Hittar inte grafikkortet någonstans

Permalänk
Medlem

Hittar inte grafikkortet någonstans

Som rubriken lyder. Hittar inte grafikkortet i Bios, enhetshanteraren eller.. någonstans. Märkte att jag började lagga direkt även fast jag köpt ett system som ska klara av det mesta och såg att jag körde på det intigrerade grafikkortet. Kollade runt i bios och hittade ingenting.
Moderkort: Asus P6T
Grafikort: HD 5870
All hjälp uppsattas då jag verkligen inte är någon höjdare på det här!
PS: När jag kör med en skärm på, vilket jag gjorde när jag märkte vilken GPU jag hade, så har jag den ikopplatt till 5870s slot, alltså ett av det icke- integrerade kortets skärm-portar, så datorn måste ju iallafall känna av skärmen, men lyckas inte byta över till det kortet?

Permalänk
Avstängd

Det finns inget intergrerat gfxkort på ett P6T vad svammlar du om? jag förstod ingenting av vad du har skrivit..

Permalänk
Medlem

Har du installerat senaste Drivers?

Permalänk
Medlem

Högerklickade skrivbordet-->skärmupplösningar-->avancerade inställningar-->''standard VGA- bildskärmskort'' Tillgängligt Grafikminne: 16mb. Känns inte som att det är kortet man lagt ner 4.000 på :o?

Permalänk
Medlem

gick in på andra datan, skrivbordet-->skärmupplösningar-->avancerade inställningar-, där stod den datans inställningar, alltså går min nya inte på 5870 kortet. Någon aning om vad som kan vara fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Skriv gärna vad du har för system, så blir allt mycket lättare om vi skall kunna hjälpa dig.

Har du kopplat extraströmmen till graffet? Installerat drivrutinerna till graffet och till rätt windows?
Nätagg? Namn styrka?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kolla så monitorn sitter i rätt kontakt!

Visa signatur

Intel i5 4670k 2xgigabyte gtx770 4gb nvidia surround

Permalänk
Medlem

Alltså snällanån. Säg om du installerat drivers eller ej. För det brukar se ut så som du beskriver om man kör utan drivers.

Permalänk
Medlem

Glömde helt bort tråden. Det var helt enkelt så att jag hade glömt installera drivrutinerna, och skivan som följde me ville inte funka (?). Tankade hem HD5800 series drivisar ifrån deras hemsida och det funkade.

Permalänk
Medlem

Framtiden är räddad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmen13
Glömde helt bort tråden. Det var helt enkelt så att jag hade glömt installera drivrutinerna, och skivan som följde me ville inte funka (?). Tankade hem HD5800 series drivisar ifrån deras hemsida och det funkade.

Ett hett tips är att ALDRIG köra med drivrutinerna från skivan då de nästan aldrig är de senaste. ATI släpper nya drivrutiner varje månad, så ha lite koll när de släpps. Brukar visas som nyhet här på swe.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!