Video visar nyheter i Crysis 2

Permalänk
Melding Plague

Video visar nyheter i Crysis 2

Tyska Crytek visar upp de grafiska nyheterna i det kommande spelet Crysis 2 med spelmotorn Cryengine 3. Inte helt förvånande bjuds det på ultramoderna effekter, realistisk fysik och förstörbara miljöer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt, men tyckte de visade upp lite mycket vad "consolerna" skulle visa. Effekterna verkar vara snygga som vanligt, fast storyn är nog snäppet sämre i.o.m. att det ska utspela sig i NY.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

jha det var väl vackert.....men konsol optimerade spel är inte riktigt min kaka, det är väll en ganska känt faktum att konsolerna håller tillbaka spelutvecklingen

mehe jag har blivit gnällig på yngre dar.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
jha det var väl vackert.....men konsol optimerade spel är inte riktigt min kaka, det är väll en ganska känt faktum att konsolerna håller tillbaka spelutvecklingen

mehe jag har blivit gnällig på yngre dar.

Du har helt rätt konsolerna styr numera :(.

Permalänk
Avstängd

jag var imponerad av crysis

är absolut inte imponerad av crysis 2 ser ut som ett consol spel för pc

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
jha det var väl vackert.....men konsol optimerade spel är inte riktigt min kaka, det är väll en ganska känt faktum att konsolerna håller tillbaka spelutvecklingen

mehe jag har blivit gnällig på yngre dar.

Men det brukar ju vara så att man gör spelet till consol först och sedan portar till pc, men har man verkligen gjort så med Crysis 2? För jag tror att man gjort till pc först och sedan consol.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Såg bara dåligt ut, speciellt "fysiken"

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Men det brukar ju vara så att man gör spelet till consol först och sedan portar till pc, men har man verkligen gjort så med Crysis 2? För jag tror att man gjort till pc först och sedan consol.

Har sagt att dom utvecklar PC och Konsol från 2 helt olika förutsättningar.

Tror inte Crytek dönar på med Crysis och Warhead som är de bästa spelen i grafik mässigt. Till att göra ett konsol grafiken.

Men jag har läst att dom utvecklar det åt 2 håll. Men inte 100% på det.
Men man hoppas att det stämmer.

Permalänk
Medlem

Spelet ser skönt ut, extra intressant skulle det vara om de lyckas med deras sandlåda..

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Har sagt att dom utvecklar PC och Konsol från 2 helt olika förutsättningar.

Tror inte Crytek dönar på med Crysis och Warhead som är de bästa spelen i grafik mässigt. Till att göra ett konsol grafiken.

Men jag har läst att dom utvecklar det åt 2 håll. Men inte 100% på det.
Men man hoppas att det stämmer.

Hoppas verkligen att det stämmer.
Vet någon om dom använder PhysX eller låter processorn göra jobbet med fysik effekterna? Hoppas på det senare..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt Föredrar dock att lira på PC och inte konsol.

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Sötast

När Crysis släpptes så var det über-awesome (förutom gameplay?)

När man ser Crysis 2 så tittar man på filmen.... sedan stänger den utan att ens lägga en tanke på att det är ett nytt spel.

Ser ut som vilket annat FPS som helst, verkar bete sig som vilket annat FPS som helst och ser egentligen inte det minsta utstickande eller imponerande ut.

Grattis till övergången till konsoll!

Permalänk
Avstängd

Skitdålig videokvalité, stämmer inte alls överens med de screenshot som visats tidigare :S.

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.5Ghz stock volt || Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1333Mhz Corsair 1.5V || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jj_viking
Skitdålig videokvalité, stämmer inte alls överens med de screenshot som visats tidigare :S.

Nu är det väl renderingar som visats tidigare och inte screenshots?

Permalänk
Medlem

de enda som imponerar mig är själva karaktären isig.. den har förbättrats och ser jävligt snyggt ut!

resten är som de brukar vara typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade de skrivit att det där var en gammal presentation av cryengine 2 så hade jag trott på det.

Permalänk
Medlem

Nej, överväldigande är det ju inte jämfört med det första spelet. Men det är fortfarande alldeles utmärkt grafik.

Jag hypad för själva spelet istället, för jag gillade skarpt sättet man krigade i det första spelet. Design och miljö tyckt ha fått sig en större upplyftning än tekniken (teknikens yttre, det lär vara bättre optimerat osv.) så jag ser helt klart fram emot Crysis 2. En ny skjutare är alltid intressant för mig.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Hör ni inte att de är filmat med cam i en salong fullt med folk?

Sen kolla här...

http://www.youtube.com/watch?v=7Ab7UOUtN_Q

http://www.youtube.com/watch?v=Xo70lNYJzuM

http://www.youtube.com/watch?v=Ax4VZwcWS8s

Verkar inte va inne i New York speciellt mycke.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hör ni inte att de är filmat med cam i en salong fullt med folk?

Nepp det hör jag inte, Låter mer som dom är mitt ute i djungeln och filmar

Permalänk

Mer konsollgrafik. *suck*

Permalänk
Medlem

Det suger ju verkligen att dom har flyttat sig in till staden i spelet. Det roliga med Crysis var ju miljöerna, jag tycker det är skit najs att man kan springa runt i ettan och skjuta ner träd samt se alla små detaljer i skogen... Njäe, detta ser inte imponerande ut. Ska iaf köpa det när det kommer och se vad det går för. Hoppas dom lyckas med det.

Permalänk
Medlem

Detta ska bli kul, plåga den stackars datorn lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hör ni inte att de är filmat med cam i en salong fullt med folk?

Sen kolla här...

http://www.youtube.com/watch?v=7Ab7UOUtN_Q

http://www.youtube.com/watch?v=Xo70lNYJzuM

http://www.youtube.com/watch?v=Ax4VZwcWS8s

Verkar inte va inne i New York speciellt mycke.

Det där är fantrailers btw.

Gillade Crysis och warhead skarpt, men än så länge är det bara meh inför crysis 2

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Det där är fantrailers btw.

Gillade Crysis och warhead skarpt, men än så länge är det bara meh inför crysis 2

Skillnaden är???:confused:

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Skillnaden är???:confused:

Tror att "fantrailers" är trailers gjorde av fans på cryengine-1. Så egentligen är det så fansen vill att Crysis 2 ska se ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

o.0

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

bara massa consol skit ju....

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Consol prioriteras över PC!! Låg tech över vassa eggen!!
Trist!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det kommer se snyggare ut än bc2 på PC. AA kommer vara helt fuckad, om den är bra kommer det lagga så in i helvete tex.