Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Citat:


Den sparas här (på Win 7 x64):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\ergc

Jag har kollat där och det är rätt, har även uppdaterat PB via deras PBSetup. Men får fortfarande samma problem... Grymt tråkigt detta...

Nån som har nån mer ide om vad som kan funka?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Det funka nu veteran aktiveringen

Vad epic!

Snacka om att spamma om något så meningslöst.... 25+ inlägg om hur man gör för att få ett vapen, som med all säkerhet är ganska dåligt i jämförelse med standardvapnen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
jag har inga problem över huvud taget efter uppdatering av pb.

Fint!

Måste man börja om att levla eller kunna man ta levlarna man hade levlat från betan ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Fint!

Måste man börja om att levla eller kunna man ta levlarna man hade levlat från betan ?

Allt nollställs, utom friends och nicket du hade.

Btw nu märkte jag nåt störande.

Hittad en server, 29 av 32 spelare.
Försöker joina "servern är full"

Lika så många andra som itne är fulla, kvittar hur många ggr jag refreshar.
Perkele

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag tappar kontakten efter 1 eller 1/2 rundor grymt irriterande :(. Har även blivit kickad från några servrar men inte sen jag uppdatera pb manuellt

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Hur kan jag lägga till servrar i favoriter? tex Battlefield Gotlands serverar? Man ska kunna skriva något i en fil som finns i mina dokument. Någon som vet vad jag ska skriva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Någon som har extrema muslaggs problem? Vet någon om det finns något fix?

Med V-sync har jag EXTREMA, utan det har jag det fortfarande men väldigt lite....Drar man musen fort så hänger den inte med helt enkelt. Vad jag vet är det så för alla, bara att vänta på en fix tyvärr :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Har du kört någon "annan" version av spelet innan, så dubbelkolla att det står rätt CDkey i registret.

Den sparas här (på Win 7 x64):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Electronic Arts\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\ergc

Tack. Det står rätt key i registret. Kommer in på servrarna ibland, men åker ut efter någon minut eller så. =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Förbannelse! Min kopia från Webhallen skickades igår men inte låg den i brevlådan när jag for hem på lunchen

Får kniva lite stackare i MW2 ikväll som tröst.

Mysko. Tittade av gammal vana i brevlådan även när jag kom hem från jobbet idag och nu låg där minsan ett st spel bland lite räkningar och reklam. Postis måste vart riktigt försenad idag.

Permalänk
Medlem

Var skrev man in koderna nånstans? till AK:n och limited edition unlocksen.
kanske man gör när man loggar in på sitt konto? Håller på att ladda ner patchen nu.
Startade utan internet först så att jag kunde köra lite single player, och det var ganska buggat för mig på vissa ställen. T.ex bilar utan förare och andra små saker.

Permalänk
Medlem

Själv får jag inte ens upp några servrar, inte heller funkar matchmaking funktionen... Kul.

Permalänk
Medlem

Fan värre än betan, är ju 20 recons vs 20 recons varje game...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Med V-sync har jag EXTREMA, utan det har jag det fortfarande men väldigt lite....Drar man musen fort så hänger den inte med helt enkelt. Vad jag vet är det så för alla, bara att vänta på en fix tyvärr :/

Är det som i den här videon? http://www.youtube.com/watch?v=xpzFqr-Rn_w

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

1: ezakimak911 på pc såklart
2: Deawin , PC
3: Sheriffen , PC
4: Makra, PC
5: Ainatar, PC

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Synd bara att man inte kan välja battlefield heroes som spel i rull-listan, så det inte går att registrera heroes som veteran spel.

Det uppdateras nästa gång du loggar in.
Du behöver inte göra något förutom att skapa ett hero konto och gubbe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
För att lägga till favorites var det bara skriva in
FavoriteGames=TV2;Gotland;HC;Hardcore;

I GameSettings.ini ?

Kommer inte upp några i favorites då

Får det heller inte att funka på det sättet.

Någon som vet hur man ska gå väga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Var skrev man in koderna nånstans? till AK:n och limited edition unlocksen.
kanske man gör när man loggar in på sitt konto? Håller på att ladda ner patchen nu.
Startade utan internet först så att jag kunde köra lite single player, och det var ganska buggat för mig på vissa ställen. T.ex bilar utan förare och andra små saker.

Logga in på kontot, multiplayer, redeem code.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Glorious GMMK PRO | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Logga in på kontot, multiplayer, redeem code.

Glömde edita att jag hittade det, men tack ändå :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fan värre än betan, är ju 20 recons vs 20 recons varje game...

haha fan vad najs, jag är grym som assault med 40mm granatkastare, bra som fan på att hoppa undan från krypskyttar e jag oxå, akta era ryggar

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Var det det här vapnet alla snackade om att låsa upp på BF Veteren hemsidan?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

När jag kör singeplayer måste jag titta direkt på de som pratar annars hör jag de inte alls, och under cutscenes så hör jag ingen dialog. Jag har kört dialog volymen på högsta men det hjälper ingenting. Jag tror att det har något att göra med att spelet tror att jag har sourround system, men har ändrat den till headphones och det hjälper ingenting.

Hoppas någon kan hjälpa mig att faktiskt höra var det säger, för det blir som en film från 20 talet då jag hör den klassiska musiken jättebra men ingen dialog, bara text.

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem

Vad valde ni när ni installerade det? Där man valde om man vill sätta i skivan varje gång eller det där andra alternativet?
Jag tog det första, Hur exakt hade det andra funkat?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fan värre än betan, är ju 20 recons vs 20 recons varje game...

Låt dom snipa, jag är rank 15 redan på grund av squad spelande, medan dom är rank 5.

fuck'em.

Sen gnällde jag mycket om att turrets och fordon är "svaga".
I hardcore funkar det ok men sen när man får olika fordon perks man kan välja, då blir tanken RIKTIGT farlig
Så jävla kul.

Svårt att hitta HC servers ibland så då spelar jag på vanliga.
Kan inte spela längre än 5 minuter, det är löjligt ju det krävs 5000000 skott för att döda någon.
Sen kan man knappt göra multikills för att om du ser två stycken är det 90% chans du inte dödar båda förrän ena dödar dig.
I HC är det bara skjuta och träffa så dör dom.

En jobbig sak är att det inte finns crosshair ALLS, inte på vapen ( ok, man har iron sights , men fordon? turrets? wtf lixom) det kommer säkert fixas av i nästa patch, annars blir det RAGE och någa email till DICE.
Sitter i helikoptern och ska gissa vart jag skjuter, just det. utan crosshair har man ingen "hud" i helikoptrarna när man flyger dom , man ska gissa sin position relativt till horisonten själv.
Vadå? är det meningen att det ska vara så? snälla?

1: ezakimak911 på pc såklart
2: Deawin , PC
3: Sheriffen , PC
4: Makra, PC
5: Ainatar, PC
6. PsychedelicZ, PC

Permalänk

Hej

Du får detta från oss eftersom du har beställt Battlefield Bad Company 2. Tyvärr har leveransen från producenten av spelet blivit försenad, vilket gör att vi får produkten först i morgon fredag. Vi beklagar åter förseningen skall se till att skicka spelet så fort vi får det imorgon.

I praktiken innebär det att du kommer ha spelet på tisdag.

Med vänliga hälsningar

Spelbutiken.se

Ååhhh, varför ska sånt här alltid hända mig? Lyckas fan alltid välja att beställa från butiker där det försenas..

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Var det det här vapnet alla snackade om att låsa upp på BF Veteren hemsidan?

http://pici.se/thumbs/t_NuRYldvRx.gif

Ja det stämmer bra det.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Vad valde ni när ni installerade det? Där man valde om man vill sätta i skivan varje gång eller det där andra alternativet?
Jag tog det första, Hur exakt hade det andra funkat?

Som det står, inte behöva använda skivan alls

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Urk. Har uppdaterat PB men blir ändå kickad utan felmeddelande efter typ 10-15 min...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Skönt att man inte är den enda som har "stuttering" problem... Kör allt på 1920x1080 medium 2x AA/AF model/textures på high Vsync-off och det laggar inget i SP, kommer man väl in på en MP server så är det ospelbart typ, satan vad det hackar... även om jag drar ner allt i bottnen så hackar det.

Hoppas dem fixar det snarast... Datorn har ni i sign.

Samma problem här. Har provat både med Vsync on och off och det spelar ingen roll här. Fryser till några tiondels sekunder då och då, särskilt vid snabba musrörelser. Ospelbart såhär. Hoppas en patch kommer snarast.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 BE (3400 MHz) | Gigabyte GA-MA790-UD5P | Corsair 6GB 1333MHz | 2 st. Gigabyte Radeon HD5850 1GB (Crossfire) | Corsair HX 1000W 80+ | Corsair Obsidian | 26209p @ 1920x1200 (3dmark06)

Permalänk
Inaktiv

AT mines är det roligaste som finns i spelet än så länge.
Alla noobs kan inte förstå konceptet med att "MAN KAN INTE RULLA FÖRBI HÄR"
Det är priceless att se transport bilarna vurpa i luften i en stor varm eld boll och saftiga multikill + fordon kill + fordon damage poäng trilla in

Permalänk
Medlem

Nu vart jag förbannad.

Jag startade spelet och loggade in på mitt konto. Skapade en soldier och allt var frid o fröjd. Matade in min redeem kod som jag fått från Steam, inget händer.

Jag provar starta spelet men det totalcrashar. Startar om och min nyskapade soldat är borta och när jag försöker mata in redeem code så är den "in-use" eller en invalid inmatning.

Vafan ska man nu göra?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?