Tx650w låter mycket när datorn arbetar

Permalänk
Medlem

Tx650w låter mycket när datorn arbetar

Jag har precis byggt ihop min nya dator och nu när jag börjar använda den så hör jag ett tjutande ljud ifrån den när jag t.ex. spelar.
Jag anser att det är ovanligt högt :S
Jag försökte lyssna vart ifrån det lät och kom fram till att det var ifrån nätagget. Ett tx650w sprillans ..
Är det någon man bör oroa sig över tror ni?

Det låter bara så när jag utför något krävande. Inte som nu när jag sitter och skriver det här ..

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har också ett TX650 som tjuter lite. Dock gör det bara det i uppstart och på GTA IV laddningsskärm så jag stör mig inte så mycket på det.

Det kallas Coil whining om jag inte minns fel och det är inget du behöver oroa dig över

Permalänk
Medlem

Hmm de kanske är nått med just den här modellen då ..

Okej skönt å höra
Jag spelar bla. Modern warfare 2 och i loading screen så låter det inte men de är när jag kommer in i själva spelet så.

Permalänk
Medlem

Asså vet inte om de är för att jag bara tänker på ljudet nu.. men nu kan jag om jah bara öppnar en webbläsare eller så.

Sjukt jävla irriterande .. -.-
Va jag har förstått så låter corsair nätagg mer än andra typer.

Finns de nått att göra förutom att byta ut de :S?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weetrix
Asså vet inte om de är för att jag bara tänker på ljudet nu.. men nu kan jag om jah bara öppnar en webbläsare eller så.

Sjukt jävla irriterande .. -.-
Va jag har förstått så låter corsair nätagg mer än andra typer.

Finns de nått att göra förutom att byta ut de :S?

Rättelse, det är just TX modellen som låter mer än andra. HX t.ex har inte alls samma problem (vad jag har hört iaf).

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk

Har haft VX450 som jag fick utbytt pga just detta....

//Dennis

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag har reklamerat två st TX650 pga det där tjutande ljudet. Jag skulle aldrig rekommendera något att köpa just det nätagget. Det är häpnadsväckande att inte corsair gör något åt problemet (som verkar vara ganska utbrett med just den modellen).

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk
Medlem

Ahh okej typiskt att man valde ett nätagg från just den serien då

Jag sitter med baksidan av chassit mot mig delvis så det gör nog att ljudet blir lättare att störa sig på.

Får vell bara försöka vänja mig med det eftersom det inte är nått skadligt hårdvarumässigt. Å så låter min plånbok mig inte köpa ett nytt just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weetrix
Ahh okej typiskt att man valde ett nätagg från just den serien då

Jag sitter med baksidan av chassit mot mig delvis så det gör nog att ljudet blir lättare att störa sig på.

Får vell bara försöka vänja mig med det eftersom det inte är nått skadligt hårdvarumässigt. Å så låter min plånbok mig inte köpa ett nytt just nu.

låtsas att du tappat hörslen och stäm dom bli rik och sedan köp en ny dator till alla på forumet

Permalänk
Medlem

Reklamera. Det ska ju inte vara så. För mig var det inga problem att byta ut (Dustin)
Det är ju ett sånt ljud man blir helt tokig av också. Jag skulle aldrig kunna vänja mig vid det, skulle nog sluta med att jag slog sönder datorn istället... he he.

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xawiahn
låtsas att du tappat hörslen och stäm dom bli rik och sedan köp en ny dator till alla på forumet

Hahah du kan vell få en ny dator om jag blir rik av att stämma dem .. om du nu tkr att din är så keff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babeloba
Reklamera. Det ska ju inte vara så. För mig var det inga problem att byta ut (Dustin)
Det är ju ett sånt ljud man blir helt tokig av också. Jag skulle aldrig kunna vänja mig vid det, skulle nog sluta med att jag slog sönder datorn istället... he he.

Låter fan som att de ljudet du hade var betydligt högre än mitt
Å vrf tog du ett till tx650 om de första fukkade :P?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weetrix
Låter fan som att de ljudet du hade var betydligt högre än mitt
Å vrf tog du ett till tx650 om de första fukkade :P?

Nja, kan tänka mig att det är samma ljud. I webbläsare, i spel. Inte alltid. Sen hör man väl högfrekventa ljud olika. En gammal kärring skulle nog inte ha några problem.

Jag trodde den första jag fick var ett måndagsex, när det även var fel på den andra bytte jag såklart.

Visa signatur

i5 750 @ 3,8GHz/Coolermaster hyper 212+/Asus P7P55D/Corsair Dominator 2x2 GB 1600MHz DDR3/XFX 4770/Samsung spinpoint 1TB F3/Coolermaster silent pro 700W/Dell 2209 WA

Permalänk

Konstigt, jag har ett TX750 där allting är typ samma förutom effekten och antal anslutningar och min är absolut knäpptyst. Jag menar att de har ju samma fläkt och exteriör fast min låter inget.

Permalänk
Medlem

har också betat av två TX650W, båda pep rätt illa. Kändes inte värt att chansa på ytterligare en från CWT / seasonic (som tillverkar Corsairs agg), så jag dumpade dessa och gick över till Fractal Design (minns inte vad tillverkaren heter... NMND?). FD-agget har inte anlänt än, så vi får se om det är något att ha.

Inget fel på Corsairs agg egentligen... men man har inte riktigt lyckats med lindningarna i spolarna på vissa modeller. Lägger man ett öga på Corsairs forum så ser man att det är ganska vanligt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Okej hoppas de funkar bättre då
Ja de verkar ju inte bara vara jag iallafall.
Men är de att nätagget är trasigt eller kan det på något sätt skada hårdvaran?

Har aldrig upplevt dehär förut med nått annat nätagg.

Permalänk
Medlem

Ett konkret svar tack ... är de skadligt på något sätt?
Eller BARA olidligt att stå ut med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseVista
Konstigt, jag har ett TX750 där allting är typ samma förutom effekten och antal anslutningar och min är absolut knäpptyst. Jag menar att de har ju samma fläkt och exteriör fast min låter inget.

Samma för mig, inte ett ljud från nätaggregatet. Högsta kvalité på allt faktiskt.

Det är nog inte farligt för stunden, men det låter ju inte så bra i längden. Jag skulle inte riskera något och byta ut skiten om det låter konstigt.

Permalänk
Medlem

Konstigt, mitt TX650 har fungerat ypperligt i snart 3år. Måndagsex?

Permalänk
Medlem

Jo måste ju vara måndagsex eller något i den stilen. Men jag är iaf inte ensam om det verkar det som.
Okej får vell bli ett nytt lite längre fram..

Permalänk
Medlem

2st TX650W som gått 24/7 med ca 180W idle last var i över ett år säkert mer mins inte. Sitter i servrarna. Tjuter nada. Driver 15st diskar var mm.

Säkert frågan dålig batch som kommit ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk