Permalänk
Medlem

Ny MacBook Pro vs Acer

Hej!

Ska köpa ny dator. Jag har basbehov som surfa, maila, arrangera bilder mm. Inget märkvärdigt med andra ord. Dock vill jag någon gång ibland spela lite gamla spel som Dawn of War, Fallout, WoW. Och det ställer krav på hyffsad grafik ändå.

Har kört Mac länge, men har pendlat mellan PC. Nu vill jag köpa en ny burk som ska hålla i 3 års tid. Valet står mellan två kandidater:

MacBook Pro 15"
- Quad i7 2,2 GHz
- 4 GB RAM, 750 DISK
- Radeon 6750 1 GB

Acer Aspire 5742
- Intel Dual Core i5 460
- 4 GB RAM, 500 GB DISK
- GT 540m med Blueray

Priskillnaden är jävligt saftig tyvärr. 19 990:- kostar MacBook Pron. Acern har jag fått bud på 5990:-

Sedan är jag en person som köper tilläggsförsäkringar/garantier. Där tar Apple ut 3490 för 2 års extra garanti. Acer har sin Advantage Serviceavtal som innebär 3 års försäkring och garantiförlängning utan självrisk och åldersavdrag.

Hur skulle ni gjort? Har problem att välja själva faktiskt, tycker det är jäkligt svårt. Komponenterna är väl same shit på insidan på en MacBook Pro?

Permalänk
Medlem

Om du bara ska "chilla" med dator tycker jag det är ett totalt waste med 20k för en Mac, vill du ha OS X kör Hackintosh, men jag tycker du kan lägga de där 14k på något mer värt...

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Halloj!

Tycker faktiskt Windows 7 är rätt trevligt också. Så för den delen spelar det egentligen ingen större roll om det är OS X eller Windows 7.

Har möjlighet till studentrabatt på MacBook Pron, då blir det 17 990 ungefär. Så det är najs. Men det är kanske som du säger, för mycket cash att lägga på en dator.

Apple har aluminum runt burken, Acer har lite vinglig plast och så. Men komponenterna och kylning är väl sak samma på båda burkarna? Har t.om hört att de nya 15" burkarna från Apple ska bli ganska överhettade.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ta något av dem
Jag har väldigt dålig erfarenhet av acer och appleprodukter är allderles för dyra för vad de ger. Leta upp något som har bättre kvalité än acer men inte riktigt lika överprissatt som mac

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Några att rekommendera?

Permalänk
Medlem

alltså du kan ju inte jämnföra två helt olika datorer sådär.

portabel bra datorn men inget kraftigt grafikkort.http://www.inet.se/artikel/1969878/asus-u36jc

http://www.inet.se/artikel/1969876/asus-n53sv

senaste sandy bridge, hade jag kört på.

Permalänk

Varför inte köpa en prisvärd dator istället? Om har så mycket pengar köp en G73SW ?
Enda anledningen till att du inte ska välja den e att den är stor/ tung gillar du inte det köp den som han innan mig länka:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingclip:

Några att rekommendera?

Lenovo Thinkpad T serien kanske?