Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Modekort soltek

Hejsan! jag har letat som bara den efter drivrutiner till mitt modekort, och hittat några drivrutiner awdflash heter filen , men när jag ska instalera så kommer inget upp inget händer , och hittar inga vettiga sidor snälla hjälp mig och hitta drivrutiner .

soltek sl-k8tpro-939 så heter mitt modekort tack i förhand:)

Permalänk
Medlem

Det du laddat ner är inte drivrutiner utan låter som en bios-uppdatering. Detta är inget du ska ge dig på om du inte vet så mycket om vad du gör.

Drivrutiner till moderkortet ska du normalt kunna ladda hem från tillverkarens hemsida. Annars brukar windows sköta detta själv ganska bra då de flesta mdoerkort använder liknande chipsets och fungerar således bra utan tillverkarspecifika drivrutiner.

Vad är det som inte fungerar? Varför behöver du drivrutinerna?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har instalert om datorn till Xp och måste ha drivrutner för att komma ut på internet och skit:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Det du laddat ner är inte drivrutiner utan låter som en bios-uppdatering. Detta är inget du ska ge dig på om du inte vet så mycket om vad du gör.

Drivrutiner till moderkortet ska du normalt kunna ladda hem från tillverkarens hemsida. Annars brukar windows sköta detta själv ganska bra då de flesta mdoerkort använder liknande chipsets och fungerar således bra utan tillverkarspecifika drivrutiner.

Vad är det som inte fungerar? Varför behöver du drivrutinerna?

Jag har instalert om datorn till Xp och måste ha drivrutner för att komma ut på internet och skit

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till nätverkskortet är det enda som brukar behövas, sen ska windows troligen lyckas hämta det som behövs själv.

Förmodligen är det något Realtek Gigabit nätverkschip. Kolla om du kan få hem någon realtek drivrutin från deras sida.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

okey men jag har letat lite och det enda jag hittade var ljud drivrutiner inte till internet , för varje gång jag instalera så stog det bara att jag skulle sätta in internet kortet , men jag har ju inbyggt i modekortet ! nån som vet vad man ska ha ? tack i förhand

Permalänk
Medlem

Moderkort, det heter moderkort!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

okey då vet jag ! men nu till det jag ville ha svar på från första början . nån som vet vad jag ska ha för drivrutiner till mitt nätverk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatyfez
okey då vet jag ! men nu till det jag ville ha svar på från första början . nån som vet vad jag ska ha för drivrutiner till mitt nätverk

Soltek har ingen officiell sida, vad jag vet. Konkurs eller uppköpta kanske.
Kille med samma problem: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2034358

Detta verkar vara nätverkskortet: LAN- Via VT6122 - Via Velocity LAN driver
http://download.biostar.com.tw/upload/Driver/Chipset/VIA/Chip...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Soltek har konkat.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless