Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot..."

Permalänk
Medlem

"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot..."

För å inte smutsa mer nåra andra trådar så... Det står "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key" när jag startar min ASUS UL30VT. Nu till det skumma... efter det kommer upp så startar jag om datorn och trycker F2. Sen går jag in som sagt in i bios. Där är det enda jag gör är att tycka F10 å save (ingenting) å då startar datorn upp som vanligt....

Vad kan vara fel? Spelar ingen roll om jag ändrar nån inställning i bios. Det första händer bara om datorn varit avslagen nåra timmar. Startar på som vanligt om jag väljer starta om datorn när den varit på ett tag.

Kört Chkdsk /F på båda partitionerna och samma med Chkdsk /R. Inga problem med hårddisken har hittats.

Kört HD Tune Pro och när jag kört error scan (den som går sakta) och där hittade den 2 kluster långt ifrån varandra som påstås vara damaged. Kan det vara nått som påverkar allt?

Seatools har jag också kört utan problem med (short generic) Det långa vill inte ens köra. Drive self test funkar varken korta eller långa köra. Misstänker ej win 7 stöd.

Nån som kan komma med nått bra tips? Jobbigt behöva starta datorn två ggr varje gång den ska på.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

ingen ens me ett förslag???

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

trasiga startfiler eller bootordningen,har du W7 installerat?Den burken kommer med W7 64 bitars

Permalänk
Medlem

Ja W7. Kör default på bootordningen. Var fixar man startfilerna? Kör F5 istället?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Varje W7 installations dvd har den optionen, bara att leta runt när du bootar från den

Permalänk
Medlem

Har dock ingen dvd/cd spelare på min dator.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

köp en extern

Permalänk
Medlem

LÄgga mer cash pallar ja inte. Då får jag leva med problemet istället hellre

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

går det inte att ställa din disk som boot device i bios? Dum fråga kanske

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

den e inställd på disken först sen usb osv. Men ser ut som den glömmer bort det när den blir kall. Men går man in i bios så har den inte ändrat på nåt

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Det finns ingen uppdatering till bios, då?

Permalänk
Medlem

Har haft detta felet nät jag skulle installera Windows på en ren disk. Fastän den låg först i bootordningen. Jag tog ut allt annat i sataportarna förutom disken jag skulle installera, då gick det fint. Kanske ska prova att bara ha primära disken ikopplad och se om en kallstart funkar?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är ju lite knepigt att göra på en Laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Det finns ingen uppdatering till bios, då?

Nä tyvärr.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Fanns en uppdatering av bios nu men inte fan hjälpte det! Ger upp nu!

Visa signatur

hej hej