"Vilket grafikkort för X kronor"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
När, ungefär, kommer fermi?

i slutet av mars/i början av april ska det komma men man vet ju aldrig om det blir försenat eller inte. Men det är vad nvidia har sagt iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakelol
Håler med orkar man bara kolla 10 sec på olika trådar så ser man snabbt vilket kort som är mest prisvärt vid dagsläget och vad som passar till vad, annars är man bara jävligt lat och inte förkänar ett svar imo. Man blir ju faktiskt ganska mörkrädd för de verkar som att 50% fortfarande blir torkade i röven av mamma.

ja eller så har man vart bort från hårdvarubiten ett bra jävla tag å känner sig fett jävla osäker!

funderat på de då?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

*CPU= PhenomII 965 BE 3.4ghz (quad)
*PSU= Corsair 620w
*Moderkort= Gigabyte GA-890GPA-UD3H (890GX)
*CF/SLi= Crossfire
*Gränssnitt= PCI-express
*Vilka spel du ska spela = Bad Company 2, MW2, SC2, Diablo3....
*Vilken upplösning du spelar i = relativt hög (24" HD-skärm)
*Din ungerfärliga budget = 2000-3000

ATI 5870 antar jag, men jag vill kolla iaf...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
*CPU= PhenomII 965 BE 3.4ghz (quad)
*PSU= Corsair 620w
*Moderkort= Gigabyte GA-890GPA-UD3H (890GX)
*CF/SLi= Crossfire
*Gränssnitt= PCI-express
*Vilka spel du ska spela = Bad Company 2, MW2, SC2, Diablo3....
*Vilken upplösning du spelar i = relativt hög (24" HD-skärm)

ATI 5870 antar jag, men jag vill kolla iaf...

Din dator kickar ju mer ass med HD5770 i CrossFire... Och då kan du ju klara dig under 3000 kr, samtidigt som du får mer prestanda med HD5770 i CrossFire än HD5870:

http://www.legitreviews.com/article/1105/9/

http://www.legionhardware.com/articles_pages/ati_radeon_hd_57...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

*CPU= (Intel i5 750 2.66ghz)
*PSU= (Corsair 650W)
*Moderkort= (Asus Sabertooth P55)
*CF/SLi= (CF och SLI)
*Gränssnitt= (PCI-E)
*Vilka spel du ska spela: WoW, BFBC 2, Mass Effect 2, AC2, MW 2 osv
*Vilken upplösning du spelar i: 1900x1080
Har runt 2.5 att spendera

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhead
*CPU= (Intel i5 750 2.66ghz)
*PSU= (Corsair 650W)
*Moderkort= (Asus Sabertooth P55)
*CF/SLi= (CF och SLI)
*Gränssnitt= (PCI-E)
*Vilka spel du ska spela: WoW, BFBC 2, Mass Effect 2, AC2, MW 2 osv
Har runt 2.5 att spendera

HD5850 eller HD5750 i CrossFire, om du inte vill vänta...

/xJom

Visa signatur

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Din dator kickar ju mer ass med HD5770 i CrossFire... Och då kan du ju klara dig under 3000 kr, samtidigt som du får mer prestanda med HD5770 i CrossFire än HD5870:

http://www.legitreviews.com/article/1105/9/

http://www.legionhardware.com/articles_pages/ati_radeon_hd_57...

/xJom

Hur är det med värmeutveckling och strömförsörjning? Corsair 620w har jag idag... Är mest värmen jag är lite orolig för. Crossfire blockerar ju översta kortets fläkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är det med värmeutveckling och strömförsörjning? Corsair 620w har jag idag... Är mest värmen jag är lite orolig för. Crossfire blockerar ju översta kortets fläkt.

Inga problem om du har ett chassi som inte är jättetrångt och bara har en enda fläkt. Tre fläktar är givetvis att föredra. Så vilket chassi har du?

/xJom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Inga problem om du har ett chassi som inte är jättetrångt och bara har en enda fläkt. Tre fläktar är givetvis att föredra. Så vilket chassi har du?

/xJom

Antec Nine Hundred med nya Zalman 120mm i dörr, baksida och front (x2).
Sen sitter ju nåt 200mm-monster i taket också.
Nätagget är ju monterat i botten av chassit, tänkte mest på att nätagg och 2 grafikkort kommer att sitta väldigt nära varandra.

Men å andra sidan så ska jag inte pilla för mycket med överklockning...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Antec Nine Hundred med nya Zalman 120mm i dörr, baksida och front (x2).
Sen sitter ju nåt 200mm-monster i taket också.
Nätagget är ju monterat i botten av chassit, tänkte mest på att nätagg och 2 grafikkort kommer att sitta väldigt nära varandra.

Men å andra sidan så ska jag inte pilla för mycket med överklockning...

Absolut inga problem att köra CrossFire i Nine Hundred.

/xJom

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dator ihopmekad 2007. Nu har grafikkortet, ett 8800gts, gått och halvdött. Jag har ett ganska så vekt PSU och en tvåkärnig processor. Vad för grafikkort skulle passa min setup? Funderar på ett HD5770, men orolig för att PSU:n är för vek...

Köpa alles nytt känns inte som ett alternativ i dagsläget då jag har gått och blivit fattig student på igen.

*CPU= Intel Core 2 E6750 2,67GHz
*PSU= Arctic Cooling AC-500F 500W
*Moderkort= Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775
*CF/SLi= Nepp
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Random mmorpg, Diablo 3
*Din ungerfärliga budget: 1500-2000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Nae

Permalänk

Tips?

nu är det så här att min fina självbyggda dator jag satte ihop för drygt ett år sedan har säckat ihop. allting lutar åt att det är grafikkortet, speciellt med tanke på att det var det enda komponenten som jag inte köpte nytt. så tänkte be om lite tips här! jag är som ni säkert märker ingen expert på IT-termer så om jag missat något säg gärna till.

*CPU= Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
*PSU= Corsair WX 450W
*Moderkort= ASUS P5Q WS LGA 775 Socket
*CF/SLi= osäker...?
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: SC2, D3, WoW, antagligen något fps på det
*Vilken upplösning du spelar i: spelar ingen större roll
*Din ungerfärliga budget: 3-3999.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: tveksamt,

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

*CPU= Intel i5 750
*PSU= Cooltek CT500 (modulärt samma som fractal design)
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD4
*CF/SLi= Båda
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. BC2, L4D2 CS:S.
*Vilken upplösning du spelar i. 1680*1050
*Din ungerfärliga budget 1500-2000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Det är rätt viktigt.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? nej

Sen kan jag passa på att fråga om nätagget kommer klara av det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spotty77
Dator ihopmekad 2007. Nu har grafikkortet, ett 8800gts, gått och halvdött. Jag har ett ganska så vekt PSU och en tvåkärnig processor. Vad för grafikkort skulle passa min setup? Funderar på ett HD5770, men orolig för att PSU:n är för vek...

Köpa alles nytt känns inte som ett alternativ i dagsläget då jag har gått och blivit fattig student på igen.

*CPU= Intel Core 2 E6750 2,67GHz
*PSU= Arctic Cooling AC-500F 500W
*Moderkort= Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775
*CF/SLi= Nepp
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: Random mmorpg, Diablo 3
*Din ungerfärliga budget: 1500-2000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Nae

Ditt nätagg klarar sig finfint.
http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/grafikkort/...
Här har du ett riktigt kraftfullt kort, presterar mycket bra. Är inte helt supertyst men tror inte helelr att det låter förfärligt. Bästa valet :):)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladdkanan
nu är det så här att min fina självbyggda dator jag satte ihop för drygt ett år sedan har säckat ihop. allting lutar åt att det är grafikkortet, speciellt med tanke på att det var det enda komponenten som jag inte köpte nytt. så tänkte be om lite tips här! jag är som ni säkert märker ingen expert på IT-termer så om jag missat något säg gärna till.

*CPU= Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
*PSU= Corsair WX 450W
*Moderkort= ASUS P5Q WS LGA 775 Socket
*CF/SLi= osäker...?
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela: SC2, D3, WoW, antagligen något fps på det
*Vilken upplösning du spelar i: spelar ingen större roll
*Din ungerfärliga budget: 3-3999.
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: tveksamt,

tack på förhand!

3000-4000kr är en hög prisklass, isåfall kan du köpa ett HD5870. Dina andra delar är bra (processorn klarar sig utmärkt) så det är inget annat du behöver tänka på. Om du vill spara lite pengar så kan du köpa ett HD5850 istället (2800 istället för 3800 ungefär), skillnaden ser du här:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6203&page=10

Ta det som passar bäst, och ta ett kort som du får ett spel med eller så, annars är det bara garantin du behöver oroa dig för vid val av kort. Men som sagt, HD5870 eller HD5850 beroende på behov

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
*CPU= Intel i5 750
*PSU= Cooltek CT500 (modulärt samma som fractal design)
*Moderkort= Gigabyte GA-P55A-UD4
*CF/SLi= Båda
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. BC2, L4D2 CS:S.
*Vilken upplösning du spelar i. 1680*1050
*Din ungerfärliga budget 1500-2000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Det är rätt viktigt.
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? nej

Sen kan jag passa på att fråga om nätagget kommer klara av det?

Ditt nätagg klarar kortet finemang.
Du ville ha ett tyst kort, då rekommenderar jag ett HD5770.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=529754
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503710
Välj något av dem (powercolor-kortet är kallare/tystare dock) och ställ in fläkten manuellt i catalyst control center (drivrutinsprogrammet) så har du ett tyst och bra kort! Möjligt att det finns bättre HD5770 att köpa, leta bara upp ett på prisjakt.nu annars. Men tänk isåfall på att den öppna runda kylaren är bättre än den som ser ut mer som en låda.

/Nils B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p

3000-4000kr är en hög prisklass, isåfall kan du köpa ett HD5870. Dina andra delar är bra (processorn klarar sig utmärkt) så det är inget annat du behöver tänka på. Om du vill spara lite pengar så kan du köpa ett HD5850 istället (2800 istället för 3800 ungefär), skillnaden ser du här:

Ta det som passar bäst, och ta ett kort som du får ett spel med eller så, annars är det bara garantin du behöver oroa dig för vid val av kort. Men som sagt, HD5870 eller HD5850 beroende på behov

/Nils B [/B]

först och främst: tack för ett så snabbt svar!
Tänkte mest eftersom jag inte kommer göra några direkta uppgraderingar efter denna så det är väl lika bra att kräma på inför kommande storspel, för mina andra komponenter skulle väl knappast sacka långt efter ett HD5870's "tak"?

någon info om hur mycket dom där korten har för medeltemp/ljudnivå när du ändå är i krokarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

först och främst: tack för ett så snabbt svar!
Tänkte mest eftersom jag inte kommer göra några direkta uppgraderingar efter denna så det är väl lika bra att kräma på inför kommande storspel, för mina andra komponenter skulle väl knappast sacka långt efter ett HD5870's "tak"?

någon info om hur mycket dom där korten har för medeltemp/ljudnivå när du ändå är i krokarna?

Ja, din dator kommer klara det mesta framöver med ett HD5870 och E8400 Ännu bättre blir det om du överklockar din E8400 lite (du kan höja til 3,4ghz utan att ändra startvolt) om du vill men den räcker annars som den är.

Naij vet inte men vet att korten är tysta i idle, och sedan ibland varvar upp ordentligt i load då och då för att få ut varmluften, men overall är de inte så högljudda

Permalänk
Medlem

*CPU= Q9400
*PSU= Corsair HX 750
*Moderkort= Intel DP43TF
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. BFBC2 i första hand
*Vilken upplösning du spelar i. Vet inte riktigt vilken upplösning jag fastnar för, det märks.
*Din ungerfärliga budget. Runt 3000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

Permalänk
Citat:

Ja, din dator kommer klara det mesta framöver med ett HD5870 och E8400 Ännu bättre blir det om du överklockar din E8400 lite (du kan höja til 3,4ghz utan att ändra startvolt) om du vill men den räcker annars som den är.

Naij vet inte men vet att korten är tysta i idle, och sedan ibland varvar upp ordentligt i load då och då för att få ut varmluften, men overall är de inte så högljudda

ah okej, fast jag siktar nog på HD5850 isåfall efter lite resonerande med lite datakunniga bekanta ^^, men tack för hjälpen! uppskattas verkligen.

Permalänk
Medlem

jag skulle behöva hjälp med att hitta ett kort som kan ersätta mitt Gigabyte 260+ som har pajat. http://www.dustinhome.se/pd_5010328902.aspx . Jag ska nu välja ett nytt likvärdigt kort ifrån www.dustinhome.se . Jag har kollat på några olika 260+ men de flesta har bara 1 års garanti eller lägre klockfrekvenser då mitt Gigabyte 260+ var fabriksöverklockat. Jag har sneglat lite på Ati 4890, 4870 och 5770, men vet inte riktigt hur dom ligger i prestande jämfört med mitt 260. Jag är nog främst intresserad av ett 4890 eller 260+. Några tips??

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ditt nätagg klarar kortet finemang.
Du ville ha ett tyst kort, då rekommenderar jag ett HD5770.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=529754
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503710
Välj något av dem (powercolor-kortet är kallare/tystare dock) och ställ in fläkten manuellt i catalyst control center (drivrutinsprogrammet) så har du ett tyst och bra kort! Möjligt att det finns bättre HD5770 att köpa, leta bara upp ett på prisjakt.nu annars. Men tänk isåfall på att den öppna runda kylaren är bättre än den som ser ut mer som en låda.

/Nils B

Tack för svar. Har läst lite och sett att HD4890 verkar vara lite bättre än 5770. Skiljer det nämnvärt mycket mellan dom? Sen vad gör skillnaden i DX10.1 mot DX11?

Permalänk
Medlem

*CPU= Intel Core2Duo E8500 @ 3.16GHz
*PSU= Tagan model: TG500-U35 500W (kan tänkas bytas om det skulle behövas...)
*Moderkort= Gigabyte EX38T-DQ6
*CF/SLi= CrossFireX
*Gränssnitt= 2 x PCI Express 2.0
*Grafikkort= SAPPHIRE HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E (AC Accelero S1 rev2 Arctic Cooling VGA Cooler, utan fläkt just nu...)
*Minnen= DDR3 2GB (1GBx2) Extreme Vitesta 1600MHz,PC3-12800
*NHL09, Crysis
*Vilken upplösning du spelar i? Har inte så jätte stor roll, men vill kunna kolla på film i 1920x1080 (FullHD)
*Din ungerfärliga budget= Helst inte mycket mer än 1500-2000Kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja

Funderar på att köpa ett nytt grafikkort, men skulle jag kunna få ett mycket bättre grafikkort till min dator för ca 1500-2000Kr? Det kanske inte skulle vara så stor skillnad? Kanske det finns något grafikkort som är mycket tystare än det jag har med liknande prestanda eller inte blir så varmt (har datorn i vardagsrummet)?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elpa
*CPU= Q9400
*PSU= Corsair HX 750
*Moderkort= Intel DP43TF
*CF/SLi= Nej
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. BFBC2 i första hand
*Vilken upplösning du spelar i. Vet inte riktigt vilken upplösning jag fastnar för, det märks.
*Din ungerfärliga budget. Runt 3000
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nej

Valfritt HD5850

Citat:

ah okej, fast jag siktar nog på HD8050 isåfall efter lite resonerande med lite datakunniga bekanta ^^, men tack för hjälpen! uppskattas verkligen.

Absolut, HD5850 är mer prisvärt

Citat:

Tack för svar. Har läst lite och sett att HD4890 verkar vara lite bättre än 5770. Skiljer det nämnvärt mycket mellan dom? Sen vad gör skillnaden i DX10.1 mot DX11?

HD4890 är en del bättre än HD5770, ja.
Möjligt att nyaste drivisarna för HD5770 har gjort kortet bättre men det har jag inga uppgifter om (oj vad formell jag låter), och skillnaden mellan dx10.1 och dx11 är vi inte säkra på än men det kommer antagligen inte vara så stor skillnad. Jag är lite kluven vad gäller HD4890 vs HD5770 just nu då det kanske är så att alla nya drivrutiner till HD5770 kanske har gjort kortet mycket bättre, men eftersom det inte finns några tester så vet man inte =/ Kör på det som känns bäst, men välj inte hd5770 för dx11 för den skillnaden kommer inte vara särskilt stor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechChad
*CPU= Intel Core2Duo E8500 @ 3.16GHz
*PSU= Tagan model: TG500-U35 500W (kan tänkas bytas om det skulle behövas...)
*Moderkort= Gigabyte EX38T-DQ6
*CF/SLi= CrossFireX
*Gränssnitt= 2 x PCI Express 2.0
*Grafikkort= SAPPHIRE HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E (AC Accelero S1 rev2 Arctic Cooling VGA Cooler, utan fläkt just nu...)
*Minnen= DDR3 2GB (1GBx2) Extreme Vitesta 1600MHz,PC3-12800
*NHL09, Crysis
*Vilken upplösning du spelar i? Har inte så jätte stor roll, men vill kunna kolla på film i 1920x1080 (FullHD)
*Din ungerfärliga budget= Helst inte mycket mer än 1500-2000Kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja

Funderar på att köpa ett nytt grafikkort, men skulle jag kunna få ett mycket bättre grafikkort till min dator för ca 1500-2000Kr? Det kanske inte skulle vara så stor skillnad? Kanske det finns något grafikkort som är mycket tystare än det jag har med liknande prestanda eller inte blir så varmt (har datorn i vardagsrummet)?

Tacksam för svar

Du ska då köpa ett HD5770, ett med den "runda öppna" kylaren (inte det hd5770 som ser ut som en låda, det kortet är mycket sämre kylt). Presterar lite bättre men är samtidigt jättetyst och jättekallt!
www.prisjakt.nu
och se till att du köper ett hd5770 med den runda/öppna kylaren istället för den som ser ut som en låda!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
jag skulle behöva hjälp med att hitta ett kort som kan ersätta mitt Gigabyte 260+ som har pajat. http://www.dustinhome.se/pd_5010328902.aspx . Jag ska nu välja ett nytt likvärdigt kort ifrån www.dustinhome.se . Jag har kollat på några olika 260+ men de flesta har bara 1 års garanti eller lägre klockfrekvenser då mitt Gigabyte 260+ var fabriksöverklockat. Jag har sneglat lite på Ati 4890, 4870 och 5770, men vet inte riktigt hur dom ligger i prestande jämfört med mitt 260. Jag är nog främst intresserad av ett 4890 eller 260+. Några tips??

Här kan du se lite skillnader:
Tänk dig att gtx260+ är mittemellan hd4870 och hd4890 i prestanda.
Här har du om du köper ett HD4890 men ett HD5770 är heller inget dumt val. Se bara till att du köper det HD5770 med den "runda" kylaren (inte den som ser ut som en låda). Eller ett vapor-x eller powercolor-variant såklart. Båda är bra val, och tänk på att hd5770 är lite bättre än vad testerna visar då nya drivisar har kommit som optimerat kortet bättre för spel :):)

MVH
NIls B

Permalänk
Medlem
Citat:

Här kan du se lite skillnader:
Tänk dig att gtx260+ är mittemellan hd4870 och hd4890 i prestanda.
Här har du om du köper ett HD4890 men ett HD5770 är heller inget dumt val. Se bara till att du köper det HD5770 med den "runda" kylaren (inte den som ser ut som en låda). Eller ett vapor-x eller powercolor-variant såklart. Båda är bra val, och tänk på att hd5770 är lite bättre än vad testerna visar då nya drivisar har kommit som optimerat kortet bättre för spel :):)

MVH
NIls B

Ok. Har kollat lite på dustin nu.. Vad tycks om följande 3 kort:

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Ok. Har kollat lite på dustin nu.. Vad tycks om följande 3 kort:
http://forumbilder.se/images/bb3201052928P3df6.jpg

Om du inte gärna vill ha ett mycket tyst kort så är det lika bra att köpa ett:
Kostar 1850 med frakt, mycket bättre val än de korten för 1750 och 1817. Men om du gärna vill ha ett hd5770 så är detta bästa valet:
http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5408668&UrlT...
eller
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575009

(samma kort olika ställen), är kanske inte riktigt lika tyst som den bättre kylaren men ganska mycket billigare. Välj själv utifrån behov men ett hd5770 för 1820 kr är inte så nice :///

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du inte gärna vill ha ett mycket tyst kort så är det lika bra att köpa ett:
Kostar 1850 med frakt, mycket bättre val än de korten för 1750 och 1817. Men om du gärna vill ha ett hd5770 så är detta bästa valet:
http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5408668&UrlT...
eller
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575009

(samma kort olika ställen), är kanske inte riktigt lika tyst som den bättre kylaren men ganska mycket billigare. Välj själv utifrån behov men ett hd5770 för 1820 kr är inte så nice :///

Han skrev att det måste vara på Dustinhome eftersom det är ett utbyteskort mot hans trasiga. Därför bara dom som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Han skrev att det måste vara på Dustinhome eftersom det är ett utbyteskort mot hans trasiga. Därför bara dom som gäller.

Ok oj missade det,

http://www.dustinhome.se/pd_5010331131.aspx?csref=Prisjamfore...
Här har du ett hd4890 på dustin för 1850kr.

Permalänk
Medlem

*CPU= AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition
*PSU= 400W FSP 400-60APN Bulk
*Moderkort= Asus M4785TD-V EVO DDR3
*CF/SLi= Hybrid CrossFireX
*Gränssnitt= PCI Express
*Vilka spel du ska spela: Lite nyare spel på medelgrafik? Battlefield BC2?
*Vilken upplösning du spelar i: 1680x1050
*Din ungerfärliga budget: ~1000 (gärna billigare)
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Nja, men bör inte låta som ett kraftverk. Kan låta när man använder de men hyffsat tyst i idle.
Isåfall:
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Nej
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej

Permalänk
Medlem

*Förlåt att jag inte svarar på ditt ovanstående inlägg

*CPU= AMD Phenom 720 BE klockad till 3,3 GHz
*PSU= Corsair 650W
*Moderkort= Gigabyte GA790X-UD3P
*CF/SLi= Ja
*Gränssnitt= PCI-E
*Jag ska spela Battlefield: Bad company 2 mest men även andra krävande spel, vill helst köra i absolut högsta inställningarna
Lirar i 1920*1080
~2500kr gärna mindre!
Det ska gärna vara tyst men kan vara lite ljud men endast vid t,ex, spel isåfall
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Nej!
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej!

Permalänk
Medlem

Till lakatroi skulle jag säga ett ati hd5770 elr gtx 260. Till japanen skulle jag säga gt240, gts250, ati hd4770 om han vill ha något som är kanske lite över hans pris klass, men ett ati 5670 skulle kanske passa dig perfekt

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem

*CPU= intel q9550 @ 2.83Ghz
*PSU= thermaltake toughpower 750w
*Moderkort= msi p45 neo-f
*CF/SLi= nej
*Gränssnitt= pci e
*Jag ska spela = css, 1.6, MW2, MW1, crysis, crysis 2,
*Vilken upplösning du spelar i = 1680x1050 (22"-skärm)
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Nej!
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Nej!

Just nu har jag en 9800gtx+ har tänkt byta ut den nu.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H