Segt msn i windows 7 =S

Permalänk

Segt msn i windows 7 =S

Hej, är det bara för mig som Windows live 2009 fryser till ibland när någon skriver och de tar 4-5sek att öppna en meddelande ruta.. och går det lösa detta på något sätt?

Använder mig av Windows 7 64-bit.

EDIT: Har kommit fram till att det hänger sig lite då och då pga att jag aktiverar mitt andra inbygga nätverkskort! och det måste jag ha igång för att ja ska dela med mig en internet anslutning till en annan dator, någon som vet en lösning på detta? för när den andra nätverkskortet är avaktiverat fungerar det helt utan problem...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Har väl inte specifikt de problemet, men min erfarenhet är att msn är allmänt segt rent generellt =/

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
Hej, är det bara för mig som Windows live 2009 fryser till ibland när någon skriver och de tar 4-5sek att öppna en meddelande ruta.. och går det lösa detta på något sätt?

Använder mig av Windows 7 64-bit.

Har också det problemet just nu, sjukt störande.

Formaterade datorn igår och gjorde en ny installation.. funkade perfekt innan.. kanske MS har släppt en uppdatering av MSN nyligen som råkar bugga.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Känner att jag har liknande problem, windows 7 + msn = inte OK!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Har väl inte specifikt de problemet, men min erfarenhet är att msn är allmänt segt rent generellt =/

Jo, för det är inget problem när jag väll öppnat en ruta. Det är ju det när man ska ta emot ett meddelande/skicka meddelande som det fryser och så.. riktigt störande. Har precis nyinstallerar windows sen igår. så borde inte va något virus etc

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Utorrent kan få Msn att frysa sådär. ifall du har det igång eller annan torrentklient testa att stänga av det.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nawidek
Utorrent kan få Msn att frysa sådär. ifall du har det igång eller annan torrentklient testa att stänga av det.

Okej, det hjälpte inte.. men eftersom dom flesta har både windows 7 och msn live 2009 så måste ju nästan alla ha detta problem? eller...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
Okej, det hjälpte inte.. men eftersom dom flesta har både windows 7 och msn live 2009 så måste ju nästan alla ha detta problem? eller...

Nepp! har aldrig haft dom symptomen i mitt system.

Permalänk
Medlem

Mitt MSN buggar sönder tillsammans med win7, loggar ut mig stup i kvarten etc. Har dock kommit ganska nyligen. Fungerade utmärkt tidigare. Har inga problem med vista eller så.

Permalänk

funkar fin fint med windows live messenger för mig

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Nepp! har aldrig haft dom symptomen i mitt system.

hmmm okej! Någon som har ett tips på hur ja skulle kunna lösa detta problem???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
hmmm okej! Någon som har ett tips på hur ja skulle kunna lösa mitt problem att de blir som de blir..???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Prövat avinstallerat ordentligt med revo uninstaller och installera igen?

Permalänk

Vad har ni för build av Messenger då, jag har den här och för mig e det lugnt. Annars får ni kanske kika på om det kan vara antivirusprogram som sätter käppar i hjulet.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Vad har ni för build av Messenger då, jag har den här och för mig e det lugnt. Annars får ni kanske kika på om det kan vara antivirusprogram som sätter käppar i hjulet.

http://www.bluetigers.se/matte/msn.jpg

Precis den versionen jag använder mig av. och jag har inget virus program som ska sega ner det heller.. =S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
Precis den versionen jag använder mig av. och jag har inget virus program som ska sega ner det heller.. =S

Du har inget virusprogram ?

Då har du "garanterat" virusprogram i din dator eftersom du säkerligen menar på att du inte har ett antivirus / virus skydd..

Så där är högst troligen problem.

Permalänk
Medlem

Detta problem har jag också fått nyligen av någon konstig anledning, värst är det när man trycker på "byta tema" fliken vilket gör att MSN hänger sig under en liten stund.

Samt att ta upp meddelandefönster tar allt för lång tid. Vet inte vad detta beror på men har formaterat om datorn 2 gånger för att försöka lösa problemet.

Har fungerat bra tills jag formatera om datorn för nån vecka sen.

OS: Windows 7 64bit med alla uppdateringar
MSN: Den nyaste som det går att ladda hem
Antivirut/Brandvägg: Nod32 samt Windows brandvägg

Allt är samma som vanligt förutom att jag har bytt till NOD32 som virusprogram, vilket jag inte tror felet beror på.

Jag brukar köra MSN som "Vista" kompatibelt in windows 7 för att få MSN ikonen där jag vill ha den, vilket är längst nere till höger vid klockan. Dock upplerver jag nu att den "hänger" sig mindre eller kortare tid om man kör MSN vanligt och inte i "kompatibelt" läge.

Permalänk

Verkar vara fler som har samma problem, inklusive mig själv.
Det tar lång tid att "få upp" programmet från Taskbar.
Samma sak när man ska starta en chatt.
Jag kör med Windows 7 Ultimate 64-bit
Microsoft Security Essentials är också installerat.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Men jahaa... Trevligt att flera har liknande problem med sin dator som jag har. VAD GÖR VI?!

Permalänk
Medlem

MSN verkar inte vara anpassat för om det dyker in fler internetanslutningar i varje fall, mitt hänger sig om jag exempelvis vpn:ar. Önskar jag kunde komma med ett lite mer konstruktivt inlägg dock.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Samma här. I värsta fall får man väl gå över till miranda, pidgin eller digsby tills problemet är löst.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT