Nvidia släpper drivrutin 196.21 WHQL

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin 196.21 WHQL

En ny drivrutin har hittat ut från Nvidias utvecklingsavdelning, denna gång med WHQL-stämpel. Bland nyheterna syns SLI-profiler för en mängd färska spel.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tjohoooo,
skulle vilja se Fermi i butik ist...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Någon som testat att folda me nya drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

hur foldar med med graffet?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Inaktiv

Great köpte GT240 igår för att jag inte har tid att vänta på GF100

Permalänk

folk på guru3d rapporterar om fel i rivatuner, evga precision tool med denna driver.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Precis, går inte att överklocka då det ej går att se clockspeeds i varken nvidias kontrollpanel elleri ovan nämda program, får ta och rulla tillbaka till 195.62 tills problemet är löst...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
folk på guru3d rapporterar om fel i rivatuner, evga precision tool med denna driver.

Jag kan också bekräfta att de finns konstigheter med dessa. Startar man upp EVGA Precision eller RivaTuner så kan man inte klocka kortet klokt. Varken mitt GTX 260 eller GTS 250 kan jag ändra klocken för SP (Shader) längre. Mycke skumt faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Svar ifrån han som gör Rivatuner

Citat:

"Bad luck for NVIDIA owners then. Don't expect a quick fix. I'm currently busy with more priority tasks, have AlwaysTroublesInside GPUs in all my home PCs and won't be able to start even to investigate it within at least a week."

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Mina Dirt 2 problem är fortfarande inte lösta med denna driver.
Synd

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
hur foldar med med graffet?

Du viker ihop kortet på mitten bara )

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
hur foldar med med graffet?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk

Alla Ni som foldar med Graffet Ni gör en god gärning men vet Ni vilken?
dvs vet ni vad folding menas med i sammahanget?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Alla Ni som foldar med Graffet Ni gör en god gärning men vet Ni vilken?
dvs vet ni vad folding menas med i sammahanget?

Folda är ett amerikanskt försök att rädda skinnet på sig själva.

Genom att få en stor del av europa "folda", dvs ha på sina datorer jobbandes 100%, så ska de jämna ut energianvändningen så att de inte blir svartmålade.

Det är vad jag tror.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Folda är ett amerikanskt försök att rädda skinnet på sig själva.

Genom att få en stor del av europa "folda", dvs ha på sina datorer jobbandes 100%, så ska de jämna ut energianvändningen så att de inte blir svartmålade.

Det är vad jag tror.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

ajfan, där fick man svaret på varför både Rivatuner och EVGA cpar sig på min burk efter jag installerat dessa.. precis som ni säger försvinner "shaderclocksen" och när man klickar in tex 780mhz så står det likförbannat 738 nästa gång man går in o kollar.... grrrr..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Folda är ett amerikanskt försök att rädda skinnet på sig själva.

Genom att få en stor del av europa "folda", dvs ha på sina datorer jobbandes 100%, så ska de jämna ut energianvändningen så att de inte blir svartmålade.

Det är vad jag tror.

är det inte lite långsökt att amerikanska regeringen tar kontakt med stanford, ser till att få igång ett projekt för att sammla in datakraft över världen. Sedan ser till att detta lyckas i europa och misslyckas i USA, något som nog kräver rätt mycket resurser, allt detta för att kunna få europa att förbruka omärkbart lite mer el för att få sig själva att framstå som lite bättre??

låter lite långsökt för min del, men jag är kanske bara blind för den uppenbara sanningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
ajfan, där fick man svaret på varför både Rivatuner och EVGA cpar sig på min burk efter jag installerat dessa.. precis som ni säger försvinner "shaderclocksen" och när man klickar in tex 780mhz så står det likförbannat 738 nästa gång man går in o kollar.... grrrr..

BIOS-klocka kortet istället. Jag gjorde det för att spara lite RAM minne (som Rivatuner tar) och pga problem med rättigheter (tjejen är Power user och satte henne som Admin för Rivatuner men likt förbannat blev det felmeddelande när loggar in på hennes konto). Men nvflash och NiBiTor fixade biffen!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

funkar fin att clocka för mig iaf med EVGA precision.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Kan meddela efter ett pars timmars testande , så är drivrutiner riktigt trevliga. Spel med 3D har fått en riktigt fin FPS framför allt COmpany of heroes, Dawn of War 2, alla Scource spel och många fler.

Så riktigt bra dirvrutin för 3D Vision ägare, bra jobbat Nvidia !

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

det var ingen som visste vad all denna datakraft som folding lånar är till för alltså?

vad Ni räknar ut är hur proteiner veckar sig "Folding" efter att de har syntetiserats i cellens ribosomer...

Hur proteiner "veckar sig" är viktigt att veta vid sjukdommar. lkm-tillverkning mm...

har Ni ingen naturkunskap i skolan eller?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

min GPU physx funkar inte mer :S den är aktiverad i nvidia panelen och jag har provat att om installera physx drivern, men jag får bara CPU physx i spel samt att rutan för physx är av kryssad i GPU-Z

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

We are aware that you are unable to adjust clockspeeds with EVGA Precision and this driver, we are working on this and will update when we have more information.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Samma med MSI Afterburner 1.4.2..Fungerar ej med dessa drivrutiner...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
det var ingen som visste vad all denna datakraft som folding lånar är till för alltså?

vad Ni räknar ut är hur proteiner veckar sig "Folding" efter att de har syntetiserats i cellens ribosomer...

Hur proteiner "veckar sig" är viktigt att veta vid sjukdommar. lkm-tillverkning mm...

har Ni ingen naturkunskap i skolan eller?

Hehe, för alla som skrev tidigare var ju fullt seriösa också
Men du skrev de ju bra iaf, för de som inte vet vad de är!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
det var ingen som visste vad all denna datakraft som folding lånar är till för alltså?

vad Ni räknar ut är hur proteiner veckar sig "Folding" efter att de har syntetiserats i cellens ribosomer...

Hur proteiner "veckar sig" är viktigt att veta vid sjukdommar. lkm-tillverkning mm...

har Ni ingen naturkunskap i skolan eller?

Tror alla visste det, står i varenda nyhet om folding som sweclockers skrivigt, så det blir tyvär inget nobelpris för dej

Permalänk
Medlem

någon som får GPU physx att funka? min är helt körd,, de funkar inte äns om jag lägger in äldre drivare nu häller:(

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
någon som får GPU physx att funka? min är helt körd,, de funkar inte äns om jag lägger in äldre drivare nu häller:(

Hade samma problem som du och det löste sig med en komplett ominstallation.
Troligen har någon fil i phsyx blivigt korupt vid uppgradering eller avinstallation så att operativsystemet tror fortfarande att den är installerad.
Kolla om du har en ageia mapp i program mappen om inte så är det där det strular.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
det var ingen som visste vad all denna datakraft som folding lånar är till för alltså?

vad Ni räknar ut är hur proteiner veckar sig "Folding" efter att de har syntetiserats i cellens ribosomer...

Hur proteiner "veckar sig" är viktigt att veta vid sjukdommar. lkm-tillverkning mm...

har Ni ingen naturkunskap i skolan eller?

Hur var ditt betyg i svenska?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Hur var ditt betyg i svenska?

Klingon, va e de för ett namn?
fortsätt måla dina Star Trek figurer ist...
ditt troll

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]