Ursprungligen inskrivet av azoapes
Nu tog jag bort din mellersta paragraf där, och den svarar väl egentligen på min fråga. Men jag vidareutvecklar lite ändå
Säg att en felmeddelandebox ska se ut som en björnhäst, men att en björnhäst är svår att få till med CSS. Klassen .bearhorse har 10 egenskaper som försöker få elementet att se ut som en björnhäst, men det "gnäggar" inte riktigt... det tar ett tag att få till utseendet. Men det är fortfarande en björnhäst. Så jag döper klassen till björnhäst redan från början, det enda syfte klassen har är att få något att se ut som en björnhäst, trots att det inte har något syfte annat än visuellt på webbsidan.
Då är du kanske mer med på vad jag menar; att döpa klassen till vad den försöker åstadkomma (att se ut på ett visst sätt) är det bästa i många lägen, istället för att döpa klassen till vad elementet är. För det är inget, eller allt, eller något däremellan. Någon som tittar på koden kommer bara undra vad klassen style832 gör, men om jag döper den till "bearhorse" kommer de genast att förstå att klassen försöker efterlikna en björnhäst. Jag behöver bara byta namn på den om jag ska försöka efterapa en nosbjörning istället, men då gör jag hellre en Search & Replace än att använda en klass som är döpt style832.