha? Ja det har jag papper på, så jag ringer dom och jag mailar dom och jag faxar genom telia.
Får svaret igen att den lämnades efter garantitiden, trots att jag har kvitto på att jag lämnade den inom garantitiden.

Kontaktar konsumentombudsmannen, får ett mailsvar och bifogar till anovo.

Veckan efter är den lagad som 'goodwill', vilket i praktiken betyder att dom nekat garanti och skulle felet uppstå igen så täcks jag inte av servicegarantin på 3 månader, och dom skickar helt sonika tillbaka telefonen och gick sedan inte att nå i ärendet per telefon.

Problemet återkommer veckan efter.

En vecka senare har jag en fungerande mobil, men endast för att jag gav upp och köpte en ny istället.

Permalänk
Medlem

Drar upp en gammal tråd nu.

Skickade in min mobil till Anovo via telia för nästa 3 veckor sedan nu.
Sen förra fredagen så har det stått "Undersökning/reparation av produkten pågår".
Hur lång tid tar det för dom, någon som har lite koll?

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JOnkan:

Drar upp en gammal tråd nu.

Skickade in min mobil till Anovo via telia för nästa 3 veckor sedan nu.
Sen förra fredagen så har det stått "Undersökning/reparation av produkten pågår".
Hur lång tid tar det för dom, någon som har lite koll?

MVH Johnny

Dom gick väl i konkurs idag så du kan få vänta om du har otur.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Har ju trots allt gått 2 år och 5 månader sen han postade så det bör ju ha löst sig på något vis

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Var har du fått info om att regenersis har gått i konkurs?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har konkat, jävla skit företag. Köpte den första 4G mobilen, Samsung. Det var ett känt fel(läste på internet) att batteriet höll i typ 3-4 timmar samt att man inte hade någon täckning någonstans. Jag bor kanske 7 mil i från Danmark och ändå kopplades jag in på Danska nätet då och då, det var helt katastrof.

Skickade också in min mobil TRE gånger innan jag kunde häva köpet, eller som så fint de uttryckte det, "Samsung har kvitterat mobilen."

Första gången jag skickade in den, tog 3 veckor. Fick tillbaks den, "Mjukvara uppdaterad, OK". Jaha? Tänkte jag, hoppas att det stämmer. Men efter bara några timmar hemma med mobilen så upptäckte jag att så inte alls var fallet. Tillbaks till butiken och skicka in skiten igen.

Nu tog det 2,5 vecka, fick tillbaks den. "Täckning och mottagning, OK". Upptäckte att dom jävla idioterna hade flashat om min mobil från Tele2's settings och ROM till Telia och dom hade glömt flasha om mobilen. Så alltså hade dom provat 4G täckningen med ett helt annat nät än vad jag själv har och använder!

Skickar tillbaks den, tar 3 veckor får den igen och då har dom flashat om den men den fungerar fortfarande inte som den ska.

Det hela löste sig och slutade med att jag bytte till en Samsung Galaxy S3. Men det var verkligen sista gången man handlade något på Media Markt eller köpte en mobil på abonnemang.