Speldator, i5/PIIX4. SLI/CF, MAX 14k

Permalänk

Speldator, i5/PIIX4. SLI/CF, MAX 14k

Snart dax för ny dator, satte ihop lite grejs för 13k men kan sträcka mig till 14k men vill ha det så billigt som möjligt. Den datorn jag plocka ihop är följande med i5 och CF, vad kan förbättras på den i samma prisområde eller hur kan jag få den billigare med samma prestanda?

Permalänk
Medlem

Ta 4GB minne (du behöver inte mer till en speldator förutom extremfall)
byt till ett 5870 så kan du uppgradera till 5870CF senare om du skulle vilja.
Om du har råd en liten SSD på detta
Du kan ta ett billigare nätagg också. tror HX650/HX750 kostar ca 1200 (?)

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Jag skulle kört på ett 5850 istället då det är ungefär samma pris. Annars ser det väll helt ok ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Ta 4GB minne (du behöver inte mer till en speldator förutom extremfall)
byt till ett 5870 så kan du uppgradera till 5870CF senare om du skulle vilja.
Om du har råd en liten SSD på detta
Du kan ta ett billigare nätagg också. tror HX650/HX750 kostar ca 1200 (?)

Är dem modulära? Nu när jag köper nytt så känns det lite bättre att köra modulärt när man ändå öppnar plånboken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigBengtsson
Är dem modulära? Nu när jag köper nytt så känns det lite bättre att köra modulärt när man ändå öppnar plånboken

Ja, Corsair HX-serien är modulära.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Uppdaterade listan nu, tycks? Os har jag redan och kommer bli Windows 7 Ultimate 64 bit

Permalänk

Finns Corsair 1600Mhz minnen för bara några tior till va?

Verkligen smartast med 5770 i crossfire?

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk

Edit:
Glömde ändra grafikort (smartast jag vet)
Lade till ett 5870
Edit 2: bytte minnen med

Permalänk
Medlem

Hmm dyrt grafikkort
2x 5770
2x 4890
2x 5850
alla ger mer prestanda per krona....

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Hmm dyrt grafikkort
2x 5770
2x 4890
2x 5850
alla ger mer prestanda per krona....

okej,

Edit:
Bytte ut 5870 mot 5850 då jag kände att 5870 blir lite väl mycket kanske,

Ang. SSDn så undrar jag om den jag valde är bra eller om det finns någon bättre som inte kostar allt för mkt ?

Permalänk

Hej igen.

Näe, för det priset är det den 40Gb som gäller, annars får du ju gå upp till den dubbla storleken och det dubbla priset.

Ser att du valt 3st 120mm fläktar Xtra till R2 chassit, varför inte sätta Fractals 140mm fläktar på de platser de passar istället? ialf uppåt.
Kyler ju ännu mer och tystare.

Xtra fläktar:
2st 140mm uppåt som blåser ut, 1st 120mm framifrån, samt 1st 120mm underifrån som blåser in rakt upp på grafikkkortet.

Fläktkontrollern som följer med har utgångar för 3st fläktar så vill du ha fler fläktar som snurrar lite saktare och tystare kan du köpa motstånd så du får 12Volt > 7 Volt stället, billigt sätt att sänka fläkthastigheten, men är du inte superkänslig så låt de snurra på fullt då de är hyffsat tysta då med.

I övrigt hade jag bara funderat över om jag skulle ha en bättre processor kylare nu eller kanske skaffa det senare. För självklart ska du som besöker sweclockers klocka lite väl? förr eller senare.
I R2 chassiet är det ialf hyffsat lätt att montera den efteråt.

En liten fråga till: Varför ditt Cold Cathode kit?

Antar att det ska lysa, men syns ju inte i det chassiet?
hehe
=/

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennis666
Hej igen.

Näe, för det priset är det den 40Gb som gäller, annars får du ju gå upp till den dubbla storleken och det dubbla priset.

Ser att du valt 3st 120mm fläktar Xtra till R2 chassit, varför inte sätta Fractals 140mm fläktar på de platser de passar istället? ialf uppåt.
Kyler ju ännu mer och tystare.

Xtra fläktar:
2st 140mm uppåt som blåser ut, 1st 120mm framifrån, samt 1st 120mm underifrån som blåser in rakt upp på grafikkkortet.

Fläktkontrollern som följer med har utgångar för 3st fläktar så vill du ha fler fläktar som snurrar lite saktare och tystare kan du köpa motstånd så du får 12Volt > 7 Volt stället, billigt sätt att sänka fläkthastigheten, men är du inte superkänslig så låt de snurra på fullt då de är hyffsat tysta då med.

I övrigt hade jag bara funderat över om jag skulle ha en bättre processor kylare nu eller kanske skaffa det senare. För självklart ska du som besöker sweclockers klocka lite väl? förr eller senare.
I R2 chassiet är det ialf hyffsat lätt att montera den efteråt.

En liten fråga till: Varför ditt Cold Cathode kit?

Antar att det ska lysa, men syns ju inte i det chassiet?
hehe
=/

Okej ska expreimentera lite och se
ang Cold Cathode så tycker jag det var en bra fråga, förstår nu vad du menar och ja du har rätt, var nog liiite för trött igår kväll när jag satte ihop allt, hehe...

ang. CPU kylning så sitter jag nu å funderar på att köpa en CM V8 då jag gillar den, men sen är jag inte så hemma på kylning, har även kollat på Corsairs vattenmodell...men vad skulle du rekomendera för kylare som inte kostar allt för mycket?