Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Vad tycker ni om dessa fläktar?

Tjena! har just beställt 2 st

http://www.inet.se/artikel/8903337/revoltec-120mm-rod-transpa...

Och innan ni säger BAH p12 LEDFLÄKTAR!1!
Så har jag ett litet tema på mitt rum med rött/svart och har svart chassie så nu blire såhär!;D

Undrar om ni vet något om dessa fläktar? brukar billiga fläktarvara dynga eller kommer det funka för en med inte så jättehöga krav
Ska ha dom i fronten på mitt antec 300 för lite bättre luftflöde.
Sen ståre 3>4pin adapter, äre 3pin till molex eller har jag fått det hela om bakfoten?

Tack på förhand!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

hyfsat luftflöde på dom. har en svart sådan i min server. har aldrig tänkt på ljudnivån då x antal diskar pluss ett bra gäng med andra fläckar så märks den inte

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

3 pin till molex ja. Transparenta fläktar brukar väl anses ha sämre aerodynamiska egenskaper så brukar nog låta mer i förhållande till luftflödet.

Revoltec är lite budget. 125Kr och led får vara rea eller så är kvalitén inte den bästa. Undviker led fläktar själv men men. Jag orkar verkligen inte med ljuset efter 10 minuter. Ungefär så länge som det är "kul".

Billiga behöver inte vara dynga det fins billiga som är ok. Dom lär fungera med.

Permalänk
Medlem

Det är dem bästa fläktarna jag någonsin haft! Har haft 4 såna i mitt Antec 902 chassi fast blå. Dem är väldigt tysta och blåser jäkligt bra. 10/10 får fläkten i betyg från mig.
Tog bilder på för att visa dig.

Permalänk
Medlem

De där är rätt bra, Köpte en sådan och några fractal design 120mm för ett tag sen som jag sen jämförde, och tyckte nog att revoltecarna flyttade mer luft samt lät mer eller mindre lika mycket.

Den hamnade sedan i ett nätagg så man skulle slippa se ljuset..

Förr fanns det ju i svart plast och utan ljus (hette AirGuard) men de verkar ha försvunnit helt nu?

Visa signatur