Permalänk
Medlem

chassi till ny dator

hej, datorn börjar frysa 1-2 ggr / dag så nu känner jag att det är dags att byta ut den, har ju vart med i 5 år nu så.

Min frågar är då : har tänkt mig ett mindre chassi för m-atx moderkort
men vill att det ska vara så tyst möjligt,

har tänkt köra på AMD Phenom II X4 965 processorn
och ett ATI 5850 grafikkort

behöver 1-2 front platser, 1 till blu-ray spelaren, 1 till frontpanelen till ljudkortet (det får följa med från nuvarande datorn)

det här med chassis är ju rena djungeln, så lite tips på lämpliga vore tacksamt.

/Kotten

Permalänk
Keeper of Traditions

får 5850 plats i ett m-atx chassi..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

det har jag inte ens tänkt på, blir att kolla upp
tog det för givet men det är som du säger inte helt säkert

Permalänk
Medlem

Kanske ett Antec p180 Mini?
Har för mig att om man tar bort den understa hdd-buren så blir det gott om utrymme för långa grafikkort.
Dock så är där nog inte 2st 5.25 platser.
Orkar inte kolla upp det just nu, lite får du göra själv.

Visa signatur

Jag ber om ursäkt på förhand för stavfel och andra språkliga brister som kan förekomma.

Permalänk
Visa signatur

HAF 922 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Socket-AM3 | Phenom IIx4 965 Black edition @ 4 ghz 1.45v | Corsair H50 | 4gb Corsair XMS3 DDR3 @ 16000mhz 4GB | Corsair TX 850W PSU | XFX 5970 BE @ 800/1100 stock volts |
Macbook Pro i7 (sandybridge) 2,2ghz 15" hi-res antiglare

Permalänk
Medlem

Antec Mini P180 kan jag rekommendera. Ta bort nedre HDD-buren så får långa kort plats. Den har 2x 5,25" längst ner och 1x 5,25" längst upp. Dock kan en lång optisk läsare eventuellt ta i ett större nätagg där nere eller i fläkten där uppe.

Min egen mini p180 (serverburk):

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

tackar, ska defenitivt kolla in p180 mini, ser perfekt ut för min behov.
om jag förstått bilderna rätt så går det att ha t.ex. fronpanelen för ljudkortet därnere.

måste bara kolla upp max måttet för läsaren högst upp , vore förargligt om det visar sig att det inte passar.

/Kotten