Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Granatkastarn kallas n00b-tube, bara så att du vet

So? Det är inte direkt som att det är enda bössan i arsenalen jag behärskar...
Men det är kul att granata krypskyttar med den från lika lång avstånd som dom försöker skjuta en själv, eller med t.ex. pistol ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
mm, för i verkligheten har man ju ett stort crosshair som svävar i luften och visar vart du siktar.... Facepalm på dig -.-'

Är du seriös?
Eller?
För att om du är seriös säg bara så ska jag argumentera dig in i helvette.

Föresten: RED DOT syns inte heller. Det räknas som crosshair antar jag.

Permalänk
Medlem

är man inte mer noob om man själv blir skjuten av noob-tube då man inte hann sätta tillräckligt många skott i huvudet på den som just ägde en?

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
So? Det är inte direkt som att det är enda bössan i arsenalen jag behärskar...
Men det är kul att granata krypskyttar med den från lika lång avstånd som dom försöker skjuta en själv, eller med t.ex. pistol ^^,

Vänta tills du blir rapead av noob-shotgun-tuben, den är ELAK.

Permalänk
Medlem

Sitter äntligen och installerar, drog in till stan idag efter skolan, eftersom det var fint väder gick jag istället för att ta spårvagn, först till webhallen sedan till komplett och hämtade min 1tb hdd blev en go promenad på typ 4km

sen installerade jag hårddisken men blev aldrig nöjd med kabeldragningen, tog 2 timmar att installera den

nu formaterar hårddisken i SLO-MO så jag kan ändå inte lira föränn om säkert en timme :<

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Suck... inte har man fått ifrån Webhallen idag. Hoppas verkligen det dyker upp imorgon.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Sitter äntligen med detta underbara spel. Men shit vilken BEST! Min tattiga e6600 gillar inte detta alls... ca 35 fps avg. Ny dator kommer göra ont:)

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

happ nu har man inte kunna spela på hur länge som helst....jävla skit =(

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Kan man tweaka spelet något? har ett ATI 5870 1GB kort och har mellan 20 - 30 i bad company 2 (1680x1050 - low inställningar) :/

Kör 1680x1050 över 3 skärmar (5268x1050 med Bezel) och får 40-50 fps med 2xAA 1xAF & allt annat på High (HBAO off), du borde kolla dina drivare & kolla efter damm i både grafikkortet & CPUn, låter inte alls rätt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Allt nollställs, utom friends och nicket du hade.

Btw nu märkte jag nåt störande.

Hittad en server, 29 av 32 spelare.
Försöker joina "servern är full"

Lika så många andra som itne är fulla, kvittar hur många ggr jag refreshar.
Perkele

Okej...Så var det för mig med betan att det stod tex 39 av 32 spelare och kom inte in ändå

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Nån som har problem med att FPSen går ner till 1 när man kollar scoreboard eller är in menyerna ibland? Efter en halv minut blir det vanligt igen. Sjukt jobbigt att man inte kan kolla scoreboarden utan att det börjar lagga.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Kör 1680x1050 över 3 skärmar (5268x1050 med Bezel) och får 40-50 fps med 2xAA 1xAF & allt annat på High (HBAO off), du borde kolla dina drivare & kolla efter damm i både grafikkortet & CPUn, låter inte alls rätt.

har uppdaterat drivrutinerna (avinstallerade gamla först) samt blåst rent burken redan :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
har uppdaterat drivrutinerna (avinstallerade gamla först) samt blåst rent burken redan :/

Låter som något strul med datorn då, Nätagg, cpu.. eller dylikt..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Verkar flyta på väldigt bra på min burk ändå, system i sign på 1920*1080,2AA,16AF, har maxfps (60) mestadels av tiden på sp, går ner lite ibland.

Dock har jag flashande fönster & vatten ibland, ibland inte, kör crossfire ai advanced samt catalyst 10.3 preview. Igentligen kör jag några pixelrader mindre eftersom de två upplösningarna ger interlaced istället för progressive. Någon lösning?

Det jag tycker suger är att det inte verkar finnas dedicated server & inga bottar på mp, hoppas fan dom lägger till det i framtida patch, SP håller ju bara en eller två rundor... kasta pengar i sjön är vad det är annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Verkar flyta på väldigt bra på min burk ändå, system i sign på 1920*1080,2AA,16AF, har maxfps (60) mestadels av tiden på sp, går ner lite ibland.

Dock har jag flashande fönster & vatten ibland, ibland inte, kör crossfire ai advanced samt catalyst 10.3 preview. Igentligen kör jag några pixelrader mindre eftersom de två upplösningarna ger interlaced istället för progressive. Någon lösning?

Det jag tycker suger är att det inte verkar finnas dedicated server & inga bottar på mp, hoppas fan dom lägger till det i framtida patch, SP håller ju bara en eller två rundor... kasta pengar i sjön är vad det är annars.

Va? Det är ju bara Dedikerade servers i MP?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att logga in? Loggar in med epost/lösen, Accept terms sen "Unable to connect, please try again." Har inte lyckats logga in på två timmar nu.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper

Botar i mp?
Fanns inget läskigare när man spelade DoD en stund och upptäckte att alla spelare var bottar
Usch!

Permalänk

En fråga angående bc2 och steam

Om man reggar bc2 på steam, funkar då även steams chattfunktion?

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte Gotland

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Jag hittar inte Gotland

De försvinner ibland vilket är skumt.

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Höger click - kör som administrator.

Gjort det men det funkade inte >.<

Åååh vad jag hatar att dom lagt till K/D ratio!!!!

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Finns det något ställe där man kan ladda ner spelet?
Mina kusiner köpte spelet åt mig samtidigt dom köpte det men man måste ha CDn för att installera men borde det inte finnas något sätt att ladda ner BF:BC2?

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med vapen i spelet? Jag kan inte välja några vapen överhuvudtaget. Jag får bara de första vapena.
Jag har inte kvar min lv 11 från betan också, utan jag får börja från lv 1 igen

Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Alla börjar på lvl 1

Permalänk
Medlem

alla får börja om, inget sparas från betan bara ditt acc

Permalänk
Medlem

finns det några bra svenska servrar? lista?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fortman
Någon som har problem med vapen i spelet? Jag kan inte välja några vapen överhuvudtaget. Jag får bara de första vapena.
Jag har inte kvar min lv 11 från betan också, utan jag får börja från lv 1 igen

Någon som har samma problem?

Man startar från noll man får inte behålla något förutom nick från betan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mormor
Status: Skickad 2010-03-03
Står det för mig på spelbutiken.se, när beställde du?

Beställde det igår eftermiddag, så det kanske är lite brist på dem. Betalade med kort och orkar inte krångla med sånt, är väl bara att vänta.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

Har KÖPT spelet men fattar inte vad man ska skriva in i denna rutan.
Har Limited Edition, och har provat att skriva in både serial och unlock-koden, men ingen av dem funkar.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dempa88
alla får börja om, inget sparas från betan bara ditt acc

Dogtags sparas, iaf på PS3.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler