Permalänk
Medlem

installation av processor

Hm tänkte att jag skulle ge mig på att installera min processor själv osv osv, men nu är de så att jag behöver en hjälpande hand till diverse saker, tänkte att de är lika bra att fråga först så att man inte bränner processorn direkt

Det är en xp2200 med en thermalright ax-7 kylare, och en enermax80mm fläkt.
Som ska sitta på ett epox 8k5a2 mobbo. Köpte även arctic silver-3 kylpasta...

De finns anvsiningar på undersidan av ax-7'an med rektangulära
linjer, och är de då bara där man ska sätta på kylpastan(och inte utanför)?
Och såg att man även fick med en typ av "klistermärke" i ax-7 boxen(plus skruvar, kylpasta och kuddar för fläkten" undrar dock om man kan använde den istället för kylpasta eller om man ska köra med både kylpasta och "klistemärke" ?
Sen är jag lite konfundersam över "clipsen" som finns på ax-7'an, är de svårt att få fast dom?

Och när man fått fast ax-7'an på processorn och slängt ihop rästen av datorn, kan man då köra igång den direkt eller måste man låta kylpastan torka först?

fråga gärna om de är något som är oklart blabla

Visa signatur

iik

Permalänk
Medlem

Märkena på flänsen är bara till för att visa var du skall sätta pastan som kom med på flänsen men du skall inte använda den utan as3 och den sätter du på processorn,ett riktigt tunt lager.Själv tyckte jag att flänsen var väldigt lätt att få på.Och du behöver inte vänta något utan det är bara att sätta på datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har monterat och demonterat min AX-7 från ett 8K5A2+ flera gånger och visst kan det vara lite krångligt att få på den första sidan så att alla tre hålen kommer rätt i.o.m. att det är några långa kondensatorer nära som man inte vill bryta loss. Men, när man fått dit den sidan rikitgt så är det bara att ta en liten skruvmejsel och sätta den i fästet och trycka ner.

Instämmer också med jannes råd.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

brukar sätta pasta både på fläns och processor men det kvittar nog.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem

det ska va så tunt som möjligt men pasta

Permalänk
Medlem

bigman, det beror på. är det en helt ny väldigt fin fläns så skall man ha så tunt som möjligt. är det däremot pyttelite ojämn yta, så skall man ha mer. man skall även arbeta in kylpasta i flänsens botten.

Visa signatur

kärlek.