Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

desperat efter hjälp

Satte igår in ett nytt moderkort, processor och minnen i min dator. Har haft ett nytt grafikkort och nätagg ett tag med övriga gamla delar. Så allt är i stort sett nytt utom hårddisken. Problemen började med att moderkortet vägrade hitta hårddisken. Det började lysa en röd lampa på chassit igemte reset knappen. Ältade med det problemet i timmar och till slut fick jag igång datorn och kom in på OS:et. Jag uppdaterade den och installerade alla nya drivrutiner, sedan gick jag ut i en timme eller två. När jag kommer in igen är skärmen i viloläge och tangentbordet är slocknat. Datorn vill helt enkelt inte gå igång. Jag gissar på att det är hårddisken det fortfarande är fel på och lampan som jag nämnde tidigare lyser fortfarande rött. Hade stora förväntingar på min nya dator som slagits i spillror.. Hjälp uppskattas!

Visa signatur

MKX

Permalänk

Först och främst. Om du beskriver exakt vilka komponenter du har i datorn blir det bra mycket lättare att hjälpa dig.

Installerade du om och formaterade om windows partitionen av hårddisken? eller startade du bara upp windows som du hade installerat med de gamla komponenterna? OM det var det du gjorde, installera om windows, och installera sedan drivrutiner etc. Windows klarar inte att du brutalt byter moderkort/cpu rakt av så. Det blir rätt korrupt och tenderar att inte fungera bra alls.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.