Permalänk

Riktigt, riktigt fint. 10/10. Inte revolutionerande eller sådär fantastiskt kreativt, men så bra byggt att du är värd det.

Hur tycker du om Silverstone-agget? Jag har nämligen kikat på det nyligen till mitt kommande bygge, och funderar allvarligt på att vara lite otrogen mot favoriten Corsair helt enkelt för att Silverstones är 100% modulärt och därmed mycket enklare att sleeva.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Black Legend får mig och tänka på Omaba kanske? :S ^^

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sovereign
Riktigt, riktigt fint. 10/10. Inte revolutionerande eller sådär fantastiskt kreativt, men så bra byggt att du är värd det.

Hur tycker du om Silverstone-agget? Jag har nämligen kikat på det nyligen till mitt kommande bygge, och funderar allvarligt på att vara lite otrogen mot favoriten Corsair helt enkelt för att Silverstones är 100% modulärt och därmed mycket enklare att sleeva.

Det funkar helt kanon Jag var i precis samma tankar men jag tog steget och testade Kan inte annat än rekomendera det. Ljudnivån är lika bra som corsairs och kräm levererar det i massor då jag kör ganska bra OC på cpun och graffet är hungrigt.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Du missade satakablarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Du missade satakablarna

Vadå du missade satakablarna? Missade o sleeva? Isåfall får du kolla igen. Dem är svarta från början

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Som sagt, riktigt fint Leo! bra jobbat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Ett tips är dock att sätta vit eltejp på kablarna innan du sleevar dom, då blir dom 100% vita.

Vad tycker du om Silverstone Strider agget? Hur är ljudnivån?
Funderar själv på att köpa en 1200w mest för dom 100% modulära kablarna som underlättar enormt när man sleevar.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

10a helt klart, sjukt snyggt gjort med både uppbyggnad och färgsättning.

We need more HW-pron!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Ser bra ut!
Ett tips är dock att sätta vit eltejp på kablarna innan du sleevar dom, då blir dom 100% vita.

Vad tycker du om Silverstone Strider agget? Hur är ljudnivån?
Funderar själv på att köpa en 1200w mest för dom 100% modulära kablarna som underlättar enormt när man sleevar.

Motiveringen till varför jag inte använde tejp är att kablarna skulle blitt dubbelt så tjocka och det är redan trångt med alla kablar...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Motiveringen till varför jag inte använde tejp är att kablarna skulle blitt dubbelt så tjocka och det är redan trångt med alla kablar...

Dessutom så har du ju grå/vit sleeving blandat på nätagget så det håller ju fortfarande samma stylesheet.

Oh ja, jag kollar fortfarande igenom bilderna typ en gång per dag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Kul att du gillar bilderna

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Trevliga bilder! men blev ganska förskräckt på denna:
http://i45.tinypic.com/2efm4j4.jpg

vad är det man ser i reflektionen?

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Man ser dels bitspowers logga sen ser man nått svart som är min canon eos 1000d och nått ljust som är jag

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt bygge, verkligen alltså, perfekt balans mellan vit, alu och svart!

Måste bara fråga dej, nu när jag ser du har använt sleeve som fan. Var får man tag på de billigt? Jag har bara hittat ett par amerikanska sidor där de kostar ett par 500 hundringar.

10p

Visa signatur

I ken't brain todai, I haz teh dumb.

Permalänk
Medlem

ända som förstör i detta galleri är ju alla onödiga kommentarer!

för ett fulländat galleri som detta behöver inga ord användas. 10p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mains

Måste bara fråga dej, nu när jag ser du har använt sleeve som fan. Var får man tag på de billigt? Jag har bara hittat ett par amerikanska sidor där de kostar ett par 500 hundringar.

10p

http://www.indomo.se/index.php?show=635&mode=list&id=670&sess...

En svensk sida

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mains
Jävligt snyggt bygge, verkligen alltså, perfekt balans mellan vit, alu och svart!

Måste bara fråga dej, nu när jag ser du har använt sleeve som fan. Var får man tag på de billigt? Jag har bara hittat ett par amerikanska sidor där de kostar ett par 500 hundringar.

10p

MDPC-X.com kostar runt 8kr metern + frakt för sleevingen. Håller nog högst kvalitet och är snyggast imo.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Ska man sleeva så ska man defenitivt satsa dem extra pengarna för o få klok strumpa.

http://en.mdpc-x.com/

Den strumpan är vad som gäller om man ska ha ett fint resultat.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Seriöst och fint bygge Kan dock upplysa om att svartmålade radiatorer strålar ifrån sig mer värme än vitmålade, en naturlag faktiskt. Du förlorar alltså lite, lite värmebortledningsförmåga på att måla gavlarna vita, dock marginellt. Bara upplyser om detta ^^

I övrigt är jag inget stort fan av vita saker och ting, tyvärr, men trots det får du en 9:a

Mycket seriöst att spendera 5+ timmar på att sleeva, var det bara ATX-kabeln som tog sådan tid? xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Seriöst och fint bygge Kan dock upplysa om att svartmålade radiatorer strålar ifrån sig mer värme än vitmålade, en naturlag faktiskt. Du förlorar alltså lite, lite värmebortledningsförmåga på att måla gavlarna vita, dock marginellt. Bara upplyser om detta ^^

I övrigt är jag inget stort fan av vita saker och ting, tyvärr, men trots det får du en 9:a

Mycket seriöst att spendera 5+ timmar på att sleeva, var det bara ATX-kabeln som tog sådan tid? xD

Fullt medveten om värmebortledningen Därav lämnade jag flänsarna som dem var. Sen tror jag att jag har bortledningsförmåga så de räcker ändå Kan köra radiatorerna passiva i princip utan att nånting blir för varmt.

Ang sleevingen så var de halva atx kabeln som tog 5h. Hela agget tog kanske 15-20h

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Avstängd

Det märks att TS vet vad han håller på med, ett perfekt bygge i mina ögon, finns inget jag kan klaga på. Eller lite syn med nvidia kortet, skulle varit ett 5870 med vattenblock :):)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Det märks att TS vet vad han håller på med, ett perfekt bygge i mina ögon, finns inget jag kan klaga på. Eller lite syn med nvidia kortet, skulle varit ett 5870 med vattenblock :):)

Tack! Man kan ha 2st 295gtx istället

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Avstängd

Så jävla vackert. Det är inte ofta jag bedömer folks galleri. Har själv likadant chassi men aldrig fått tummen ur å skaffa mig ett nytt agg med längre kablar så man kan dra lika snyggt som du har gjort det. Inspiration helt klart, 10p.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt och seriöst bygge, det tackar jag för
Roligt att läsa och kika på dina idéer, det får igång en annans fantasi också

dock -1 poäng för att slangarna ser ut som sådana telekablar till telefonerna för typ 10-15 år sedan, hade gärna sett dom helsvarta, men smaken är som baken

Men i övrigt får du fullpott

MVH

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 | Intel i7 2600K @ 4,6GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120GB SSD | Gigabyte GTX580 1,5GB | Silverstone TJ08-E | Corsair AX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem

Rejält tilltaget, me like!

Smaska till med två eller tre GF100 sen så får du en 11a av mig
Du lär ju ha radiatorer att kyla med i alla fall.
Skulle det tryta kan du ju klämma in en quad i fronten och skippa dvd

En klar 10a!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Rejält tilltaget, me like!

Smaska till med två eller tre GF100 sen så får du en 11a av mig
Du lär ju ha radiatorer att kyla med i alla fall.
Skulle det tryta kan du ju klämma in en quad i fronten och skippa dvd

En klar 10a!

Hela fronten är redan uptagen av trippel radden, Är en plats kvar längst upp och den används till fläktkontrollen...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Haha, tycker att det hur snyggt som helst!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade din sleeve och krympslang inklusive frakt och sånt?

Permalänk
Medlem

Ett av de snyggaste byggen som jag har sett i galleriet under mina år här på swec.

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Najzigt bygge, stilrent.

Men det är nog inget batteri på pci-e kabeln, tror mer på en kondning.
Ett batteri e för slött för att funka till det. kondensatorer används flitigt i seriösa bilstereobyggen för transistenssnabbhet (vilket ord va??) När det kommer stygga basattacker så backar kondningen upp för batteriet är tokslött på att skyffla ström.