Permalänk

Är 7-10 mb/s snabbt?

Hej, jag använder mig just nu av telias mobila bredband, vilket är riktigt kast, blir disconnected från skype och WoW hela tiden och har mycket lagg, såg ett bredband från comhem, 249 kr/månad med 7-10 mb/s är det mycket/tillräckligt för att kolla på film, spela online spel, etc? Jag har bor i ett comhem-hus, så borde ju funka ganska bra;)

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk
Medlem

Ja det är ungefär samma som 60-80mbit om jag inte har rört till det helt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ggustavsson:

Han menar Mbit/s.
Så nja, inte så värst - det är väl relativt, dock.
10Mbit/s räcker väl till i princip allt, förutsatt att man har tålamod vid stora överföringar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Fel.

Skrivet av Wikipedia:

Byte förkortas ofta B, men det kan leda till förväxling med b för bit som är en annan enhet för informationsmängd.

Däremot så förkortas prefixet mega med stort M, megabyte blir då MB medans megabit blir Mb. Lätt att komma ihåg, en bit är mindre än en byte. Den mindre av dem förkortas med litet b, den större med stort B. Hoppas du förstår!

Till TS. Mobilt bredband är inte optimalt för spel, det ger ofta hög ping/svarstid. Uppkopplingen du har kollat på kommer garanterat att fungera bättre för spel än din nuvarande!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det räcker för att se på tv streama film o allt sånt, det är bara ren filöverföring som kommer att maxa det, det är alltså en fullt användbar hastighet till allt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av felxi:

Så fel hade han inte, 56 Mbits blir 7*8

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Så fel hade han inte, 56 Mbits blir 7*8

Inte för att verka elak, men du kan väl börja med att läsa mitt inlägg?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo