Permalänk
Medlem

XTZ har fått bäst i test på massa ställen och är väldigt prisvärda.
Och yamaha har bra recievers och det går bra att koppla den till datorn.
Så det hade jag kört på.

Permalänk

Tycker du ska ta detta paket :

Om ni undrar varför jag tog 850w istället för 1000w,här är mitt svar:

http://www.sundialmicro.com/images/products/items/1000hx-add1...
http://www.sundialmicro.com/images/products/items/850hx-add1....

Lycko dig :P.Grattis!

EDIT : Glömde posta bilden

Permalänk
Medlem

Måste bara gratta till vinsten!
Kom ihåg att göra ett galleri av detta sedan!

Ska du klocka? Då är det ju bra med en eftermarknads kylare. En Corsair Cooling Hydro H50 tex.?

Permalänk
Medlem

Angående hörlurar hade jag tagit Koss headset för 300 kronor, även om jag hade en miljon på kontot.
Jag behöver inte bättre, vill jag ha kvalitetsljud kör jag på en bra stereo istället.

Permalänk

Vad tror ni om det är ljudpaketet:
http://www.fynda.se/index.php?prodid=3742
Kan man koppla det till datorn och tv'n eller behöver man extrakablar?

Tror nog jag slänger med en H50-kylare för att få ner temperaturerna och ljudnivån lite. Har inte tänkt att överklocka så mycket.

Sen undrar jag om det är bäst att ta två 5870 eller ett 5890?

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ali3nPredator
Håller med om att du ska köra en digitalkabel från datorn till hemmabio-förstärkaren.

Jag har satt ihop ett av de bästa paketen du kan få för den summan.

Jag drog över budgeten, men det här paketet är både framtidssäkert och prisvärt.

Som sagt, ska han inte köra med vattenkylning så tycker jag att han borde välja cooler master ATCS 840. Det är helt klart bättre än Obsidian chassiet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
själv tycker jag Corsair obsidian 800D är självklart med denna budget

Prisvärt vet jag inte men mycket för pengarna i alla fall

Varför skulle Corsair obsidian 800D vara självklart, läs vad jag sa ovanför.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Okej, ni har övertygat mig att inte välja Siberia V2 då. Tips på några bättre då?
Tror nog jag går på AlienPredator's paket dock med Samsung-skärmarna och Samsung-tvn.
Sen tar jag bort skruvarna och blurayen från alienpredators paket och anser mig själv som färdig

Som sagt, byt hörlurarna till Sennheisser HD555 och lägg bara till en fristående mikrofon.

Byt grafikkort till ett 5870. Det är bara slöseri med pengar att köpa 5970, och även om du vunnit massor utav pengar så finns det ingen mening med att slösa på sånt du inte behöver.

Ljudkortet kanske du också ska se över en extra gång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillenOStoren
Om ni undrar varför jag tog 850w istället för 1000w,här är mitt svar:

http://www.sundialmicro.com/images/products/items/1000hx-add1...
http://www.sundialmicro.com/images/products/items/850hx-add1....

Lyssna på lillenostoren, och byt nätaggregat till HX850w

CPU-kylare vet jag inte hur bra corsair vattenkylare är, jag hade kört på en luftkyld tornkylare, typ scythe ninja. Jag har själv en sådan och den fungerar väldigt bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Tror nog jag slänger med en H50-kylare för att få ner temperaturerna och ljudnivån lite. Har inte tänkt att överklocka så mycket.

Sen undrar jag om det är bäst att ta två 5870 eller ett 5890?

Angående kylaren, läs vad jag skrev ovan.

Angående grafikkortet, jag skrev ovan att jag tycker att 5870 är det bättre köpet. Det är väldigt mycker mer prisvärt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Angående hörlurar hade jag tagit Koss headset för 300 kronor, även om jag hade en miljon på kontot.
Jag behöver inte bättre, vill jag ha kvalitetsljud kör jag på en bra stereo istället.

Hade du haft 1 miljon på kontot så hade det ena inte behövt utesluta det andra

Ber om ursäkt för väldigt långt inlägg, men tyckte att det behövdes!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

5890 finns ej, men två 5870 är bättre än ett 5970.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Ok, byter ut nätagget till ett 850watt, börjar med att köpa 1 5870 och möjligtvis ett till i framtiden.
Tips på något bra ljudkort och högtalarpaket?

För er som undrar hur mycket pengar jag har vunnit är det tillräckligt för att köpa ungefär 26000 cheeseburgare. You do the math

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hade du haft 1 miljon på kontot så hade det ena inte behövt utesluta det andra

Givetvis inte, men det är ändå så jag skulle gjort, det är liksom det som är min poäng.
Varför köpa dyra hörlurar om man inte uppskattar det?
Jag hade hellre köpt något annat för den tusenlappen.
Eller skänkt bort eller vad som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Vad tror ni om det är ljudpaketet:
http://www.fynda.se/index.php?prodid=3742
Kan man koppla det till datorn och tv'n eller behöver man extrakablar?

Tror nog jag slänger med en H50-kylare för att få ner temperaturerna och ljudnivån lite. Har inte tänkt att överklocka så mycket.

Sen undrar jag om det är bäst att ta två 5870 eller ett 5890?

Dom högtalarn är det nog inget fel på men dom är väldigt djupa ock för att ljudet å framförallt basljudet ska låta "platt" så bör dom stå en 50 cm från väggen. Så på 15m² så är det nog rätt mycket. Jag skulle välja högtalare efter rummet. Större är inte alltid bättre.

Finns möjligheten till att se å höra högtalarna irl så är är det nog att föredra. Å planera lite hur dom ska stå å så. Du kan få bra ljud ur ett par stativhögtalare som kanske bättre in i rummet.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
5890 finns ej, men två 5870 är bättre än ett 5970.

Ja kör som mig på 2st 5870, dom har ju HDMI-ansluningar till skillnad från 5970.

Fragdeath, har du något galleri, där man kan få se din grymma dator?

lazerlarz, lycka till med dina köp.

May The Force Be With You.

Mvh// AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

http://pici.se/pictures/rLgKiHLsS.png

Vad säger ni om den datorn?

Behöver lite tips på högtalarpaket till nu!

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Ser ni verkligen inte att det är en skämttråd. Han vill ha bra ljud bl.a och han vill bara ha Siberia V2 headset. Att ni går på en sån här sak.

jag håller på mycket med musik och för tillfället kör jag med Verson 1 av dessa lurar och med tanke på att det är "gaming" headset så tycker jag dom låter bra, dock i studion är det ATG som gäller, men det är en fint/bra headset absolut, grattis till vinsten btw

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Avstängd

Att slänga stora cash på ett datorsystem i nuläget e skit för att intel kommer ut med dnin nya 6 kärniga prolle om några månader samt nya moderkort osv. Sen borde du utelämna hur du fick dina pengar, om du vann dem blir vi bara bännu argare, fatta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Att slänga stora cash på ett datorsystem i nuläget e skit för att intel kommer ut med dnin nya 6 kärniga prolle om några månader samt nya moderkort osv. Sen borde du utelämna hur du fick dina pengar, om du vann dem blir vi bara bännu argare, fatta

Om jag inte skulle skrivit hur jag fick mina pengar och ungefär hur mycket skulle alla klaga på att jag antingen rånat någon eller slösar bort pengarna jag har arbetat ihop.

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
http://pici.se/pictures/rLgKiHLsS.png

Vad säger ni om den datorn?

Behöver lite tips på högtalarpaket till nu!

Jo det datorpaketet ser bra ut.

Men med Asus P6X58D PREMIUM-moderkortet så får du 2st USB 3.0 och 2st SATA III 6.0Gbit/s anslutningar. Med det moderkortet behöver du inte byta om du ska uppgradera senare.

//AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Att slänga stora cash på ett datorsystem i nuläget e skit för att intel kommer ut med dnin nya 6 kärniga prolle om några månader samt nya moderkort osv. Sen borde du utelämna hur du fick dina pengar, om du vann dem blir vi bara bännu argare, fatta

Dina inlägg är alltid lika härligt genomtänkta. Om han hade uteslutit sin inkomstkälla hade de flesta ifrågasatt ifall hans tråd är "äkta" eller inte. Varför skulle någon sen bli arg över att han vunnit på lotto?

Det kommer ALLTID nya grejer om några månader. Väntar han på Gulftown, ja då kommer något nytt några månad efter det i vilket fall. Så länge skillnaden inte är speciellt stor så är det ingen idé att vänta, 2 extra kärnor för flera tusen extra är inget att vänta på. En utav de befintliga Quad-Nehalem duger utmärkt och är prisvärda. Gulftown lär inte ge speciellt hög bang-for-the-buck.

EDIT: Självklart, TS, grattis till vinsten!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Att slänga stora cash på ett datorsystem i nuläget e skit för att intel kommer ut med dnin nya 6 kärniga prolle om några månader samt nya moderkort osv. Sen borde du utelämna hur du fick dina pengar, om du vann dem blir vi bara bännu argare, fatta

Öh, vad har du för problem?
Jag tyckte det här var en kul och bra tråd, jag fattar inte varför du blir arg?

Den där 6 kärniga prollen kommer kosta 999dollar och det verkar inte riktigt vara i den prisklassen TS vill köpa ny dator. Så det är inte alls skit att köpa dator idag.

Till TS, skit i sånna där gnällungar, grattis till vinsten och jag hoppas du får mycket roligt med dom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
http://pici.se/pictures/rLgKiHLsS.png

Vad säger ni om den datorn?

Behöver lite tips på högtalarpaket till nu!

Bra. Men vad ska du ha för 3:e skärm till eyefinityn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Bra. Men vad ska du ha för 3:e skärm till eyefinityn?

Han kanske bara får plats med 2 skärmar på skrivbordet

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
http://pici.se/pictures/rLgKiHLsS.png

Vad säger ni om den datorn?

Behöver lite tips på högtalarpaket till nu!

Som sagt många gånger förut, byt chassie

http://www.inet.se/artikel/6901286/cooler-master-atcs-840-atx...

Det är ett bättre chassie, och billigare dessutom.

Angående ljudkortet så är det bara att gå in på ljud-delen av SweC forumet, så får du se vilket ljudkort som är bra och vilket som är mindre bra. Jag är nämligen lite smått skeptisk till alla produkter med fjortisnamn.

Högtalarpaket har jag ingen aning om, tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Med den budgeten hade jag lätt köpt den här skärmen:

http://www.dustinhome.se/pd_5010380195.aspx

Eller varför inte en 30-tummare?

Jag förstår inte fascinationen för Eyefinity.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
http://pici.se/pictures/rLgKiHLsS.png

Vad säger ni om den datorn?

Behöver lite tips på högtalarpaket till nu!

Byt ljudkort till Xonar Essence ST.

Permalänk
Medlem

Angående tv:n så tycker jag du ska ställa fråga på minhembio.com
Där tror jag du kommer få mycket bra råd. Tycker åtminstone du borde kika på plasma i samma prisklass. Som sagt, surfa in på minhembio och skapa en tråd. Du kommer garanterat bli klokare i valet av tv än att springa iväg och köpa första bästa tv som någon nämner utan argument till varför du ska köpa den.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Som sagt många gånger förut, byt chassie

http://www.inet.se/artikel/6901286/cooler-master-atcs-840-atx...

Det är ett bättre chassie, och billigare dessutom.

Sådant där är ju olika beroende på vad man gillar.

Byta 1000W mot 850W för att man ej behöver så mycket power är ju en sak, men chassit är väl mer en smaksak. Det är ju knappast så att det finns ett rätt och ett fel chassi bland dessa.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Mina egna tankar:

Infrastruktur, fixa det!

TÄnk såhära: köper du en tv dator och övrigt "skit" så är det gammalt om 3 år och dina pengar är bortblåsta.

Lägger du iställer pengarna, i alla fall delar utav pengarna på saker som står sig i tiden, kommer det snarare bli en "investering" än bara slöseri. Hur ofta vinner man 50.000:- ?

Så istället för att slänga låt säga 25.000:- på en dator som bara är värd 5.000:- om 2-3 år skulle du istället kunna fixa saker så som röststyrda lampor, trådlös fjärrstyrning utav smått och gått, praktiska lösningar mm.

Permalänk
Medlem

Röststyrda lampor kommer antagligen också vara mycket billigare om några år, vad kostar det idag? Och varför vill man lägga massa pengar på det?

Man kan argumentera massor fram och tillbaka om vad han ska lägga sina pengar på, men, jag känner inte honom och jag antar att du inte heller gör det, vi vet dessutom inte hur mycket pengar han vunnit.
Hade han velat ha massa åsikter om vad han ska lägga pengarna på hade han nog gjort en sån tråd.
Nu är det inte det han gjort.

Mina tankar på ämnet!

Och angående ljudgrejerna, XTZ!
Ja, jag är tjatig. Men Googla på olika recensioner och jämför vad olika säger.

Permalänk
Avstängd

TROLL !

Bild på vinstkupongen eller printscreen om du spelade på nätet or It didnt happen.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Res jorden runt.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
TROLL !

Bild på vinstkupongen eller printscreen om du spelade på nätet or It didnt happen.

Suck...

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM