USB enheter - Datorn seg/kan inte överföra filer

Permalänk
Medlem

USB enheter - Datorn seg/kan inte överföra filer

Tjenare!
Jo nu är det som såhär att jag har införskaffat mig en extern hdd. Och jag använder även USB minnen såväl som alla andra. Men problemet med det är att när jag kopplar in det i datorn och ska överföra några filer så står det bara "identifierar", Så står den så o laddar skit länge tillslut åker ju filerna över men det tar en fruktansvärd tid.

Samma sak med med både externa hdd'n och USB minnena.
Jag använder mig av windows 7 64-bit.
Mitt moderkort är ett Asus p5q pro.
Vore hyggligt om någon hade svaret på mitt problem!

Permalänk
Inaktiv

Om du kopierar/flyttar väldigt många filer varje gång så antar jag att det händer.

Spelar det någon roll om du kopierar/flyttar en fil, tio filer eller hundra filer, storlek osv?

Permalänk
Medlem

Det är när jag tar en 700mb fil tex. Jag förstår att det bör ta lite tid. Men inte en evighet. Förr när jag använde XP då fungerade sådant mycket bättre. Nu tar det en fruktansvärd tid med win 7. Jag trivs ju med win 7. Så jag vill ju inte byta "ner" mig i första taget:). Finns det inte något program man kan skicka filer i till te.x flyttbara enheter som man får upp lite speed i?
Tack på förhand!

Permalänk

Jag hade ett liknande problem onormalt låga hastigheter från usb stickor och min externa hdd(kanske en 25-20min för en 700mb fil).
Jag upptäckte att dessa var formaterade i Fat32 och efter att jag har fomaterat om dessa till NTFS har jag inte detta problem längre.
Det kan vara värt att kolla och ev testa. Du ska veta att dom flesta dvdspelare
med usb ingång inte kan läsa usbstickor med NTFS ifall du använder dom till detta.
Är det nån som kan ha en annan lösning är jag intresserad!

Permalänk
Medlem

Hade något liknande problem med min gamla dator. När jag köpt en HP Laserjet 1022 så började plötsligt USB att sega. Det gick bara med USB 1 fart. Funderade lite på den klassiska frågan, har du gjort något med datorn ? Kopplade ur skrivaren och då funkade det som vanligt igen. Löste mitt problem med att koppla in skrivaren på en Strömförsörjd USB HUB. Vet egentligen inte vad det berodde på men prioblemet försvann. Prova att koppla ur USB grejor och kolla om någon stör på liknande sätt.

/Olle