Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att det är sjukt dåligt med information från EA? Läser både deras Twitter och Bloggen men det e helt knäpptyst.

Sedan känner jag att dom borde be MIG, som har KÖPT deras jävla spel, om ursäkt för att det inte går att spela det. Känns som att de inte bryr sig ett dugg. Blir helt uppgiven typ. Känner mig lurad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Är det någon som vet hur poängen sparas? Jag var uppe i "mycket" poäng och hade fått många "awards". Kommer få en hjärtattack om det inte registrerades :/

Jag lyckades logga in nu, jag fick iaf inte behålla min rank o unlocksen jag låste upp precis innan det disconnectade.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
var så för mig också. jag körde "BFBC2updater" och sen startar jag spelet som administratör (har vista)

Woohoo! Det funkade! Jag är inte så van vid auto-patch system

Permalänk

Min poäng sparades i varje fall!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Jag lyckades logga in nu, jag fick iaf inte behålla min rank o unlocksen jag låste upp precis innan det disconnectade.

Jag blev av med både rank och det som jag låst upp.

Sen står det inget på deras hemsida heller, uselt!

Permalänk
Medlem

jag har låst upp m1 grande på bf veteran men kan inte andvända det. någon som vet varför?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Tillåt mig bli skit arg

VAFAAAANNN!!!! Äntligen kommer man in på Gotland servern som varit full alla dagar och då får mitt PB för sig att fucka upp sig Försöker ladda ner senaste annars går jag och gråter i ett hörn!

Hoppas på det bästa!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
jag har låst upp m1 grande på bf veteran men kan inte andvända det. någon som vet varför?

Det är buggigt, ibland funkar den och ibland inte.

ps. död åt punkbuster >:|

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Det är buggigt, ibland funkar den och ibland inte.

okej. jag har kört mp typ 13h och har inte andvänt det en enda gång. hoppas do fixar det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tror punkbuster failar för de flesta just nu.

Permalänk
Medlem

Blir så less... gjort livets runda med typ 2000 i streak och 3k combatscore (mkt kvar av rundan) och en hel del awards, bla guldmedajl... Så sparas det inte.................

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

hela skiten är åt helvete nu

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

konstigt, jaghar senaste punkbuster och nu blir jag kickad, innan jag uppdaterade kunde jag spela.

FAIL

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Punkbuster skit! blir kickad! som vanligt med punkbuster..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
konstigt, jaghar senaste punkbuster och nu blir jag kickad, innan jag uppdaterade kunde jag spela.

FAIL

Alla blir kickade av punkbuster just nu, så du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Varför inte gå tillbaka till Betan... Den var ju stabilare :S:S:S:S:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
Varför inte gå tillbaka till Betan... Den var ju stabilare :S:S:S:S:

den är stängd. den hade nog varit proppfull vid det här laget annars

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

ja vad säger man FailBuster for the win !

man börjar ju bli lite less på det här

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Var inne och hämta PB filen som man skulle lägga i pb mappen i BC mappen.

hjälpte inte ett skit,,,

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Nep fungerar inte alls, kan inte komma in på servrar då pb kickar ut direkt, fungerar inte heller efter att ha uppdaterat pb. Provar just nu att ominstallera spelet, då jag köpt det via steam (inte smart) behöver den ladda ner skiten en gång till.

Serverlistorna tar ca 5 minuter att uppdatera.

Mitt råd är att INTE köpa skiten då den fungerar avsevärt sämre än en beta.

Själv ångrar jag mig grymt och den femhundringen är satans sur

Undrar just om man kan ångra köp via steam.

Du kan ta en backup på spelet via steam så slipper du ladda ner det igen...

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Någon som ringt till DICE och krävt pengarna tillbaka?
Funderar på göra det imorgon för nu har det ballat ur totalt för min del.
Har ej haft några som helst problem sen jag fick det.

Har tålamod vid 1-3 disc, bara å göra annat under tiden.
men nu när man försöker oavsett tid så är det skit.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Eeeh! nu går jag och spelar WOW istället

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

från forumet på EA, någon som skrev.
"Guys, PB issue is caused by a new server update, every server admin has to reboot his server.
See this thread To all Server Admins"

Sen undrar jag, i interfacet när man trycker tab ser man K/D sen något som döljs, undrar om detta är pingen, och vad folk brukar ha isf?

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Någon som ringt till DICE och krävt pengarna tillbaka?
Funderar på göra det imorgon för nu har det ballat ur totalt för min del.
Har ej haft några som helst problem sen jag fick det.

Har tålamod vid 1-3 disc, bara å göra annat under tiden.
men nu när man försöker oavsett tid så är det skit.

+1

Fixar de inte det här inom nån vecka eller två så vill jag inte ha spelet. Betalar man 400-500 kr för ett spel ska det fungera.

Du kan ju skicka ett PM till mig om vad de sa. Eventuellt bomba det i tråden.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag kickad från alla servrar igen, inklusive Gotland servrarna :/.
De funkade bra nyss.
Jaja.. Om några dagar funkar det mesta säkert perfekt. Hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Var inne och hämta PB filen som man skulle lägga i pb mappen i BC mappen.

hjälpte inte ett skit,,,

Samma här......kan återigen konstatera att det är mkt synd att de släpper ett spel som BARA krånglar för alla hela tiden.

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan ha så lite tålamod, jag är rank 15.. det har fungerat felfritt till 95%.. några CTD med UAV, några PB issues, m.m.

Om spelet nu inte funkar på 2 timmar, så är inte det hela världen, att börja skrika "jag vill lämna tillbaka spelet" är ju bara.. ja.. ...

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
+1

Fixar de inte det här inom nån vecka eller två så vill jag inte ha spelet. Betalar man 400-500 kr för ett spel ska det fungera.

Du kan ju skicka ett PM till mig om vad de sa. Eventuellt bomba det i tråden.

Känns värdelöst att det ska ta över en vecka för ett spel att fungera för alla.
Och inte för slumpmässigt folk.

Lite komiskt var också att en i DICE twittrade att han satt och lanade med folk.
Fan packa ner datorn och åk till jobbet och lös problemet.

Jobba över, offra fritid att fixa för alla.
Tycker verkligen synd om dom som inte har knappt spelat nåt.
Jag har redan kunnat bränna X antal timmar utan problem.
Även om jag inte har alla problem som folk har vägrar jag betala 500kr för att slumpmässigt bara kunna spela.
Större chans att vinna på lotto tydligen än att kunna köra 2h i rad.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Förstår inte hur folk kan ha så lite tålamod, jag är rank 15.. det har fungerat felfritt till 95%.. några CTD med UAV, några PB issues, m.m.

Om spelet nu inte funkar på 2 timmar, så är inte det hela världen, att börja skrika "jag vill lämna tillbaka spelet" är ju bara.. ja.. ...

Vissa av oss köpte Bad Company 1 och Battlefield 1943 på release dagen o det var lika mycket skit då, att dom aldrig lär sig gör mig lite missnöjd, men inte vill jag lämna tillbaka spelet, inte än iaf.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

EA har ju till och med sagt att det kan vara en månad med barnsjukdomar sinte allt börjar blir. Det var ju likadant, fast inte alls lika mycket, som när Battlefield 2 släpptes. Ge det lite tid

Fast dom booorde ju faktiskt ha anpassat sig till detta trycket...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB