Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Billigaste kontakt 3G till dator

Jag är på resande fot lite då och då och skulle vilja ha smidigt, snabbt 3G uppkoppling till min laptop.

Vilket ska man välja utifrån pris och täckning/snabbhet?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk

Jag tycker du skall välja det som har bäst täckning där du ska använda det och även se till vad du skall använda det till.
Vissa operatörer sänker hastigheten efter en viss mäng data, det innebär att du tankar på med en mån under förutsättning att du håller dig under tex 5GB under denna tiden(kontantkort).
Har du däremot abbonemang brukar hastigheten sänkas när du kommer till denna gräns.
Detta skiljer sig lite beroende på vilken operatör och även mellan abbonemang och kontantkort.
Du får helt enkelt se till vad som passar dig bäst!
Mvh

Permalänk
Medlem

Comviq mobilt bredband kontant, 299 för modemet och sen 89kr per Gb eller vecka.

Ska man bara ut och resa lite då och då så funkar nog kontant bäst.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Ok, samma pris på både Comviq och 3 då.

Kolla upp så täckningen är densamma där du tänkt använda det. Så länge du håller dig inne i stan så ska det inte spela någon roll.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte comviq startpaket 299:- på www.comviq.se (faktura, kanon) modem och simkort, låste upp modemet med en kod, gratis på nätet, bara googla.

I köpet ingår en dags surf med comviq.....

Det enda kontant abb. som inte stryper eller STÄNGER NER (comviq, tre, telia) när man laddat ner (1gb-vecka) eller 3gb eller vad man köper för påfyllning är Telenor...

Telenor surf-kontantkort kostar 100:- och när man laddar en vecka (samma pris som knasviq) kan man ladda ner PRECIS HUR MÅNGA GB MAN VILL UTAN RESTRIKTIONER!!!!

Tror bara det är telenor som är så generösa (icke snåla).

Glömde hastigheten, sålänge man är i city kvittar det vilken operatör, men tele2-comviq och telia kör samma 3G master så det kan vara fördelaktigt för hastigheten, men jag bor själv på landet och här är samma speed på comviq-telia och telenor.

Detta är bara mina reflektioner och kan ju inte garantera att jag inte missuppfattat eller förvrängt fakta.

/Elias

Permalänk
Medlem

jag tänkte bara använda det någon dag då och då när jag reser, kanske 5-10 dagar utspridda över en månad.

Kan man betala per dag?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Avstängd

Jag är själv intresserad så jag har kollat detta precis:

Telia Mobilt bredband Kontant startpaket med modem 399:-
- Telia dygnsurf - (Ett dygn eller upp till 0,5 GB för 39 kr)
- Telia veckosurf - (en vecka eller upp till 2 GB för 99 kr)
- Telia månadsurf -(30 dagar eller upp till 5 GB för 279 kr)
Telia

Comviq Surf startpaket Surfsticka, SIM-kort, en fri Dagssurf och frakt*! 299:-
- Comviq Dagssurf (29 kr och max 0,5 GB)
- Comviq Veckosurf (89 kr och max 1 GB)
- Comviq Månadssurf (249 kr och max 5 GB)
- Startpaket utan modem endast simkort) 49:-
Comviq

Mobilt bredband Kontant Startpaket med modem inkl. en vecka surf 494:-
- Telenor Surftid (en vecka obegränsad nedladdning 89 kr)
- Telenor Surftid (en månad obegränsad nedladdning 289 kr)
- Startpaket utan modem (endast SIM-kort) 99:-
Telenor

3Bredband Kontant med modem från 895 kr
- Tre Dagssurf (29 kr vet ej efter hur många GB hastigheten stryps till minimum)
- Tre Veckosurf (99 kr vet ej efter hur många GB hastigheten stryps till minimum)
- Tre Månadssurf (299 kr vet ej efter hur många GB hastigheten stryps till minimum)
- Startpaket utan modem (endast SIM-kort) 99:-
TRE

Vill man låsa upp sitt Huaweimodem lätt kollar man här GSMFORUM

Det verkar vara dessa aktörerna på marknaden som erbjuder prepaid 3g surf.

/Elias