Permalänk
Robot

Black Legend

Då var det återigen dags för ett nytt bygge från mig

Denhär gången bestämde jag mig för att verkligen inte spara på kvaliten och att allt skulle bli som jag ville.

Precis VARENDA kabel ska sleevas

Chassit som används är ett Lian li v2010b

Datorkomponenter:

Evga X58 Sli LE
Xeon W3540 @ 4ghz+
Patriot Viper 3x2gb 1600mhz cl8
XFX GTX295 Dual pcb
Silverstone Strider 850w
Patriot Warp 32gb (SSD)
Segate/Samsung 400gb/1TB
Fractal 6x120mm fläktar
Fractal 1x 140mm Fläkt
Zalman MFC 1

Vattenkylnings Komponenter:

Themochill 3x120 + 2x120
EK Coolstream XT 1x120
Apogee GTZ med spec tillverkad backplate+fäste
EK FB EVGA X58 LE Nickel + Acetal, SB/NB/Voltreg
EK FC 295 GTX Fullcover
Laing DDC 1t plus (18w)
XSPC Res top + m20>1/4" nippel för påfyllning
DD Fillport
1/2" DD Fatboy nipplar
2st 90 graders bitspower
2st 45 grader bitspower
Primoflex 7/16" Svart
Vita coilz

Sleeving:

30m Vit sleeve
10mgrå sleev
3m krympslang

Temps:

med cpun i 3,8 på 1,3v så har jag 26/58c idle/100% load (Jag har kallt på rummet så tempen stämmer)

Graffet går stock ännu och har 36/41 idle/load

Och dessutom kör jag pumpen på 7v istället för 12v för ljudets skull.

Projektet är nästan färdigt nu så ni får se alla bilderna på en gång men i själva verket har det tagit ca 1 månad och färdigställa det hela. Kunde ha gått ganska mycket fortare om frakterna av diverse saker kunnat komma fortare...

Sidorna är inte med på nån bild ännu då jag ännu funderar på hur jag ska göra med dem. FUnderar på o sätta galler och plexi i "fram" sidan och ett galler nere till agget i "bak" sidan. vet dock inte ännu om jag ska göra det själv eller om jag ska skicka iväg sidorna för laser/vatten skärning.

Hoppas ni gillar bygget. Ger ni under 7p vill jag ha en riktigt bra förklaring till det

Slutligen Ett stort tack till:

Nils på MDPC-X
Chilled pc
Coolerkit
Indomo

Som har givit bra support och mestadels snabba leveranser.

Besök albumet: Black Legend av Core2Quad

Permalänk

varför inte måla innsidan svart lr vit? skulle bli awsum

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Jävlar vad snyggt!
Vill ha
9P
Snygg sleevening:P

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Åhåhåhåhå Riktigt mäktigt!

Men har du kladdat på radiatorn med vit färg eller är det damm? http://www.sweclockers.com/upload/gallery/36561-full.jpg

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

inte illa

Permalänk

Riktigt fult, men jävligt bra arbete, kanske blir en 9.a-10.a när det är klart ;D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Åh! Äntligen ett ordentligt vattenbygge med en bra projektlogg
Ser riktigt bra ut,skulle eventuellt sett ännu bättre ut om det var pulverlackat svart på insidan. Väntar med betyget men det blir en 10:a så länge du inte målar chassit rosa
Du har en logg på nån annan sida också va? Tycker jag känner igen den.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Vilket vacker och ambitiöst projekt. Tack för att du tog dig tid att dokumentera bygget och att du laddade upp bilderna

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Åhåhåhåhå Riktigt mäktigt!

Men har du kladdat på radiatorn med vit färg eller är det damm? http://www.sweclockers.com/upload/gallery/36561-full.jpg

Antar att du syftar på lill radden? lite dåligt maskerat, resten är damm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Åh! Äntligen ett ordentligt vattenbygge med en bra projektlogg
Ser riktigt bra ut,skulle eventuellt sett ännu bättre ut om det var pulverlackat svart på insidan. Väntar med betyget men det blir en 10:a så länge du inte målar chassit rosa
Du har en logg på nån annan sida också va? Tycker jag känner igen den.

Är hemmahörande på Techsweden Har ingen som pulverlackar här på ön annars hade jag gjort det Och spraylacka insidan var inget alternativ då chassit är defenetivt värt bättre än så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Vilket vacker och ambitiöst projekt. Tack för att du tog dig tid att dokumentera bygget och att du laddade upp bilderna

Tack för att du tog dig tid och kommentera 79 bilder tar en stund och lägga upp

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort 10 p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad

Är hemmahörande på Techsweden Har ingen som pulverlackar här på ön annars hade jag gjort det Och spraylacka insidan var inget alternativ då chassit är defenetivt värt bättre än så.

Då har jag sett det där ett flertal gånger;) Är ny på TS men har kikat igenom galleriet en del. Pulverlack eller inget när det gäller fina chassin. Knappt så jag ville spraya mitt förra CM elite men det vart ganska okej. I ditt fall så ser det ju bra ut även utan svart insida.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Jag anser att balansen mellan svart, vitt och alu blev ganska bra ändå?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

auuummm....... 10!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Jag anser att balansen mellan svart, vitt och alu blev ganska bra ändå?

Japp, det tycker jag också
Vill se en bild med sidoplåtarna på!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Japp, det tycker jag också
Vill se en bild med sidoplåtarna på!

De får bli en annan dag

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
De får bli en annan dag

Vill ha en nu!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Sjukt najs! 10p klart!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk

Enda jag stör mig på är minnesflänsarna blåa byt ut dem till några vita/svarta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Enda jag stör mig på är minnesflänsarna blåa byt ut dem till några vita/svarta.

Är fullt medveten om att den inte passar in Ska bytas ut snarast

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

varför lite grå och lite vit sleev?

Permalänk
Proffsmoddare

10p Joel! Är verkligen imponerad av bygget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

10:a för ett otroligt arbete och en snygg burk!

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Avstängd

Du stavade fel på "original" ett par gånger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Du stavade fel på "original" ett par gånger.

Var det de enda du hade och säga?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Asså.. mer av sånt här på swec! Riktigt intressant att kolla på!

10p är du värd mannen!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare

Comstom H2O mannen? Menar du Custom?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Fan har ni inget annat o göra än o rätta stavfel?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Proffsmoddare

Haha, sorry man! Kunde inte låta bli, och var nyfiken på vad det var du menade om du inte menade custom.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Fan har ni inget annat o göra än o rätta stavfel?

Man måste ju alltid klaga på något. Och stavfelen är väll det enda id det här galleriet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Haha, sorry man! Kunde inte låta bli, och var nyfiken på vad det var du menade om du inte menade custom.

kopierade bara signen från en annan sida och den signen skrev lite sent nån kväll så därav blev det inte rätt stavat

SÅ nu har vi rätt ut det

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico