Permalänk
Medlem

Inets Datorer?

Hej, skulle bara höra med er... Vad tycker ni om Inets egna gaming datorer? är dem prisvärda eller ska man satsa på att bygga sin egna?.

Vilket blir billigast och vad blir smidigast?

Det finns ju även andra företag som ger ett eget sortiment som t.ex. Komplett, Dell mm. orkar inte rada upp alla

Vad tycker ni? jag har kollat på två datorer från Inet:

http://www.inet.se/artikel/1517093/inet-extreme-gamer för 12,490 kr

och

http://www.inet.se/artikel/1517094/inet-ultimate-gamer för 14,990 kr

är ännu lite osäker. Snälla hjälp mig, vad tycker ni?

Permalänk

Den första är tillräcklig.
Ta den eller bygg av egna delar.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Den översta räcker gott och väl. Du kan spara in lite pengar genom att köpa en i5a istället. Lägg pengarna på ett bättre chassi om du vill det

Permalänk
Medlem

Som ovan. Eller lägg pengarna på ett saftigare grafikkort. Tänker då på DX11 om det är något som skulle intressera dig.

Permalänk
Avstängd

Indeed, som föregående.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Ok, alla säger den översta, men vad är skillnaden på dem om man räknar bort grafik kortet och 4gb ram? varför höjs priset med 2500 kr?

Vad är i5a? Är inte speciellt kunnig på produkters namn och utveckling haha

Och Chassit är det väll inget större fel på tkr jag? 2 fläkt platser där fram, en på sidan vad jag ser, sen är där väll alltid plats där bak. Utseendet bryr jag mig inte mycket om.

#makarov; Som jag sa innan men med i5a men nu: vad är DX11? varför just det? passar det till moderkortet och hur mycket mer blir det man får lägga till? För man får ju ett lite bättre kort i den dyrare datorn - men antar att det inte är riktigt lika bra som DX11? SÅ MÅNGA FRÅGOR JAG HAR

Tack igen hehe

Permalänk
Medlem

i5 är en processor som är mer prisvärd än den som är i första datorn, skillnaden på i5:an och i7:an (som är i den övre datorn) är i stort sett ingenting om du bara ska spela. Du tjänar 1000 kronor på en lika bra processor för spelande.
DX11 är Direct X 11, vilket blir mer vanligt nu under 2010. Det innebär finare grafik i spel.
I Dirt 2 kan man använda sig av DX11, och fler spel kommer som sagt.

Permalänk
Medlem

Slängde ihop en dator som JAG tycker är mer prisvärd och bättre lämpad för spelande. Dock kan jag ha fel och är tacksam ifall andra här på forumet hjälper och gör datorn mer prisvärd.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DATOR.PNG
Det jag ändrade är grafikkortet och processorn.
Grafikkortet är absolut bättre och stödjer DX11 men, är väldigt svårt att få tag i.
Processorn är en i5:a och den är väldigt vass för spelande.

I mitt paket har du även 1200 kronor över att förbättra/lägga till saker med.

Permalänk
Medlem

Om du vill att de ska bygga så kan vi ge tips på delar här och sen lägger du till en montering i varukorgen, då bygger de till dig. Blir lite mer personligt bygge och du får den byggd. Inet bygger väldigt bra, många nöjda kunder.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Makarovs paket ser bra ut, hade absolut valt det istället för Inets färdiga datorer.

Kanske ta dom 1200kr och lägga dem på ett annat chassi?

Permalänk
Avstängd

Skulle valt P55A istället för P55, typ 200 kr till för USB3.0 tycker jag det är värt

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Skulle valt P55A istället för P55, typ 200 kr till för USB3.0 tycker jag det är värt

You got a point there.

Permalänk
Medlem

Jag tycker alltid att de färdiga paketen inte blir riktigt som man vill, bäst blir det förstås om man gör det själv. Ända problemet med Inet är väl priset.. Men då kan man ju vända sig till Komplett.se om man tycker att Inet.ses priser är för höga. Det kan du tjäna 1k på om du har tur

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njure
Jag tycker alltid att de färdiga paketen inte blir riktigt som man vill, bäst blir det förstås om man gör det själv. Ända problemet med Inet är väl priset.. Men då kan man ju vända sig till Komplett.se om man tycker att Inet.ses priser är för höga. Det kan du tjäna 1k på om du har tur

Tvärt om ibland också... Priserna alltså.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

USB3.0 , vad är det? snabbare bussar?

Jo, en ihop bygg dator skulle vara bra. Jag kan ju bygga själv också, men man blir så osäker då jag inte är 100% och då är det bättre att ha någon o rikta fingret till om något händer

#djjokke; du är mkt för chassit varför tkr du jag ska byta det?

Oh en liten fråga bara: fläktar? ingår det eller det är något man också måste köpa?, vill inte att datorn blir överhettad och flippar ut.

Jo, jag var inne på komplett med, men dem har så många erbjudande med dator + högtalare + mus som dem räknar in i priset, vilket jag inte riktigt vill. Men måste dock kolla alla då också.

en liten fråga om Direct X 11 med!; hur fungerar det grafik kortet exakt då du sa att det blir allt vanligare nu 2010. Alla gamla spel som t.ex... Wow?, Modern Warfare. dem fungerar bra med det grafik kortet med? /noob ... Jag vet

Permalänk
Medlem

USB 3.0 är snabbare än vanliga 2.0 ja
Tror inte chassit är speciellt tyst, men står du ut med ljud så go for it
Ja fläktar ingår, vet dock inte hur många som ingår i just det chassit.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niroz
#djjokke; du är mkt för chassit varför tkr du jag ska byta det?

Oh en liten fråga bara: fläktar? ingår det eller det är något man också måste köpa?, vill inte att datorn blir överhettad och flippar ut.

För att det finns andra som är bättre T.ex. Fractal Design R2. Väldigt bra chassi till en billig peng

Fläktar som följer med och som man måste köpa till varierar. Till R2an medföljer två 120mm fläktar, en fram och en bak. Sen är det ganska bra att köpa en till taket kanske

Permalänk
Medlem

Jo, vill ju gärna att den ska vara så tyst som möjligt så man inte behöver stänga datorn varje gång man ska se på tv eller ta sig en tupplur.

Som jag skrev innan ska jag ju kunna spela rätt gamla spel på den som wow, wc3, modern warfare 1-2 och även spel som kommer om några år fram över. som t.ex. diablo 3, cataclysm. ja jag är en blizzard spelare

Så vilket paket tkr ni jag ska köpa? om ni ska fylla upp Makarov fina paket?

Permalänk
Medlem

DX11 är förbättring av DX10, DX9 och det som finns. Grafikkortet är självklart bakåtkompatibelt så dina äldre spel kommer flyta på hur fint som helst.

Permalänk
Medlem

behöver fortfarande lite hjälp :S döda inte min tråd!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska satsa på mitt paket och ev. köpa ett Fractal design define R2 chassi, och om du nu inte vill bygga själv så kan du lägga till det i priset för 800 kronor (Inet) om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Tycker du ska satsa på mitt paket och ev. köpa ett Fractal design define R2 chassi, och om du nu inte vill bygga själv så kan du lägga till det i priset för 800 kronor (Inet) om jag inte minns helt fel.

+ 1

Permalänk

Hej. Ville bara slänga in att jag byggde en dator (från inet) med Fractal Design R2 chassit dagarna innan jul och måste säga att det var verkligen vill ha faktor på det chassit för de pengarna.

Känns mycket fin kvalitet, Fläktarna tysta, fläktkontroller med. Ljuddämpat, Hårddiskarna tysta i sina upphängningar och lätt att dra kablar.

Satte i ett Corsair nätagg och en tyst CPU-fläkt för några hundra så har man en burk som är mkt mkt tyst. Finns Scythe 500rpm,140mm fläktar som passar i chassiet, de är oxå knäpptysta och skyfflar lite lagom med luft=).

mvh Dennis

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Medlem

Den datorn jag sitter på nu har även några delar som kanske skulle kunna fungerar i min nya dator också?. Köpte lite saker från komplett föra året och min dator flippar ut nu, det är därför jag vill köpa nya delar. Dem delarna jag köpte var:

Intel Core? 2 Duo E8600 3,33GHz,

Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS,

Gigabyte GeForce 9800GTX+ 1GB PhysX CUDA

vet inte om det är saker jag kan återanvända i min nya dator? , ge tips

ps.. haft lite problem med den datorn jag har nu : När jag spelar spel som t.ex. wow.. händer väldigt ofta så hackar bilden till och den får typ av spikes och sedan övergår bilden till myrornas krig typ fast man kan fortfarande se spelet i bakgrunden. Mycket jobbigt då jag måste starta om datorn när det händer. Tabbar jag ner så är allt normal, det är just då när jag är i spelet. Har hört med några o dem säger att det kan vara överhettning? har bara 2 fläktar så kan vara det, en in o en ut. Men kan man använda vissa saker från denna datorn?, och vad är problemet med min nuvarande dator? skulle uppskatta ett svar. Tack

Permalänk
Proffsmobbare

DX11 tillåter bättre modellering och renderering i spel, skillnaden mellan DX10 och DX11 är enorm jämfört med DX9 och DX10.

Artikel:
http://www.overclock.net/ati/597046-dx11-vs-dx10-vs-dx-9-a.ht...

Jämförelse, polygoner:
http://www4.picturepush.com/photo/a/2414527/img/2414527.jpg

Skilladen är i min mening tillräckligt stor för att det ska vara vettigt att uppgradera till ett kort av nyare generationen, som stöjder just DX11.
Frågan är bara om 5770 är kortet man vill ha när DX11 tar fart på riktigt.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan : är mina gamla saker något jag har nytta av i min nya dator? tänker mest på min Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS

Permalänk
Medlem

Nättaggregatet kan/ska du självklart återanvända det räcker och blir över. Köp paketet som länkats innan: http://data.fuskbugg.se/skalman01/DATOR.PNG . Glömt inte dela upp den stora hårdisken i två partitioner 1tb är överdrivet för operativsystemet. Krashar det så blir det mycket att ta backup på.
Tänk på att för att utnyttja usb3.0 så behövs det saker som är kompatibla med det. Annars blir det ju bara usb 2.0 hastighet. Men det är alltid bra att vara framtidssäker.

Permalänk
Medlem

kan jag använda mig utav mina gamla RAM? , kanske sätta dem med så man har 8GB`? vet inte hur många platser mitt Moderskort ger dock ^^ men går dem att använda?

Permalänk
Medlem

oh en lite sak med! Behöver ju vissa sladdar med?, vilka ska man ta? eller det har jag kanske i min gamla burk?

Permalänk
Medlem

8gb är onödigt, och det beror på om dom är ddr2 eller ddr3