Permalänk

ASUS P8P67 WS Revolution

Hejsan!!

det är så här att jag fick min moderkort ASUS P8P67 WS Revolution idag ifrån webhallen och jag läste på Asus hemsida att den moderkortet ska ha B3 på kartongen men på min kartong så står det inte B3 så jag undrar har jag fått en Defekt moderkort av webhallen eller har jag den nya??

Permalänk
Hedersmedlem

ASUS skickade ut en hel serie kort utan B3 klisterlapp men det stå i BIOS när du fått igång datorn och då vet du med säkerhet om det är ett B3 kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Hur ser man i bios om man har B3 eller den gammla??

Permalänk
Hedersmedlem

Det skall helt enkelt stå något i stil med B3 Stepping. Men dubbelkolla om det inte står Rev 3.0 på lådan och om det finns en klisterlapp med Rev 3.0 på sidan av den nedersta kortplatsen på moderkortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Tja MaLo!!

Jag har kollat på moderkortet men där står det inget om B3 eller nåt sånt!!
Har också kollat ännu mer på bios men hittat inget om B3 eller sånt.
Det enda jag hittade i bios var: Build Date 11/10/2010
och det vet jag inte vad det betyder om dem hade byggt moderkortet förra året eller vad det är.
Sen hittade jag det här. Version 2.00.1201 vet ej heller vad det är.
Men det känns som att det här moderkortet är inte B3 jag borde ju hittat info om B3

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog det äldre kortet då datumet stämmer in på den BIOS versionen som kom med det kortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kul att Webhallen skickade mig den gammla versionen ska fan ringa till dem och skälla ut dem att dem skickar mig den gammla versionen

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser att det skall stå klart och tydligt på framsidan av kartongen "New P67 B3 Revision".

Här kan du zooma in på bilden med kartongen.
http://www.newegg.com/Product/ImageGallery.aspx?CurImage=13-1...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM