Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Har du köpt nåt eller är du bara dryg? Har du inte köpt nåt så behöver du inte posta i den här tråden.

Det är mitt senaste inköp. Åsikter om det kan du skicka i PM om du önskar.

Du är en riktig pajas. Vi vill se egna foton, produktbilder kan ju vem som helst googla fram. Jag håller med Printscreen, skriv i "väntar på paket"-tråden då det är precis vad du gör.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

När internet-tyckarna ska säga sitt så... Det är inte första gången Printscreen drygar sig och jag tycker det är rätt tröttsamt.

Exempel bara från de senaste sidorna:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Lägg ner produktbilder, kan du inte hålla dig tills du fått dina prylar?

Citat:

Jaha, skaffa bild då din late fan

Citat:

Du kan väl i alla fall lägga lite pengar på en kamera så du kan bevisa att du köpt något?

Killen försöker leka moderator och har inlett ett mindre korståg mot till synes slumpmässigt utvalda offer. Jag håller med om att det är roligare med bilder man tagit själv, men gnäll på produktbilder gör inte tråden ett dugg bättre. Jag förstår inte heller vad någon har att bevisa för Den Store Printscreen.

För att inte enbart spotta skit jag också skickar jag med en bild på dagens inhandlade skor

Permalänk
Medlem

Tuffa skor! Ser rejäla ut på nåt vis!

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk

En liten ThruNite Catapult

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Du är en riktig pajas. Vi vill se egna foton, produktbilder kan ju vem som helst googla fram. Jag håller med Printscreen, skriv i "väntar på paket"-tråden då det är precis vad du gör.

Look who's talking.

Har du gjort något inköp så kan du gärna posta i tråden, annars så tycker jag inte du har så mkt att tillföra och kan avstå.

Permalänk
Medlem

Sticker till min Macbook Pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura

Vars kan man inhandla stickers?

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem

Ett stycke skor

Lite protein, prisvärda bars för övrigt, perfect som mellanmål på bortaplan.

Lite blandade böcker, skollitteratur och skönlitteratur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://imgur.com/O5NFC.jpg

Sjukt coolt! Vill också ha nu!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Qlimax 2009 Blu-ray, DVD samt CD 200:- !

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Citat:

http://imgur.com/O5NFC.jpg

länk!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse

Bidrar väl i tråden då... Står kvar vid min åsikt om att produktbilder är skittråkiga, sen om ni tycker jag leker moderator, ptja det får väl stå för er

Full tank i en Golf GTI, värt pengarna!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte precis Windows 7 Ultimate ifrån Tradera för 299, får se hur det går, väntar på svar ifrån säljaren

Förresten vad är det bästa sättet att ladda ner filerna som jag bränner till skiva för att kunna installera sen?

EDIT: Printscreen om du vill så kan jag lägga upp en bild på mejlet, för det är allt i bildväg jag kan visa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
Köpte precis Windows 7 Ultimate ifrån Tradera för 299, får se hur det går, väntar på svar ifrån säljaren

Förresten vad är det bästa sättet att ladda ner filerna som jag bränner till skiva för att kunna installera sen?

EDIT: Printscreen om du vill så kan jag lägga upp en bild på mejlet, för det är allt i bildväg jag kan visa

bästa sättet? hmm bränna ut img filen på skiva...finns väl inga andra alternativ egentligen? =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
bästa sättet? hmm bränna ut img filen på skiva...finns väl inga andra alternativ egentligen? =P

Hehe jo det fattar jag, men var är det bästa stället att ladda ner IMGn? Torrent eller går det på microsofts hemsida :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det kvittar nog helt och hållet.
Kolla bara så det är en ren variant.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dagens inköp: Lite lagring till media-servern och lite dricka att ha under monteringen.
4x 750GB Samsung diskar
1x Del monte Ananasjuice

Om nom nom

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
länk!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hry
Vars kan man inhandla stickers?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Sjukt coolt! Vill också ha nu!

Finns massor med coola stickers på http://www.etsy.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Dagens inköp: Lite lagring till media-servern och lite dricka att ha under monteringen.
4x 750GB Samsung diskar
1x Del monte Ananasjuice

Om nom nom

Fotograf som fotar mycket o RAW ser jag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Hehe jo det fattar jag, men var är det bästa stället att ladda ner IMGn? Torrent eller går det på microsofts hemsida :/

Går bara att ladda ner enterprise från MS.

Du kan ju ladda ner mha torrent men kolla så den är sjysst mha hashcalc och kolla SHA-1 mot de oficiella från MS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
4x 750GB Samsung diskar
1x Del monte Ananasjuice

Om nom nom

E också hungrig, om nom nom

Permalänk
Medlem

Tog mitt förnuft till fånga att spela de tidigare GoW spelen innan jag börjar spela trean.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Du kan ju ladda ner mha torrent men kolla så den är sjysst mha hashcalc och kolla SHA-1 mot de oficiella från MS.

Var hittar hash som är "orginal" från MS? Verkar bara hitta om RTM och RC.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Jag fick en nedladdningslänk utav han som jag köpte nyckeln ifrån. Det enda som jag är lite osäker på är storleken, det var en IMG fil på 2,5 gig, och om man kollar på microsofts hemsida så står det att w7 tar 16 gig, men jag antar att resten laddas ner ifrån internet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick en nedladdningslänk utav han som jag köpte nyckeln ifrån. Det enda som jag är lite osäker på är storleken, det var en IMG fil på 2,5 gig, och om man kollar på microsofts hemsida så står det att w7 tar 16 gig, men jag antar att resten laddas ner ifrån internet?

Jag har laddat ner W7 från MSDN, ca 2,5 GB stämmer bra.

Permalänk
Medlem

Bara för att det är 2.5 GB behöver den inte vara "ren". Kan ju innehålla keyloggers, trojan, virus och diverse parasiter som någon lagt in.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Oficiella hittas på MSDN's hemsida

och är: http://msdn.microsoft.com/sv-se/subscriptions/cc137115(en-us)...

32Bit
SHA1: 14D2BB0225C9E6F072F634E9ABE468969DF1EEDE
sv_windows_7_ultimate_x86_dvd_x15-65961.iso

64Bit:
File Name: sv_windows_7_ultimate_x64_dvd_x15-65962.iso
SHA1: E2C4E0F5C071BC21E463BD6F965D049D2E210D61

RTM är ju fullversionen:)

Om SHA-1 nuffrorna matchar så har ingen ändrat nåt i isofilen.
Dessa värden är digitala fingeravtryck.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Nja inte riktigt.

Du får en .iso/.img fil och laddar ner den.
Under installation packas ju filer upp och således tar windows självt mer plats.

7an tar inte riktigt heller 16GB men däromkring antar jag.

Som leeloo skriver så kan torrenter innehålla vad somhelst egentligen men matchar man hash värdena mot MS egna så är dem genuina.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag egentligen vill vara sån, men installations-support på W7 borde väl tas i en egen/annan tråd?

Och för att hålla sig till topic så:
Jag har köpt saker för att göra frukost

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Fotograf som fotar mycket o RAW ser jag

Faktiskt inte.
Köpte en Canon SX20 IS (finns lite längre bak i tråden) i vintras men någon fotograf är jag inte, och RAW klarar den inte heller tyvärr (trodde att man kune lägga in chkd-mjukvaran på den för att fixa det, men den finns inte för sx20 än) utan det är vanliga jpg. Tar dock en väldans massa bilder och har försökt få bra koll på kameran (speciellt makroläget). Men tack ändå

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG