Microsoft stoppar piratkopierade Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Imho kan de snart ta en miljon per Windows-licens, det gör inget, för Linux börjar fungera såpass bra nu att det finns inget direkt behov av Windows. Tom de flesta spel går igång på Linux med lite trixande, och trixande är ändå bara kul
(jag har fått igång de flesta av mina Steam-spel i Linux utan större vedermödor)

Det är bara en hake, man blir _tvungen_ att välja Fermi som nex-gen grafikkort, eftersom ATIs Linux-drivare fortfarande är ruskigt dåliga.

Den var bra, betala 5000:- för en brödrost i datorn så att man sparar in 1000:- på operativsystemet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
ÖÖhh.. nej.

Jag sitter med Win 7 ultimate retail 3450 kr, Firefox (gratis), Slysoft AnydvdHD 680 kr, imageburn (gratis), PowerDVD Blu-ray Edition Retail med blu-ray brännaren, Crysis Maximum Edition 499 kr, 3Dmark Vantage Bundled med grafikkortet hd5970....

Betalat för ALLA mina program.. inte ett enda piratprogram i datorn!

Och JA.... det känns bra!

För mp3.. använder jag Itunes till min Iphone 3gs 32gb.. alla apps och musik betalt!

Filmer... köper blu-ray... sist jag räknade var det 67 blu-ray på 6 mån!

Spel.... har Crysis Maximum edition.. köpte det för att testa det med tanke på mina grafikkort... spelar det alldrig!

Office paketet... använder det inte så finns ingen orsak att ha, behöver jag det... köper jag det!

SÅ.... dra inte alla över en kam! Har du inte råd att köpa en programvara som tex windows 7.... så ger det dej inte rätten att piratkopiera det! Dra in på andra vanor som att tex röka, snusa, supa.... o sådana dumheter! Du blir förvånad va fort du får ihop pengarna!

EDIT: Köpte 4 spel till barnen idag... till pc:n, Jag älskar katter, Burn out Paradise The Ultimate Box, Crazy frog Racer, och Lego Racers 2, det hade vart mycket enklare och framför allt billigare att ladda ner spelen... men jag försöker lära mina barn att göra rätt för sej.

Ärligheten varar trots allt längst

Finns tusentals och åter tusentals stolta pirater som bara garvar åt ditt inlägg!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skog1s
Finns tusentals och åter tusentals stolta pirater som bara garvar åt ditt inlägg!

Så? En "stolt pirat" är väl bland det mest degenererade man kan tänka sig?

Permalänk
Medlem

vad händer om man nu säger att man har en pirat kopia av w7 och köper en äkta, måste man göra en backup på allt på datorn eller går det att installera över och behålla all data? (vet att man inte kan det i vista och xp, men kanske går i w7?)

Permalänk

Det här är intressant. Microsoft vet att om de lyckades för bra med sitt kopieringsskydd så skulle Windows inte alls vara lika populärt som det är idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skog1s
Finns tusentals och åter tusentals stolta pirater som bara garvar åt ditt inlägg!

Det gör det helt säkert....

Men det finns minst lika många "ÄRLIGA" människor som skakar på huvudet åt ditt inlägg.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
ÖÖhh.. nej.

Jag sitter med Win 7 ultimate retail 3450 kr, Firefox (gratis), Slysoft AnydvdHD 680 kr, imageburn (gratis), PowerDVD Blu-ray Edition Retail med blu-ray brännaren, Crysis Maximum Edition 499 kr, 3Dmark Vantage Bundled med grafikkortet hd5970....

Betalat för ALLA mina program.. inte ett enda piratprogram i datorn!

Och JA.... det känns bra!

För mp3.. använder jag Itunes till min Iphone 3gs 32gb.. alla apps och musik betalt!

Filmer... köper blu-ray... sist jag räknade var det 67 blu-ray på 6 mån!

Spel.... har Crysis Maximum edition.. köpte det för att testa det med tanke på mina grafikkort... spelar det alldrig!

Office paketet... använder det inte så finns ingen orsak att ha, behöver jag det... köper jag det!

SÅ.... dra inte alla över en kam! Har du inte råd att köpa en programvara som tex windows 7.... så ger det dej inte rätten att piratkopiera det! Dra in på andra vanor som att tex röka, snusa, supa.... o sådana dumheter! Du blir förvånad va fort du får ihop pengarna!

EDIT: Köpte 4 spel till barnen idag... till pc:n, Jag älskar katter, Burn out Paradise The Ultimate Box, Crazy frog Racer, och Lego Racers 2, det hade vart mycket enklare och framför allt billigare att ladda ner spelen... men jag försöker lära mina barn att göra rätt för sej.

Ärligheten varar trots allt längst

Synnerligen dyrköpt "samvete"

Skälv får jag ångest bara att tänka på hur många plågsamma timmar man måste arbeta för att ha råd med det där.

Förövrigt när folk konsumerar vad det än må vara.
Så tror jag människor saknar respekt för pengar.
Folk ser inte pengar som något dom slitit för, utan bara som en abstrakt summa.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara konstigare än att jobba "många plågsamma timmar" för allt annat man vill ha här i världen? Vad är det för märklig moral en del har när de anser sig berättigade till saker utan att vilja betala priset för dem? I konsekvensens namn tillämpar man väl samma sak på fysiska varor som på digitala... "oj, femtusen för en jacka... hade den kostat 200 hade jag kunnat tänka mig att betala men nu snor jag den istället".
Visst kan man göra så men då kan man väl iaf ha ryggrad nog att erkänna att man faktiskt kliver utanför lagen och är beredd att ta ev. konsekvenser? Allt hymlande om att allt digitalt ska vara gratis för alla, bort med upphovsrätten, höga priser etc. är bara omoget dravel av foliehattar.

Och innan en del börjar yla allt för mycket om hur sabla god jag framställer mig själv... jag tankar både musik och spel (tänka sig) för att se om det är något att ha innan jag lägger mina surt förvärvade slantar på att köpa det jag vill ha (japp, synpunkter på prissättning har även jag). Olagligt javisst och åker jag dit står jag för det, för jag är väl medveten om att det är olagligt. Jag skulle däremot aldrig ens försöka med barnsliga påståenden som att det är min gudagivna rättighet att ostraffat få lägga beslag på allt i cyberrymden

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Den var bra, betala 5000:- för en brödrost i datorn så att man sparar in 1000:- på operativsystemet.

Japp, det är sannerligen en hake, men man kan inte få allt och det är ungefär vad tråden handlar om

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Ta bara Office-paketet (2007) som kostar SEXTUSEN, att köpa...! Rena rånet.

och hur många privarpersoner köper en fullversion av Office paketet? Ska man köpa office (istället för att använda openoffice som fungerar finfint för de allra flesta om de bara skulle försöka) så köper man såklart hem och student versionen. Pris? ca 1000kr

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Alla som köper Windows 7 stödjer aids-forskning! (ja, det är dit Gates pengar går nuförtiden...)

http://www.gatesfoundation.org/Pages/home.aspx

Argumentet är alltså att ifall någon med en förmögenhet på $50 miljarder per år har satt som mål att inom 10 år skänka $10 miljarder, vilket troligen varken gör till eller ifrån eftersom hans inkomst täcker stor del, då är det bra att vi köper "hans" produkt. Om jag inte räknat helt fel i min huvudräkning så skulle de rikare nordliga "gamla" EU ländernas befolkning lika gärna kunna skänka ca 250 - 300 kr/år och åstadkomma samma sak.

Vad är vitsen med att filtrera pengar för Windows 7 genom en girig hög av aktieägare för att Bill ska kunna pytsa ut sitt överskott? I övrigt är argumentet inte särskilt hållbart eftersom det finns människor som verkligen offrar klart mycket mer av sig och sina tillgångar för att hjälpa behövande. Vad Bill gör är kanske berömvärt, men det är samtidigt typiskt för hur människor senare i livet försöker putsa upp sitt rykte, att bli ihågkomna för mer än suspekta affärsmetoder som skapade en förmögenhet. Om du följer en annan ström av maktinflytande kan du också se hur Bill medvetet sökt få ut budskapet om sig själv i media. Är det en tillfällighet att det världen över emellanåt utan särskilt nyhetsvärde skrivs långa spalter om Bills nya livsinriktning? Knappast.

Hypotetiskt kan vi också leka med tanken att ifall nu inte Bill lyckats sabotera den ganska fria mjukvarukultur som faktiskt fanns, hade det bättre kunnat gynna de länder han nu försöker hjälpa? Variablerna är för många för att konkret kunna påstå något varken för eller emot. Ironiskt däremot är att Microsoft, med Bill i spetsen, mutat personer i maktställning i utvecklingsländer för att få in sina egna produkter. Svaga konkurrensregler har gjort den här typen av manövrer enklare. Eftersom du nu dragit in en moralisk aspekt i att köpa Windows 7, skulle det då betyda att vi vid köp både ger vårt godkännande åt de otrevliga sidorna Microsofts affärsmetoder som kostat utvecklingsländerna en okänd summa pengar, och med andra handen bidrar till filantropiska fonder?

Min tanke är bara den: dra inte in humanitära aspekter i det som är ren business.

Edit: mitt inlägg ska inte missuppfattas som en argument för piratkopiering. Jag är för att frivilligt sponsra andra alternativ, vilket ses av min signatur. Jag köper vissa spel som ges ut för både Windows och Linux, inte för att jag spelar särskilt ofta, utan som ett sätt att uppmuntra utvecklingen. Däremot köper jag inte argumentet att ett inköp av Windows 7 skulle vara en god gärning för mänskligheten.

(Orsak: inläggen efter kan läsas som om jag hyllar piratverksamhet, vilket jag inte gör. Har i min verksamhet sett och kommit i kontakt med krafterna bakom, och det räcker.)

Permalänk
Avstängd

Många pirater tjänar pengar på sin verksamhet dvs ren maffia.
stödjer man det stödjer man maffian, dvs med mord, terror och andra metoder.

Det finns en idealiserad bild av pirater, något romantiskt, men saken är att ifall du skriver en roman som skulle sälja för 10miljoner och någon läckte den (din lillebror eller lillasyster) så den nu finns ute på nätet så tjänar du ingenting när den blivit nedladdad.

så helt plötsligt går du från miljonär till en Svensson tillvaro, måste kännas bra

Alla de argument jag har hört är ihåliga falska, det finns fördelar med den fria laddningen som att kreativa personer kan använda photoshop, utveckla sig med Maya och sedan få jobb inom den grafiska eller tex spelindustrin tack vare att de slipper köpa ett program som kostar 15k.
Men i förhållande till dess fördelar så finns det en massa nackdelar.

Piratkopieringen tex har dragit ned speltillverkningen till PC, så pass mycket att om jag skulle göra spel, så släpptes inga dit.

Det finns alltid baksidor till den fria marknaden.
bara fråga den dubbelmoraliska regeringen som släpper försäkringskassan fri med ny bedömning och sponsrar andra företag.

Mycket av piratkopieringen är rena maffian, och korsar du deras stig så skärs halsen av.
inte speciellt romantiskt om man frågar mig.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Varför skulle det vara konstigare än att jobba "många plågsamma timmar" för allt annat man vill ha här i världen? Vad är det för märklig moral en del har när de anser sig berättigade till saker utan att vilja betala priset för dem? I konsekvensens namn tillämpar man väl samma sak på fysiska varor som på digitala... "oj, femtusen för en jacka... hade den kostat 200 hade jag kunnat tänka mig att betala men nu snor jag den istället".
Visst kan man göra så men då kan man väl iaf ha ryggrad nog att erkänna att man faktiskt kliver utanför lagen och är beredd att ta ev. konsekvenser? Allt hymlande om att allt digitalt ska vara gratis för alla, bort med upphovsrätten, höga priser etc. är bara omoget dravel av foliehattar.

Och innan en del börjar yla allt för mycket om hur sabla god jag framställer mig själv... jag tankar både musik och spel (tänka sig) för att se om det är något att ha innan jag lägger mina surt förvärvade slantar på att köpa det jag vill ha (japp, synpunkter på prissättning har även jag). Olagligt javisst och åker jag dit står jag för det, för jag är väl medveten om att det är olagligt. Jag skulle däremot aldrig ens försöka med barnsliga påståenden som att det är min gudagivna rättighet att ostraffat få lägga beslag på allt i cyberrymden

Mycket bra inlägg... mycket bra

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Vissa personer i denna tråden förstår inte principen som pirater använder.

pirater laddar ner W7 för att det finns än möjlighet.

Sen klagar folk på att andra människor kan lägga ner 20000kr på en ny bra dator, vilket inte är så konstigt.

Hade möjligheten funnits att man kan ladda ner hårdvara så skulle piraterna också gjort det.

eller om det bara var gratis att gå att hämta en ny bra dator,

dom laddar ner nya OS för att det går att ladda ner,

men man kan ju inte ladda ner en ny dator. och stjäla delar till än dator känns nog som ett grovare brott än att ladda ner ett OS

Permalänk
Medlem

Mmm... totalt uppluddad uppfattning om moral. Jag har faktiskt enklare att förstå nån som väljer att vara pirat och står för det och konskekvenserna. Det är allt sabla gnäll om vad som är fel på allt utom dom själva jag har svårt för... att lära sig hantera sin ekonomi måste man faen lära sig hantera förr eller senare. Som sagt var: "Den Berättigade Generationen", märkliga ting

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Hade det inte funnits piratkopiering och liknande kanske vi hade haft mindre problem med företagets lagliga volymlicens av WinXP Pro 32Bit

Jag har suttit i timmar och talat med Microsoft om problemet med Windows Geniune Advantage och som svar har jag fått något i stil med "Plocka bort WGA och strunta i det"

Permalänk
Avstängd

kommer ju komma en crack en timme efter dom har släppt uppdateringen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Jag har faktiskt enklare att förstå nån som väljer att vara pirat och står för det och konskekvenserna.

Bra skrivet, precis det jag ville få fram i några av mina tidigare inlägg.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Och allt man vill ha men inte har råd med... är det alltså bara att ta?

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
kommer ju komma en crack en timme efter dom har släppt uppdateringen

Tja den är frivillig så vill man ladda ner det så ok:P

Tror ingen riktigt frivilligt gör det, iaf inte pirater.

Och såkallat "crack" finns redan, kom innan uppdateringen släpptes:P (inte gjort än va).

Citat:

Du är också MDL'are ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Och allt man vill ha men inte har råd med... är det alltså bara att ta?

Det verkar inte bättre än så...

Jag vill ha .. men har inte råd.... då stjäl jag. Dagens motto verkar det som..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Och allt man vill ha men inte har råd med... är det alltså bara att ta?

Där förstår jag dock inte hur du tänker. jag har sett andra göra liknande liknelser och min fråga är, gör ni ingen skillnad på någonting? Medan grundprincipen må vara densamma så gör åtminstone jag aktiva och individuella val för varje liten grej i livet.

Permalänk
Medlem

Hur jag tänker? Tja, som att om jag inte har råd med en sak får jag avstå.

Andra tänker uppenbarligen annorlunda

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Men sen kan man inte säga att man stjäl för att man laddar ner ett operativsystem. Det är nog inte många (inklusive mig själv) som kan tänka sig att stjäla någonting bara för att man inte har råd med det. Det känns helt enkelt inte lika allvarligt att kopiera som att stjäla (uppenbarligen).

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och hur många privarpersoner köper en fullversion av Office paketet? Ska man köpa office (istället för att använda openoffice som fungerar finfint för de allra flesta om de bara skulle försöka) så köper man såklart hem och student versionen. Pris? ca 1000kr

JAG skulle ha nytta av hela Office-sviten, eftersom jag måste ha Access också.

6000 är för dyrt för dessa program.

Och nej, OO är inget alternativ för mig. Har hört en massa skit om det. Och det är dessutom kompatibilitetsproblem mellan det och Office.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Hur jag tänker? Tja, som att om jag inte har råd med en sak får jag avstå.

Andra tänker uppenbarligen annorlunda

Skulle vara tråkigt om alla tänkte likadant...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Piratkopiering är inte = stöld (läs hela debattinlägget innan du kommenterar )
Däremot är det motverkande av inkomst i fall man annars köpt det
Dvs för att räknas som en förlust för upphovsman
så moset det varit så att man annars köpt produkten om den inte gått lada ner

Att Piratkopiering innebär minskad försäljning är dok klart
Men att påstå att varje digital kopia är en förlust är fel
För en hel del personer har en så dan ofantlig mängd på sina HDD
att summerar man dess butiks värde så kommer man nog lät upp i miljonbelopp

Dok är det nog så att de allra flesta inte klarar sig utan Win
Där av hade dom flesta köpt Win i fal det inte gått kopiera
och de flesta kopior är där av en inkomst bortfall

Man kan bara prata om den inkomst bortfallet som drabbar
inte bara att något kopierats

Sedan så finns det dem som känner sig ila åt gången även av de
kopiorna som inte inneburit inkomst för dom även vid utebliven Kopiering.
Att påstå detta som skada är felaktigt.
Då detta bara är en upplevd icke faktisk skada,
som snarare handlar om kontrollbehov en något verkligt

Ett ägande av X ger en inte oinskränkta rättigheter.
Föreställ er att någon köper Mona Lisa tavlan för att sedan bränna upp den.
Detta vore ett brot mot mänskligheten.
Nästan lika illa är det att gömma undan konstskatter i ens källare till ingens beskådan.
Man kan då dra samma parallell till upphovsmannen,
som vill hindra mänskor från att ta del av dennes skapelse
Alla har rätt till ersättning för sitt arbete.
Men när något väl skapats så tillhör det inte bara upphovsmannen utan också mänskligheten,
doc har upphovsmannen ett större företräde än gemene man.

Varför anser jag detta:
detta argument grundar sig i att jordens resurser ändats är oss till låns
och där av så ger det inte oss oinskränkt ägande även om vi slitit

Adderat: Detta är inget försvar till piratkopiering utan snarare ett försök att höja nivån i diskussionen

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag har undrat hur folk tänker egentligen. De köper en dyr dator... men sen kan de inte lägga en tusenlapp på ett operativ som krävs för o kunna använda datorn? Och det är ju en engångskostnad för en lång period.

Håller med. Kan man lägga ca. 10k+ på en dator, så kan man köpa OS med.
själv skall jag köpa w7 ulti, dock om ett år. När det finns fler uppdateringar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Trodde Obama skulle rädda gamers och världen med gratis win7 :(..

Vad är nyhetsvärdet? Att MS patchar WinUpdate?

Nyhetsvärdet frågas kom?

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W