Assassins Creed 2 - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra guide man kan använda sig av till att hitta alla fjädrar?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Hitta alla fjädrar, ugh Har nog hittat 20st av 100, känns som om man kommer få spendera åtskilliga timmar MED guide för att klara det.

Btw, kommer Ezio's mamma börja tala igen då tro?

Dold text
Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Hitta alla fjädrar, ugh Har nog hittat 20st av 100, känns som om man kommer få spendera åtskilliga timmar MED guide för att klara det.

jo men om man vill ha alla achievments så

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
jo men om man vill ha alla achievments så

Och så får man Auditore Cape - Med den blir man nämligen helt NOTORIOUS 24/7

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Att ni orkar göra allt det förvånar mig
Själv kör jag inte ens sidouppdragen.
Är mer än sån som kör ingenom storyn sen kör multiplayer om de finns eller säljer/skänker vidare spelet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Saknar 4 achievements tror jag, men orkar nog inte hitta alla fjädrar dock
Letade lite men kunde inte hitta nån heller.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Att ni orkar göra allt det förvånar mig
Själv kör jag inte ens sidouppdragen.
Är mer än sån som kör ingenom storyn sen kör multiplayer om de finns eller säljer/skänker vidare spelet

=/ Njae... Iaf inte jag.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

har tagit 40 av 100 fjädrar nu typ, det är venedig som kommer bli jobbigt å hitta alla i, fast ju typ 46 st där

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för låt i tv reklamen till Assasins Creed 2?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Någon som vet vad det är för låt i tv reklamen till Assasins Creed 2?

Om du har ex en youtube länk att skicka vore det bra. Har sett mer än en reklam om assassins creed 2 på tv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Om du har ex en youtube länk att skicka vore det bra. Har sett mer än en reklam om assassins creed 2 på tv.

http://www.youtube.com/watch?v=erKF7TL7qrc

fast såg de stod i kommentarerna va den heter

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Då var det löst

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jävligt roligt spel måste jag säga, jag va lite skeptisk i början.

Men alla sidouppdrag och små samlar gåtor och dylikt är väldigt roligt, jag har dödat 2 personer i "mainstoryn" och är redan uppe i åtminstone 14-15 timmar.
Bara hållt till i Florens.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Jävligt roligt spel måste jag säga, jag va lite skeptisk i början.

Men alla sidouppdrag och små samlar gåtor och dylikt är väldigt roligt, jag har dödat 2 personer i "mainstoryn" och är redan uppe i åtminstone 14-15 timmar.
Bara hållt till i Florens.

Så, om man bara "chillar" och myser omkring, gör alla sidouppdrag man kan hitta osv... Så får man ut SÅ mycket tid av spelet?
Ja jäklar, jag längtar så mycket tills februari/mars att det gör ont.

...Vid närmare eftertanke så är det nog bara blåsan som trycker. Om ni ursäktar mig...

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Har kommit till DNA Sequence 10 och har fortfarande svårt att släppa taget om spelet, så sjukt kul och bra story

Alla sigill från assassin-gravarna är hittade och förda till herrgården, och kan säga att rustningen äger Behöver inte reparera den.

Dold text
Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Började spela idag, men jag stör mig något så enormt på att alla menyer, uppdragstexter osv är på svenska. Jag hoppas på att man kan ändra detta någonstans men har ännu inte hittat det. Någon annan som inte heller tycker om det och vet om det går att ändra?

Edit: Hittade lösningen nu, man måste tydligen ändra vilket land man befinner sig i på Xboxens inställningar också, inte bara språket. Hela grejen känns ganska korkad dock, vore enklare om man bara kunde välja det direkt från spelet.

Tack, har letat som en tok efter en lösning

Permalänk
Medlem

Bah, någon som kan komma med något logiskt förslag på när PCversionen släpps?
Första kvartalet under 2010 är inte så värst precist... Janurari, februari eller mars?
Kanske efter DLC-releasen, dvs efter februari?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

jag blev ju skapligt besviken av "belöningen" efter att jag slutligen hittat alla 100 fjädrar.. inte värt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlen
jag blev ju skapligt besviken av "belöningen" efter att jag slutligen hittat alla 100 fjädrar.. inte värt det.

Håller på med det nu, kan du skriva en spoiler på det?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

vet inte hur man skriver sådär med svartmarkering över texten.. vissa kan ju bli ledsna om jag råkar avslöja:)

men kan säga att 50 fjädrar är lätt värt för då kan man köpa det sista vapnet:D en hammare som man bankar sönder fienden på ett grovt sätt med.. rätt kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlen
vet inte hur man skriver sådär med svartmarkering över texten.. vissa kan ju bli ledsna om jag råkar avslöja:)

men kan säga att 50 fjädrar är lätt värt för då kan man köpa det sista vapnet:D en hammare som man bankar sönder fienden på ett grovt sätt med.. rätt kul.

Är det snabbt vapen eller segt? Och det där me svart text kallas spoiler och du gör den såhär fasst utan " teckena [spoiler"]din text här som skall döljas[/spoiler"] Vilket blir såhär

din text här som skall döljas

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Okey tack Då kommer spoiler på vad man får efter 100 fjädrar..

Ezios mamma reser sig upp och säger "tack ezio för att du inte glömde bort mig, fick hets som fan. sprungit runt o hets letat i timmar med hjälp av kartor på internet o äckelkärringen säger bara tack? trodde jag skulle få någon spännande film o sånt men icke.

Dold text

Den där hammaren är ju sämre än Altairs svärd, men mycket roligare o fightas med fina scener när man bankar sönder huvudet på fiender. lite grovt. + att ja tror att vissa fiender har svårare o blocka slagen med hammare.. men detta är jag inte säker på.

Permalänk

Någon som vet hur man spelar igenom uppdrag igen efter att man klarat spelet?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Är rädd för att det inte går.. New game?

Permalänk
Medlem

Har suttit hela dagen idag .. vicket jäkla lir, säger jag.
Äntligen känns XBox360-investeringen klart värt pengarna.

Mvh