Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
Den bildeen som är längst ner, sånna har jag 2 st av. Men de når ju inte till Nätagregatet

Men du har väl för fasen kablar från nätagget eller? koppla molexkablarna till adaptrarna bara, vad är det som är så svårt att förstå?

Trollar du eller?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
Vilka kablar går från nätagget till grafikkortet ?. efter som jag inte har kablar att dra från nägagget kan de inte nå grafikkortet eller ? [/QUOHur sitter ström kabeln i första grafikkortet?

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk

Jag börjar bli osäker på om det är trolling som försegår, dock sä lägger ju TS upp massa bilder vet inte vad jag ska tro.

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
Men du har väl för fasen kablar från nätagget eller? koppla molexkablarna till adaptrarna bara, vad är det som är så svårt att förstå?

Trollar du eller?

Förlåt för att jag inte är så bra på dethär, men vill verkligen lyckas att sätta in det. Alltså molexkablar hit och dit hur lär man sig allt ? Jag förstår inte riktigt, ska det finnas en kabel ifrån nätagget som inte är anslutet till nånting som väntat på att få kopplas till ett nytt grafikkort eller vad är det du menar ?

vad betyder trolla ?

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem

Titta på den här videon så kan du se hur strömkablarna sitter!
http://www.youtube.com/watch?v=x5izYz3YMIg

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Citat:

Förlåt för att jag inte är så bra på dethär, men vill verkligen lyckas att sätta in det. Alltså molexkablar hit och dit hur lär man sig allt ? Jag förstår inte riktigt, ska det finnas en kabel ifrån nätagget som inte är anslutet till nånting som väntat på att få kopplas till ett nytt grafikkort eller vad är det du menar ?

vad betyder trolla ?

Ja det ska finnas ström kablar som man inte använder!

Driver du med oss eller???

Visa signatur

Permalänk

Fick precis reda på vad trollning är, skäms jävligt mkt över att jag kan va en sån idiot att jag inte fattar, skit samma får väl ringa nån tekniker imorn Tack för hjälpen ändå -.-

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick precis reda på vad trollning är, skäms jävligt mkt över att jag kan va en sån idiot att jag inte fattar, skit samma får väl ringa nån tekniker imorn Tack för hjälpen ändå -.-

Vad är trollning?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gameman
Ja det ska finnas ström kablar som man inte använder!

Driver du med oss eller???

Det kan ju vara så att han har ett modulärt agg och inte har de kablarna som inte används? Eller så har han dom men inte fattat att han måste koppla in de?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag blir helt snurrig av att läsa denna tråden. Detta är ju faktiskt ett tvåbitarspussel.

Citat:

Jag har inte fått kablar till nätagget. det är det som är skumt. jag fick grafikkortet en skit guide och 2 st adaptrar eller vad de kallas.

Kablarna är inte till nätaggregatet utan kommer från nätaggregatet. Du tar helt enkelt och hittar två gånger två av den kontakt som passar till adaptrarna du fått. Varför två gånger två? För att varje adapter kräver att du kopplar in en kontakt i varje "honkontakt" på din adapter - adaptern består av två honkontakter som resulterar i en "hankontakt" som passar till ditt grafikkort.

Det finns ingenting att göra fel på, egentligen. Koppla in den enda kontakten som passar i dina adaptrar och koppla in andra änden i ditt grafikkort.

Sedan när vi snackar om Crossfire"bryggan" så är det den väldigt tunna, "fladdriga" kontakten som oftast är lite orange till färgen med två tunna svarta kontakter. Varje av dina kort lär ha två relativt små och långa kontakter nästan längst till vänster när de är monterade i lådan, de kan även vara skyddade av en liten plastbit i färg som varierar, men oftast tycker jag mig så halvtransparent vitliknande plast som skyddar kontakterna. När du väl ser kontakterna så kopplar du en ände av en brygga till motsvarande kontakt på andra grafikkortet, och mer än så lär det inte vara.

Saknar du en Crossfirebrygga så ska du dubbelkolla kartongen du fick med grafikkortet efter en eller kolla bland grejerna som följde med ditt moderkort.

Permalänk
Medlem

Han skrev att han har Coolermaster 620w, och det ända CM har som är 620w är modulärt.

Så jag antar att han får gräva efter dom övriga kablarna.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ditt nätagg har kablar där kontakterna inte är inkopplade till någonting. Koppla de korta 10 cm-adaptrarna du fick till kontakterna på sladdarna från nätagget. koppla den andra änden(den med 6 hål/kontakter) till grafikkortet. Alla kontakter på båda adaptrarna måste vara inkopplade.

Har du inte oanvända kablar på nätagget har du antagligen ett så kallat modulärt nätagg, detta innebär att kablarna är löstagbara från nätagget. ÄR detta fallet måste du självfallet leta upp dessa kablar och koppla in dem där de passar.

Eftersom jag antar att du har ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=212163
gäller det jag sa, du måste leta upp kablarna först (dvs de finns inte i datorn nu).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Han skrev att han har Coolermaster 620w, och det ända CM har som är 620w är modulärt.

Så jag antar att han får gräva efter dom övriga kablarna.

Ojdå. Då dröjer det väl till julen 2010 innan han får reda på vilka sladdar han är ute efter också.

Permalänk

jag tog isär datan nu igen, alltså jag hittar vita små saker lite här och där i datan äre där jag ska koppla in adapterna ? Men hittar inte 4 st som enligt er behövs efter som 2 adaptrar behöver 4 platser:) Tack för de mkt bra svaren

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vilka kablar går från nätagget till grafikkortet ?. efter som jag inte har kablar att dra från nägagget kan de inte nå grafikkortet eller ?

Du ska ta två st strömkablar från nätagget och koppla in i den du fått som du sitte rkopplar vidare till grafikkortet. De som kommer från nätagget är sånna som man kopplar tex CD/DVDläsar ström till.

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk

Men vart får jag strömkabel ifrån nägagget ?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Aaaaargh! Min hjärna får härdsmälta av den här tråden.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Alltså skulle inte nån i steg för steg som en cp guide bara skriva ner Exakt vart jag hittar vad och köper vad så slipper jag ställa en massa dumma frågor

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Om ditt nätagg ser ut såhär och du inte har lika många kablar som på bilden så måste du leta reda på dom och koppla in dom i dom tomma portarna på nätagget. Detta är pga att du har ett så kallat modulärt nätagg där man kan ta lös dom kablar man inte behöver för att spara plats.

Så här ska dom se ut i andra ändan och det är alltså dom du ska koppla in i adaptern du fick med.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Leta på dom molex kontakter du behöver. ser ut så här -----> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Molex_fema...

Om du inte hittar fyra utan kanske två behöver du även adaptrar till det.

Hittar du inga så har du nog ett modulärt nätagg och slarvat bort dom kablar du behöver.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Jag köpte datorn färdigbyggd från netgiganten, inte rört nån som helst kabel. Jaa, sånna kablar hittar jag lite var och här i datan, hittar totalt 3 st men jag behöver ju 4 st. Plus att de är för långt ifrån varandra. Men det är just en vit ende men en sån där molexkontakt alltså en sån med 4 st pinnar.

Visa signatur

Permalänk

Jag har väldigt glada nyhter, min kompis var precis här och han lyckades koppla in kortet och allt, så allt sitter på plats men tyvärr funkar det inte då det behövs en strömkabel till eftersom det bara fanns 3 st uttag.

Detta nätagg har jag http://yfrog.com/6zcmrealpowerm62004j och han sa att längs upp i vänsta hörnet är det tomt och dit behöver jag en kabel jag sedan ska koppla till den vita adapter (4pinsmolex) Är det någon som vet vart jag kan hitta den kabeln ?

Visa signatur

Permalänk

Skulle verkligen behöva hjälp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite pinsamt det där... hade jag haft en kamera hade jag fan plockat ner datorn och dokumenterat skitet bit för bit bara för att få slut på det ;P

Permalänk
Medlem

Det är väl du som har köpt datorn? så du borde väl veta vart du lägger grejerna -_-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

jag har inte fått sådana grejer. Jag har allt på plats, är en väldigt oraniserad person

Visa signatur

Permalänk

Ingen som vet vad för slags kabel jag behöver ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyssna nu riktigt noga. Det har skrivits om och om igen vilken kabel du behöver, och det är en såkallad Molex. Du verkar dock inte ha den sista molexkontakten inkopplad i ditt modulära nätagg. Det innebär att du måste leta upp den. När du har hittat den så kopplar du in den, och kan med hjälp av adaptern som du fick med grafikkortet koppla in den sista pci-e kontakten i grafikkortet.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem

Fick du inte med tomlådor till datorn? Du borde fått med någon slags låda som de lagt de överblivna kablarna till nätaggregatet som de inte behövde koppla in.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk

Alltså jag har försökt försökt förklara 15418 gånger att jag INTE har fått några sådanna kablar, jag har fått en cd skiva med nero en grafikkortdrivrutin och handbok till moderkortet. INGET ANNAT. Men heter den bara molex för jag har letat på olika hemsidor och de ser helt annurlunda ut än vad jag behöver...

Visa signatur