Permalänk
Medlem

robotkrig.

Satt men några polare och tittade på terminator. Då kom jag på frågan. Om Decepticons hade invaderat jorden samtidigt som skynett taqgit över. vem hade vunnit i ett sådant krig? Eller hade de allierat sig?

Om aoutobots hade kommit till jorden när skynet hade tagit över, hade de allierat sig? aoutobots hade ju sett att skynet var den största faktionen. och hade antagligen bara sett rebellerna som en liten teroristgrupp...

Vem hade du trott vann? Finns det några andra liknande faktioner som skulle kunna vara med i kriget?

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Robotarna från transformers är ju så värdelösa att de bara måste förlora.

Permalänk

Tror att Skynet hade vunnit bra mycket bra robotar o flygmojänger mm.. sen att de förlorar mot några tonåringar är väl en sak.

Om en 'super' robot har större kapacitet än vad en människa så 'bör' de kunna både räkna ut vad som ska göras och ligga flera drag föra i olika 'dimensioner' och även undvika att bli skjutna av sina egna etc.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Skynet är väl som ett litet barn? Försvarar sig själv till varje pris?

Transformers slår mig som mycket högre tänkande mekanismer.
(Ja, första filmen var helt värdelös för alla över 12 och den andra vill jag inte ens se trailern av. T4 var minst lika värdelös men av andra orsaker)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Decepticons/Transformers är ju så mycket mer avancerade än Skynet, så jag tror att Transformers vinner.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Michael Bay hade vunnit genom att försätta samtliga i ett epileptiskt anfall.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Om Skynet kände sig ordentligt hotat av alla transformers så skulle den bara tillverka massförstörelsevapen och nuka hela planeten så alla 'dog'.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Om Skynet kände sig ordentligt hotat av alla transformers så skulle den bara tillverka massförstörelsevapen och nuka hela planeten så alla 'dog'.

En terminator kan ju inte förstöra sig själv, så hur ska då skynet kunna nuka hela jorden och riskera sitt egna "liv"? Skynet har ju tillverkat terminator robotarna efter sitt "tänkande".

Ne, transformers hade vunnit. Hur många terminators går det inte åt för att förstöra en transformersrobot, dom är ju lite större.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
En terminator kan ju inte förstöra sig själv, så hur ska då skynet kunna nuka hela jorden och riskera sitt egna "liv"? Skynet har ju tillverkat terminator robotarna efter sitt "tänkande".

Ne, transformers hade vunnit. Hur många terminators går det inte åt för att förstöra en transformersrobot, dom är ju lite större.

Hur skulle transformers kunna vinna? För det första finns det ju typ 5 stycken robotar, sen så är ju alla så totalt inkompetenta. De skulle nog inte ens kunna ta över jorden om den så var bebodd av enbart koalor.

Permalänk

Transformers är väl skapade för att göra roliga leksaker? Varav de inte till fullo drar nytta av vad de skulle kunna vara med denna teknologi.

Jag tycker transformers rent teknologimässigt skulle vinna överlägset, nu är jag ej insatt på var de får sin energi, ammunition etc ifrån. -Ja jag vet att det var någon kub, men den förklarar inte ammunitionen.

Sedan skall man inte enbart se på de nyaste filmerna.
Ta batman som i den gamla serien (1966-1968) är lite klantig men med mycket humor, och så filmerna på 90talet som är mitt i mellan och sist de senaste där han är riktigt rå.
Detsamma gäller transformers, de behöver väl inte vara vara som i de två senaste filmerna? Åldersgränsen är väl dessutom bara 11år på dem, vilket för oss äldre actionfanatiker kan innebära att vi skulle vilja ha lite råare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Skynet hade lätt vunnit, tänk hur många tusentals robotar de har, sen lär de ha en hel drös med T-1000 och TX (vad de nu heter) som totalt hade mosat 5 st transformers. Plus att Arnold är på Skynets sida....vad fan har Transformers? Megan Fox?

Haha detta kommer bli ett fanboy-krig. Sen är James Cameron en bättre reggisör än Michael Bay. Sen om Mostow och MCG är bra kan ju diskuteras

Permalänk
Medlem

skynet vinner nog, skynet har så många robotar.

Men får man blanda in vem man vill så skulle jag ta in Mega Man. Förstå vad bra.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
skynet vinner nog, skynet har så många robotar.

Men får man blanda in vem man vill så skulle jag ta in Mega Man. Förstå vad bra.

Haha ja lätt, Megaman är ju the ultimate robot destroyer

Lätt han hade ägt både transformers och skynet!

Permalänk
Medlem

Transformers har ju bättre vapen också, kolla bara på filmerna. Dom skulle lätt kunna "aoe:a" många terminators.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Beror nog på exakt när Transformers kommer till Jorden och hur långt Skynet har utvecklats.

Om man ser till återblickarna från Terminator 1 & 2 filmerna så har Skynet stora robotar/tanks där som kan mäta sig med Transformers i storlek.
Förestörelsekraft låter jag vara osagt då det man fick se av Skynet var mest vapen designade för att slåss mot små människor.

Men kan tänkas att Skynet har några bra grejer dom utvecklat då människorna hade vapen som kunde penetrera och skada Transformers under första filmen. Tänker på skorpionen i öknen som blir beskjuten av flygplanet.

Men Transformers = ~20 talet.
Skynet = hela Jorden, plus fler produceras hela tiden.

Att Skynet inte är lika intelligent som Transformers tycker jag är fel. Se till T1000 i Terminator 2 filmen, han ljuger och utnyttjar mm för att få tag på information om John. Även en kallblodig mördare som inte tvekar, medans Transformers framkommer som barnsliga och verkar inte ta det på allvar.

Och ja... Skynet överlevde atombomber som den skicka ut över hela planeten. Har den gjort det en gång så kan den göra det igen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Det skulle räcka med en T1000

Permalänk
Medlem

Men Decepticons/Transformers kan ju omvandla alla elektroniska saker till robotor.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem

Valfri transformers + "the all spark" smeker Terminator/SkyNet/You name it utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Valfri transformers + "the all spark" smeker Terminator/SkyNet/You name it utan problem.

Hmm..du har en intressant poäng där. Om så sker kanske det skulle leda till fler träffar och slutligen en het natt på järvskinnsfällen framför öppna brasan - och vad för slags AI skulle vi se av den korsningen? Jajävlar ni, det kunde bli häftigt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Sir Killalot skulle komma och mosa allihopa.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Haha Sir Killalot
Så töntigt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Haha ni har ju helt tappat det, Chuck och Jean Claude sparkar ihjäl hela bunten.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

skynet hade vunnit och skynet hade INTE skickat massor av t-800 robotar eller vad dom heter eftersom dom är anpassade för att döda människor.

skynet hade börjat bygga nya robotar som var anpassade för att döda transformers robotar istället.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Sir Killalot skulle komma och mosa allihopa.

Hahaha, så jävla skönt att du drog upp den gamla saken! Det var längesedan man såg det programmet. Men jag saknar inte den skrikande negern i skinnrock för fem öre.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Hahaha, så jävla skönt att du drog upp den gamla saken! Det var längesedan man såg det programmet. Men jag saknar inte den skrikande negern i skinnrock för fem öre.

Själv tror jag att Hypnodisc skulle ägt sönder allt annat som nämnts i tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=lzraVXP-5KQ
MUAAAHHAAHA!

Robotwars måste vara ett av TV-historiens höjdpunkter, helt genialisk show.

Skrikande neger? Du menar han som ägde i "Red Dwarf"? Alltså killen som leder showen. Har du inte set Red Dwarf så kolla in några avsnitt, helt hysteriskt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Själv tror jag att Hypnodisc skulle ägt sönder allt annat som nämnts i tråden.
http://www.bbc.co.uk/oxford/features/2002/07/images/hypno_dis...

http://www.youtube.com/watch?v=lzraVXP-5KQ
MUAAAHHAAHA!

Robotwars måste vara ett av TV-historiens höjdpunkter, helt genialisk show.

Skrikande neger? Du menar han som ägde i "Red Dwarf"? Alltså killen som leder showen. Har du inte set Red Dwarf så kolla in några avsnitt, helt hysteriskt bra.

Chaos 2 tar hypno.

Permalänk
Medlem

Tror skynket skulle piska sönder, dels har dom atombomber och i princip total kontroll över hela världen.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätagg
Chaos 2 tar hypno.

Helt klart ... Chaos 2 är kung !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Batman hade vunnit tror jag, han har säkert nått mot robotar i hans utility belt

Visa signatur

flamin bag'o shit