Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Robot

A Clean but Mean Machine

Slänger väl upp ett galleri i samma veva som Arne-Muhammed för att visa upp fler system med ett Evga Classified. Samtliga delar kommer att vattenkylas så fort löningen kommer.

Specs:
| PC |
Chassi: Lian Li V1000b
CPU: i7 920 d0 @ 4.515GHz | 1.4v
Mobo: EVGA X58 3x SLI CLASSIFIED @ 215
GPU: HD5870
RAM: A-Data @ 1720Mhz 8.8.8.20 T1
PSU: Corsair HX750W MDPC-X MOD
HDD: Kingston V Series 64GB | 5.5TB
| H2O |
CPU: Heatkiller v3.0 LT
PUMP: Laing DDC 18W EK-top
RES: Swiftech Micro Res Rev.2
RAD: Black Ice SR-1 240
FITTING: Nickel Compressor ID 1/2" OD 3/4"
HOSE: Tygon ID 1/2" OD 3/4"

Besök albumet: A Clean but Mean Machine av sack

Permalänk
Medlem

mean n clean

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
mean n clean

Bytte faktiskt ifrån ett likadant moderkort som du har. Kan inte säga att det var värt det än.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kortet klockar bra och jag gillar idén om att vattenkylning finns inbyggt i designen Kommer du att ändra din vattenlopp så att den även går till moderkortet?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Proffsmoddare

Sådär gjorde jag med moderkortet du har.

Jag ska köpa ett EK block till mitt evga kort nu i veckorna och kanske samtidigt ett EK block till HD5870.. Men jag måste bygga ut mitt system med någon radiator till då också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Kortet klockar bra och jag gillar idén om att vattenkylning finns inbyggt i designen Kommer du att ändra din vattenlopp så att den även går till moderkortet?

Fan, bilden gör att man inte ser ett skit eller kan modifiera posten. Aja, dubbelpost och en moderator kanske fixar till det. :3

De är klickbara.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jäääkligt snyggt faktiskt!!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Snyggt men sleeving jobbet va inte en 10p

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Jäääkligt snyggt faktiskt!!

Kul att du tycker det! Mina bilder gör inte datorn rättvisa. Har ju inte bara dyra komponenter utan också lagt ner arbete på den.

Ni som läser detta och röstar, ni får gärna om ni orkar kommentera och motivera er röst. Positiv som negativ. Tips på fototekniker, saker jag bör göra med datorn, information ni saknar osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannee
Snyggt men sleeving jobbet va inte en 10p

Nej, det håller jag med om. Det gjordes under en dag och därmed under många timmar i sträck. Så kan det bli när man är otålig. Är i färd med att sleeva mitt HX750w med röd och svart strumpa och det kommer att bli bättre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

vilka fläkatar har du på NB?. och det stavas Mohammed me O

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare

Har 3st corsair ramfan fläktar. Men Muhammed heter du nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tack för de andra bildern du har lagt upp här.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Skulle fått högre poäng om inte det var så dåliga bilder :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Har 3st corsair ramfan fläktar. Men Muhammed heter du nu.

jaha :D, haha

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900