Vilken av dessa tre bör jag ta?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa tre bör jag ta?

Jag har kollat igenom det mesta men hittar inget som kan hjälpa mig att välja mellan dessa tre. Priset är marginellt och jag vet inte hur jag ska värdera dessa tre maskiners skillnader mot varandra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=513342,508030,508032

Jag behöver datorn till lite allt möjligt när jag är bortrest på veckorna. Lite surf, lite film, lite spel, lite kontorsarbete mm, men inget specifikt. Den kommer vara en sekundär dator men jag vill hålla möjligheterna öppna. Så nu handlar det bara om värdering av skillnaderna på processor, grafikkortet och grafikminnet.

Tacksam för svar.

Permalänk

HP Pavilion DV6-2057eo

Har extremt mkt bättre grafikkort än resterande, det är den viktiga skillnaden.

Permalänk
Medlem

HP Pavilion DV6-1325eo är tystast av datorerna då den har en intelprocessor och även snabbast av dem.

Amd processorerfläktarna låter oftast mer.

HP Pavilion DV6-2057eo Bäst grafikkort.

Vad som avgör är du själv vad du prioriterar grafikprestanda eller att datorn är tyst.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk

Vill bara inflika att jag inte alls håller med om att det skulle vara nån stor skillnad på ljudnivån på en dator med AMD Athlon II M300 och fö. motsvarande med en Intel T4400.

Däremot så kommer 2057'an ev. vara lite mera högljudd eftersom att den har ett grafikkort som nog blir varmare under belastning eftersom det är dubbelt så snabbt ett 4530. Men detta är bara under full belastning, alltså när du spelar spel typ, och att spela nyare spel med hyffsade grafikinställningar kan du mer eller mindre glömma med 1325'an och 2055'an.

Summa summarum så är ljudnivåskillnaden i det närmaste av akademisk art och prestanda skillnaden på prollarna är inte speciellt stor, inget du i praktiken kommer märka av. Skillnaden i spel däremot är enorm med fördel till 2057'an eftersom den har 4650 gpu(som fö. brukar gå att överklocka relativt lätt och mycket, det är iaf min erfarenhet)

Så min ståndpunkt är väl ganska tydlig, ta 2057'an för allt i världen!!

Mvh

Permalänk

HP Pavilion DV6-2057eo skulle enkelt tagit . Du kommer ej märka större skillnad på processorn (2,0 vs 2,2) men däremot stor skillnad på grafikkorten"

Permalänk
Medlem

Jag är oerhört tacksam för era svar. Jag gör som ni rekommenderar och tar 2057-an.