Permalänk
Medlem

Bästa abonnemanget?

Jag har innerligt tröttnat på Telia av diverse skäl och vill byta operatör men nu är det ju ett helvete att hitta ett abonnemang som passar en till rätt pris.

Därför vänder jag mig till er.

Såhär ser användandet ut för mig (per månad)

*6-700 SMS
*15-30 MMS
*20-30 timmar mest till mobiler
*<500MB datatrafik (surfa via mobilen, kan tillägga att jag från mitten på september till skrivande stund använt ca 1GB, så är inte direkt några enorma mängder trafik det rör sig om)

Som det är idag så hamnar min räkning på 450-600:- per månad och jag vill ner i pris. Har heller ingen bindningstid, så kan byta ASAP ifall nån kan föreslå en bättre...

Permalänk
Medlem

Har du kollat in prisjämförelsen på prisjakt??
http://www.prisjakt.nu/abonnemang_telefoni.php?mobil=1

Permalänk

Hej!
Jag har Halebop vänner "http://www.halebop.se/abonnemang/mer_om_olika_ab/mer_om_abvan..." och så har jag lagt till fri-surf och i det så ingår 500MB i 3G sen stryper dem det till 56kb/s.
I Halebop vänner så ingår 3000sms (till hela världen). Fungerar riktigt bra enligt mig.

Såg nu att du inte gillade telia och halebop går i telias när.

Visa signatur

Asus P7P55 LX i5 2,66, XFX 5770(Snart 2), Corsair VX 550W 80+, Corsair 4GB 1333MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Har du kollat in prisjämförelsen på prisjakt??
http://www.prisjakt.nu/abonnemang_telefoni.php?mobil=1

Jag har provat kolla på den men den för mig inte framåt i mitt sökande, kanske jag som gör fel men när jag fyller i mina uppgifter så får jag förslag som skulle kosta mig mer än vad det gör idag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
Hej!
Jag har Halebop vänner "http://www.halebop.se/abonnemang/mer_om_olika_ab/mer_om_abvan..." och så har jag lagt till fri-surf och i det så ingår 500MB i 3G sen stryper dem det till 56kb/s.
I Halebop vänner så ingår 3000sms (till hela världen). Fungerar riktigt bra enligt mig.

Såg nu att du inte gillade telia och halebop går i telias när.

Nätet är inget problem, kör gärna med telias nät, men orkar inte med företaget Telia (kundtjänst and so on).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampusbengtsson
Hej!
Jag har Halebop vänner "http://www.halebop.se/abonnemang/mer_om_olika_ab/mer_om_abvan..." och så har jag lagt till fri-surf och i det så ingår 500MB i 3G sen stryper dem det till 56kb/s.
I Halebop vänner så ingår 3000sms (till hela världen). Fungerar riktigt bra enligt mig.

Såg nu att du inte gillade telia och halebop går i telias när.

Är samma företag, bara att servicen sköts via epost (endast) hos halebop osv... Så vette fan på den punkten men billiga är de.

Permalänk

Tele2 fastpris borde vara en ganska bra lösning för dig. Kostar 499kr i månaden. Sen kan du köpa till datatrafik, 29kr för 200MB eller 89 för 1GB

Permalänk
Medlem

ta antingen telia eller halebop, du vill inte ha någon annan operatör om du bor i Umeå.

Har haft nog problem med täckning hos 3 och telenor och då bor jag ändå i stockholm, helt sjukt att Telia alltid har 100% täckning medans de andra har 0.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nätet är inget problem, kör gärna med telias nät, men orkar inte med företaget Telia (kundtjänst and so on).

Jag tror inte du kommer märka någon nämnbar skillnad mellan nätoperatörerna baserat på deras kundtjänst och vill nästan påstå att Telia är de som fungerat bäst för mig på den punkten (har även använt Halebop, Telenor och Tre).

Men ringer du verkligen så mycket som ~50 timmar per månad? Du sitter med andra ord i telefon cirka 2-3 timmar om dagen (inklusive inkommande samtal). Kanske borde titta på ett företagsabo?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Jag tror inte du kommer märka någon nämnbar skillnad mellan nätoperatörerna baserat på deras kundtjänst och vill nästan påstå att Telia är de som fungerat bäst för mig på den punkten (har även använt Halebop, Telenor och Tre).

Men ringer du verkligen så mycket som ~50 timmar per månad? Du sitter med andra ord i telefon cirka 2-3 timmar om dagen (inklusive inkommande samtal). Kanske borde titta på ett företagsabo?

Klantiga jag, skulle vara hälften, dvs 20-30h per månad. Ändrade det nu.

Permalänk
Medlem

Här har du en bra sida som du kan göra lite uträkningar på :): http://www.telepriskollen.se/MobilTelefoni/AvanceradKalkyl.as...

Min gissning är att telenor fastpris alternativt tele2 fastpris+surf medium är bästa alternativen för dig. Tror dock inte att du kan få det så mycket billigare än vad du har det idag.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Här har du en bra sida som du kan göra lite uträkningar på :): http://www.telepriskollen.se/MobilTelefoni/AvanceradKalkyl.as...

Min gissning är att telenor fastpris alternativt tele2 fastpris+surf medium är bästa alternativen för dig.

Jo, var inne en sväng och kollade på det och det verkar även som att det jag har nu inte verkar vara dyrare än andra alternativ, vilket till del tar bort kravet/behovet av att byta :S

Ska dock kolla vidare, men kom gärna med fler förslag!

Permalänk
Medlem

Med tele2 fastpris kostar det dig 588kr i månaden (inkl 1GB surf). Förstår själv inte hur du lyckats få det så billigt som du säger per månad :S.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Med tele2 fastpris kostar det dig 588kr i månaden. Förstår själv inte hur du lyckats få det så billigt som du säger per månad :S.

Betalar 49 för abonnemanget och 69 för datapotten, resten utgörs av trafik i dess olika former...

Permalänk
Hedersmedlem

halebop hallå har 19öre/min + 99öre/samtal, beror ju lite på hur du ringer. kan iofs vara skönt med ett fast pris så slipper man fundera.

Permalänk
Medlem

Hur långa är dina samtal och hur är det fördelat över operatörerna?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Ska vi säga att 75% går till en telenor-mobil, 15% till fasta telefoner och resterande till övriga mobiloperatörer...

Permalänk
Medlem

Tele2 Student ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Exakt! Är du student?

Du kan komma undan riktigt billigt med renodlat studentabbonemang.
Typ Tele2 Student eller halebops motsvarighet!

Permalänk
Medlem

Ja jag är student, är med telias max 25/student som jag får mitt abonnemang.

Ska dock kolla in tele2 studenterbjudande.

Permalänk

Skulle själv rekommendera Glocalnet som jag har. Du ringer gratis till alla förutom att du betalar en öppningsavgift på 99 öre/samtal. Ingen minuttaxa. 4 000 gratis sms/månad. Abb. kostar 99 kr/månad men de har nu 6 månader utan abb.kostnaden.
69 öre/mms
15 kr/Mb data

Funkar mycket bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

jag har precis tecknat Halebop Hallå. betalar 118kr för abbet, och då ingår fri surf (snabbt upp till 500mb/mån därefter 56k som inte heller är så illa pinkat i en jävla telefon xD.... ) man har 3000 sms/mån som ingår, och samtal för 19öre min + 99 uppkoppling. sen har jag 130kr/mån för en iPhone 3GS 16gb. så totalt 248kr för iphone + surf och sms, och utöver det bara tel samtal, som är väldigt billiga om man inte ringer kortisar hela tiden.

Plus:
+fastpris på surf
+gratis sms (ingen skickar väl mer än i genomsnitt 100sms per dag ??? xD )
+billig minuttaxa
+billig iPhone om man är intresserad av en sån
+jävligt bra täckning (telia)
+snabb e-post support! mkt snabb de gånger jag haft kontakt med dom!

minus:
-olika personer på supporten från gång till gång
-dyr öppningsavgift
-500mb är lite i klenaste laget...

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

ta tele2 19öre/min med datapaket och smspaket

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Om du är student så ska du helt klart ta tele2 student.
Där har du 79öre öppningsavgift, 19öre i minuten till alla, 3000 fria sms till alla, nåt antal fria mms och löjligt låg månadskostnad (tror det var 19 eller 29kr). Till det kan du köpa till t.ex. 1GB datatrafik för 89kr/mån.

Dock har det varit lite strul med fakturorna i just detta abonnemanget så om du ser nåt som inte stämmer så ska du stå på dig så att det blir rätt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Om du är student så ska du helt klart ta tele2 student.
Där har du 79öre öppningsavgift, 19öre i minuten till alla, 3000 fria sms till alla, nåt antal fria mms och löjligt låg månadskostnad (tror det var 19 eller 29kr). Till det kan du köpa till t.ex. 1GB datatrafik för 89kr/mån.

Dock har det varit lite strul med fakturorna i just detta abonnemanget så om du ser nåt som inte stämmer så ska du stå på dig så att det blir rätt.

Jag hittar inte tele2 student, bara snackis :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
jag har precis tecknat Halebop Hallå. betalar 118kr för abbet, och då ingår fri surf (snabbt upp till 500mb/mån därefter 56k som inte heller är så illa pinkat i en jävla telefon xD.... ) man har 3000 sms/mån som ingår, och samtal för 19öre min + 99 uppkoppling. sen har jag 130kr/mån för en iPhone 3GS 16gb. så totalt 248kr för iphone + surf och sms, och utöver det bara tel samtal, som är väldigt billiga om man inte ringer kortisar hela tiden.

Plus:
+fastpris på surf
+gratis sms (ingen skickar väl mer än i genomsnitt 100sms per dag ??? xD )
+billig minuttaxa
+billig iPhone om man är intresserad av en sån
+jävligt bra täckning (telia)
+snabb e-post support! mkt snabb de gånger jag haft kontakt med dom!

minus:
-olika personer på supporten från gång till gång
-dyr öppningsavgift
-500mb är lite i klenaste laget...

Köpte mig en Hero i höstas, så telefon kan jag vara utan...
Men det där lät lockande!

Ska syna teles snackis och halebop noggrannare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag hittar inte tele2 student, bara snackis :S

Du måste gå via csn-kortet.se (alt. om du har mecenat, gå då till mecenat.se, det står på ditt kort vilket som gäller)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Just a heads up - Snackis-abonnemanget har numera en öppningsavgift på 99 öre/samtal, dvs den höjdes med 20öre och detta sattes i drift igår.

Jag skulle vilja komplettera med att fråga - Hur ringer du dina samtal? Blir det få/färre men långa, många men korta eller hur ringer du? Du måste ha respektive abonnemangsforms öppningsavgifter i åtanken. Det är oftast de som höjer räkningen med 50-100:- i onädiga utgifter, bara för att man stirrat blint på minutavgiften (Som ändå debiteras/60sekunder).

Ringer du färre men långa/längre samtal så skulle Halebop Hallå vara ett fördelaktigt abonnemang, just pga fria SMS:en samt låga 19öre/min till alla (oavsett bindningstid, jmf med Tele2 Snackis). Men där återfinner du höga 99öre/samtal i öppningsavgift. Fördelen här dock är att Halebop går in i Telias nät, så täckningsproblem bör inte vara en faktor.

Sen finns där ett abonnemang som cirkulerat ett tag nu, som någon ovan nämnt, vilket är Glocalnet Fritt. 2000 fria minuter samt 4000 fria SMS, men dock inga möjligheter till datatilläggstjänster (Rätta mig gärna om de uppdaterat denna bit). Dessutom går de i Telenors nät, vilket vissa kan anse vara, tillsammans med 3, de "inte-så-bra" täckningsmässiga operatörer. Här har du också 99 öres öppningsavgift, vilket är i princip det enda du betalar per samtal.

Men trots detta så måste du kolla upp hur du ringer. Det kan vara avgörande

Permalänk
Medlem

Just a heads up Nza. Det där gäller inte snackis 19 du beställer på tele2.se. Där har man fortfarande samma priser :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Avstängd

Parlino = du ringer gratis till massa operatörer.^^ http://www.parlino.se/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Mina samtal... Skulle vilja påstå att jag ringer ungefär 40 samtal, varav hälften är på 45+ minuter och resten är på några sek till några få minuter...

Glocalnett fritt lät lite lockande men föll bort då det skulle kosta mig några tusenlappar per månad ifall jag surfar ~250 MB varje månad?