Permalänk
Medlem

Råd om mobil

Yes, då var det dags att skaffa en ny mobil istället för fjantiga Sony Ericsson Vivaz.

Jag har kollat lite på LG Optimus 2X och LG Optimus 3D. Båda verkar mycket bra. Jag funderade också på iPhone 5 först, men eftersom den kommer lite senare än förväntat orkar jag inte vänta.

LG Optimus 2X har ju en 8 MP kamera som är väldigt kul att ha. Touchen verkar skitbra, snabb som fan (med hjälp av dual-core-processorn) och mycket stilig och elegant.
LG Optimus 3D har ju då 5 MP kamera som man kan fota och spela in 3D med och se (utan glasögon).

Enligt denna sida tycker dom att LG Optimus 3D är bättre http://bigphonefight.com/lg-optimus-3d-vs-lg-optimus-2x-revie...

Någon som har andra förslag, eller kanske anledningar till varför jag ska köpa den ena och inte den andra eller liknande.

Tacksam för svar.

-Martin

Permalänk

Samsung Galaxy II. Case closed. 3D är bara fjanterier och är säkert kul i ungefär 10 minuter, så den skulle jag bortse från. Galaxy II har vidare allt som Optimus 2X har plus lite till. Men sen kan det också vara en storleksfråga. Vill du ha en telefon i ett behändigt format så är kanske Optimus 2X bättre.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så inne på Samsung tbh. Tycker inte dom är så snygga, har aldrig haft någon så har ingen erfarenhet om dom är bra eller inte =/ Tack ändå

Permalänk
Medlem

SGS2 är verkligen en grym telefon. Om du absolut inte vill köra Samsung, så tror jag att O2X är det bästa alternativet just nu, bra prestanda, och för det priset(!). Arc är en läcker lur designmässigt och tillräcklig i andra avseenden. HTC Sensation verkar intressant men dröjer ett tag.

Permalänk
Medlem

Iphone 4 kanske är ett alternativ?

Permalänk
Medlem

iPhone 4. 'nuff said.

Permalänk

Optimus 2x, iphone känns som en plastleksak när man jämför dem (tänker då på 3g/3gs), 4an känns bra men skärmen är för liten enligt mig. Installera launcher pro, adfree(om du rootar) och byt lockscreen så är den lika smooth som iphone och surfning går betydligt snabbare, även en bonus med flash.

Permalänk
Medlem

Jaja, alla har iPhone 4, därför vill jag ha något annat. Och med dual-processor verkar 2X vara grymt bra! Dessutom är kameran bättre. Det enda med Apples iPhones är att dom har fler appar än andra lurar. Dock så har alla dagens mobiler apps. Och man behöver knappast 350 000 appar, så varför ha iPhone 4?

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen inte köpt LG Optimus 2x. Jag hade väntat cirka 2 veckor på, Samsung Galaxy S II.

Den har bättre kamera, kolla på samples i Full HD på Youtube, jämför båda mobilerna så ser du. Samt jag tycker Interfacet är snyggare i Samsungen, samt ska dess egna 2 kärninga chip vara aningen snabbare än Tegra 2...

Jag hade satsat på en sådan, no doubt.

Permalänk
Medlem

Det finns många bra varianter. LG02X är ett hett alternativ just nu som jag inte tror att du skulle bli besviken över. Annars är ju SGS2 sommarens hetaste modell, den är grym. iPhone4 är väl inte direkt dålig, men de brukar vara dyra i förhållande till vad man får. Pga singel-core, 2010 års modell etc skulle jag personligen inte betala över 3000 för en, och då kan det vara svårt att hitta en säljare.

Permalänk
Medlem

Håller med Oldskool.

Jag kollade lite mer på den där Samsung Galaxy S2 då... Den verkar faktiskt mycket bra. På denna recension vinner den http://bigphonefight.com/lg-optimus-2x-vs-samsung-galaxy-s2-3... över 2X. Men jag gillar inte knappen på Samsung (kan verka betydelselöst men jag stör mej då den ). Jag gillar designen på 2X mer, den ser mer elegant ut än S2. Baksidan ser bättre ut på 2X också.

Permalänk
Skrivet av Grievous:

Jaja, alla har iPhone 4, därför vill jag ha något annat. Och med dual-processor verkar 2X vara grymt bra! Dessutom är kameran bättre. Det enda med Apples iPhones är att dom har fler appar än andra lurar. Dock så har alla dagens mobiler apps. Och man behöver knappast 350 000 appar, så varför ha iPhone 4?

Finns inga anledningar förutom flytet i operativet till att välja iPhone i dagsläget då 4an är ganska föråldrad. Att IOS har fler apps är bara ett värdelöst argument som florerar bland Apple fanboys. Inte precis så att du märker skillnad mellan 150k apps och 350k apps. Dessutom har Android mycket fler gratisapplikationer.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

zte blade, sen kan du vänta på näst kommande lurar

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Skjuter till lite mer info till mitt inlägg ovan. Samsung Galaxy S II filmar i 17Mbps 25+fps(helt hackfritt) @1080p medans LG O2x klarar endast 10Mbps 24fps @1080p.

Och de 7 extra Mbps gör verkligen skillnad, blir mycket med detaljrikedom och bättre färger.

Vissa LG O2x ägare har rapporterat om att kameran kan hacka till i bland när man filmar.

LG O2x är inte en dålig mobil, den är fantastiskt. Den bästa ute just nu, men Galaxy S II, är bättre och kommer snart

Permalänk

med appstore vs android bla bla bla(plagiat) och vissa grymt snygga och bra optimerade spel(infinity blade) samt all innovation tycker jag att iphone4(5 om du orkar vänta) är det självklara valet.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

med appstore vs android bla bla bla(plagiat) och vissa grymt snygga och bra optimerade spel(infinity blade) samt all innovation tycker jag att iphone4(5 om du orkar vänta) är det självklara valet.

Vänta vänta, innovation - iPhone? Drömmer jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Jaja, alla har iPhone 4, därför vill jag ha något annat. Och med dual-processor verkar 2X vara grymt bra! Dessutom är kameran bättre. Det enda med Apples iPhones är att dom har fler appar än andra lurar. Dock så har alla dagens mobiler apps. Och man behöver knappast 350 000 appar, så varför ha iPhone 4?

Varför tror du att iPhone är den mest sålda smartphonen?
Det var den första smartisen, IOS är enligt mig och många andra det lättaste OS för mobiler att hantera.
Iphone har snygg design och har de roligaste spelen.

Apple har gjort mycket skit men iPhone är nog en utav de smartaste uppfinningarna genom tiderna.

Android är ett misslyckat försök att försöka bli som IOS.

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Yes, då var det dags att skaffa en ny mobil istället för fjantiga Sony Ericsson Vivaz.

Jag har kollat lite på LG Optimus 2X och LG Optimus 3D. Båda verkar mycket bra. Jag funderade också på iPhone 5 först, men eftersom den kommer lite senare än förväntat orkar jag inte vänta.

LG Optimus 2X har ju en 8 MP kamera som är väldigt kul att ha. Touchen verkar skitbra, snabb som fan (med hjälp av dual-core-processorn) och mycket stilig och elegant.
LG Optimus 3D har ju då 5 MP kamera som man kan fota och spela in 3D med och se (utan glasögon).

Enligt denna sida tycker dom att LG Optimus 3D är bättre http://bigphonefight.com/lg-optimus-3d-vs-lg-optimus-2x-revie...

Någon som har andra förslag, eller kanske anledningar till varför jag ska köpa den ena och inte den andra eller liknande.

Tacksam för svar.

-Martin

3D är bara krims som kommer vara kul 1 dag. Optimus verkar bra dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Vänta vänta, innovation - iPhone? Drömmer jag?

Hehe, förmodligen.

Till TS skulle jag vilja be dig kika en extra gång på Galaxy S II, den är definitivt värd sina slantar när den släpps.

Och utifall att det inte faller i smaken... Är det väl iPhone 5 som är andra valet, enligt mig.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Skrivet av Jooltz:

Varför tror du att iPhone är den mest sålda smartphonen?
Det var den första smartisen, IOS är enligt mig och många andra det lättaste OS för mobiler att hantera.
Iphone har snygg design och har de roligaste spelen.

Apple har gjort mycket skit men iPhone är nog en utav de smartaste uppfinningarna genom tiderna.

Android är ett misslyckat försök att försöka bli som IOS.

Tur att Android misslyckas att bli som IOS då, för en av anledningarna till att folk väljer Androidtelefoner är att man inte gillar IOS. Android är tvärtemot vad IOS är. Öppet och fritt. Att sträva efter att bli som IOS måste ju anses rätt destruktivt.

Skrivet av Lindgren92:

Skjuter till lite mer info till mitt inlägg ovan. Samsung Galaxy S II filmar i 17Mbps 25+fps(helt hackfritt) @1080p medans LG O2x klarar endast 10Mbps 24fps @1080p.

Och de 7 extra Mbps gör verkligen skillnad, blir mycket med detaljrikedom och bättre färger.

Vissa LG O2x ägare har rapporterat om att kameran kan hacka till i bland när man filmar.

LG O2x är inte en dålig mobil, den är fantastiskt. Den bästa ute just nu, men Galaxy S II, är bättre och kommer snart

Äh, nu överdriver du lite. Skillnaden i 1080p är rätt liten. http://www.youtube.com/watch?v=7_-Ca6S3dyY http://www.youtube.com/watch?v=eaCTK7DEEJk

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Jaja, alla har iPhone 4, därför vill jag ha något annat. Och med dual-processor verkar 2X vara grymt bra! Dessutom är kameran bättre. Det enda med Apples iPhones är att dom har fler appar än andra lurar. Dock så har alla dagens mobiler apps. Och man behöver knappast 350 000 appar, så varför ha iPhone 4?

va de inte du som skrev

"Jag funderade också på iPhone 5 först, men eftersom den kommer lite senare än förväntat orkar jag inte vänta."

Då är ju 4an ett självklart val, och de är självklart val om man har råd, men brukar ju oftast bli så att de som inte har råd(syftar inte på dig) trycker ner iphone och lyfter de lite plastigare modellerna som saknar iPhoneflytet;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Varför tror du att iPhone är den mest sålda smartphonen?
Det var den första smartisen, IOS är enligt mig och många andra det lättaste OS för mobiler att hantera.
Iphone har snygg design och har de roligaste spelen.

Apple har gjort mycket skit men iPhone är nog en utav de smartaste uppfinningarna genom tiderna.

Android är ett misslyckat försök att försöka bli som IOS.

iPhone/iOS är i mitt tycke inget speciellt längre, nu när Android 2.3 och Windows Phone 7, enligt mig, har kommit ikapp och gått förbi. Det finns ingenting unikt hos det Apple erbjuder längre. Apple säljer sina mobiler tack vare ofattbart grym marknadsföring. Så enkelt är det.

När dagens iPhone-ägare inser hur löjligt dyra och överhypade Apples mobiltelefoner är kommer de att gå över till det Google och Microsoft, tillsammans med LG, Samsung, HTC m.fl. har att erbjuda.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Finns inga anledningar förutom flytet i operativet till att välja iPhone i dagsläget då 4an är ganska föråldrad. Att IOS har fler apps är bara ett värdelöst argument som florerar bland Apple fanboys. Inte precis så att du märker skillnad mellan 150k apps och 350k apps. Dessutom har Android mycket fler gratisapplikationer.

Förutom att android är fragmenterat, och Android market inte har några apps som går att jämföra med App store så... Iphone är kvalite och Apple gör ett bra jobb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

va de inte du som skrev

"Jag funderade också på iPhone 5 först, men eftersom den kommer lite senare än förväntat orkar jag inte vänta."

Då är ju 4an ett självklart val, och de är självklart val om man har råd, men brukar ju oftast bli så att de som inte har råd(syftar inte på dig) trycker ner iphone och lyfter de lite plastigare modellerna som saknar iPhoneflytet;)

Varför ska man köpa en iPhone4 oavsett om man har råd eller inte? LG:s Optimus 2X och Samsungs Galaxy S2 KROSSAR iPhone4 på alla möjliga sätt och vis.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tur att Android misslyckas att bli som IOS då, för en av anledningarna till att folk väljer Androidtelefoner är att man inte gillar IOS. Android är tvärtemot vad IOS är. Öppet och fritt. Att sträva efter att bli som IOS måste ju anses rätt destruktivt.

Sen så blev ju telefon minst 10 gånger roligare efter jailbreak

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Varför ska man köpa en iPhone4 oavsett om man har råd eller inte? LG:s Optimus 2X och Samsungs Galaxy S2 KROSSAR iPhone4 på alla möjliga sätt och vis.

ja har väl inte sagt att man ska köpa iphone om man inte har råd? Har man inte råd så får man ju som du välja lite billigare mobil.

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Förutom att android är fragmenterat, och Android market inte har några apps som går att jämföra med App store så... Iphone är kvalite och Apple gör ett bra jobb!

Den fragmenteringen som finns är enbart positivt i längden. Sen att inte Android skulle ha några apps som är jämförbara med de i Appstore är det vanliga tomma snacket som kommer ur Iphone ägare.

Skrivet av Jooltz:

Sen så blev ju telefon minst 10 gånger roligare efter jailbreak

Jaha, okej?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

ja har väl inte sagt att man ska köpa iphone om man inte har råd? Har man inte råd så får man ju som du välja lite billigare mobil.

Ojojoj, vad Apple skulle ha det tufft om alla var lika smarta som jag...

Samsung Galaxy S2 - Billigare och ofattbart mycket bättre än iPhone4. Kan det bli bättre?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Precis som wham säger är LG Optimus 2X/3D och Samsung Galaxy 2S bättre än iPhone 4. Det är väl dom två bästa mobilerna ute (snart iaf) atm? I och med att dom har grymma kameror, och för att inte tala om dual-core-processorer.

Stå det står väl mellan LG Optimus 2X och Samsung Galaxy S2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Precis som wham säger är LG Optimus 2X/3D och Samsung Galaxy 2S bättre än iPhone 4. Det är väl dom två bästa mobilerna ute (snart iaf) atm? I och med att dom har grymma kameror, och för att inte tala om dual-core-processorer.

Stå det står väl mellan LG Optimus 2X och Samsung Galaxy S2.

Du gör ett riktigt bra val oavsett vilken du väljer. Jag sitter själv och väljer mellan dessa 2, eller egentligen 3, mobiler.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64