Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Första veckan med kameran...Slet upp kameran så fort jag bara kunde och sköt av korten, får vara nöjd med den. Långt ifrån perfekt men tycker den blev ganska så häftig ändå.
Pennsylvania national park:)

Permalänk
Medlem

Jag har börjat fota nu igen och vill dela med mig av lite som jag fångat på bild som jag ändå är ganska nöjd med. Det går ju inte att mäta sig mot er proffs här, men hoppas de får någon poäng iaf

HDR, började precis experimentera med det när jag tappade fotointresset förut, och jag startade därför med att fixa en HDR-bild. Det är en väg fint upplyst på natten, jag använde stativ och fjärrutlösare.

HDR från flera olika exponeringar nattetid på en fint upplyst väg by Tommy Flankert, on Flickr

Helt oredigerad, direkt från kameran, jag tycker det blev en ganska häftig effekt, det var inte meningen direkt hehe.

Telefon i solen by Tommy Flankert, on Flickr

Hemlig man i regnrock

Man in Darkness by Tommy Flankert, on Flickr

Blå ögon, de kan väl inte vara äkta? Eller är det...?

Blå ögon by Tommy Flankert, on Flickr

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Provade fota lite med bakvänt objektiv

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Precis fått hem utrustningen från jobbet bla en Canon 1Ds MarkII. Äntligen kan man fota med min älskade 50mm f/1.8 på fullformat!
Kan säga att efter ha lekt lite idag med FF och 50mm så känns det inte som att en 50mm gör sig rätt någon annan stans än på en fullformatare faktiskt. Sådan underbar lins!

Permalänk

lite av varje.

knoppar by modus0perandi, on Flickr

mor & dotter by modus0perandi, on Flickr

grönt vare här by modus0perandi, on Flickr

overgrown. by modus0perandi, on Flickr

fluff by modus0perandi, on Flickr

blomma i gamlis by modus0perandi, on Flickr

mor & dotter 2 by modus0perandi, on Flickr

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Fluff var riktigt nice imo! Man kan fota himlen/moln hur mycket som helst och ändå få annorlunda bilder känns det som! Vad för equipment är den fotad med? Hus, objektiv och filter? Och lite Photoshop på det sen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Fluff var riktigt nice imo! Man kan fota himlen/moln hur mycket som helst och ändå få annorlunda bilder känns det som! Vad för equipment är den fotad med? Hus, objektiv och filter? Och lite Photoshop på det sen?

det är taget med en nikon d90 med nikkor 18-200 dx objektiv.. tror d sitter ett uv-filter på det atm och sedan ere lite ps-trolleri för att dra fram lite detalj och så.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

det är taget med en nikon d90 med nikkor 18-200 dx objektiv.. tror d sitter ett uv-filter på det atm och sedan ere lite ps-trolleri för att dra fram lite detalj och så.

Trevligt! Är grymt sugen på ny kamera, sitter på en Canon EOS 450D nu bara, standard 18-55mm 3,5-5,6 och ett 50mm 1,8 II. Billigt men bra dugligt stativ (299kr på NetOnNet när jag var där och köpte en 12" laptop, köpte den direkt då den var stabil + hade snabbfäste för kameran). Det klarar definitivit av allt som jag behöver det till, en väska medföljde också, så man enkelt kan bära med sig. Det är inte tungt men ganska stort och kraftigt (aliminum + mycket luft i benen). Speciellt värdefullt med en trådlös utlösare också. Det som saknas är en blixt, men inte hittat någon ordentlig för runt 1000 kronor. Hittat en variant som kostar 500kr i sverige eller typ 300 om jag köper från dealextreame, många omdömen och för priset så är det ju värt att köpa och testa imo.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Trevligt! Är grymt sugen på ny kamera, sitter på en Canon EOS 450D nu bara, standard 18-55mm 3,5-5,6 och ett 50mm 1,8 II. Billigt men bra dugligt stativ (299kr på NetOnNet när jag var där och köpte en 12" laptop, köpte den direkt då den var stabil + hade snabbfäste för kameran). Det klarar definitivit av allt som jag behöver det till, en väska medföljde också, så man enkelt kan bära med sig. Det är inte tungt men ganska stort och kraftigt (aliminum + mycket luft i benen). Speciellt värdefullt med en trådlös utlösare också. Det som saknas är en blixt, men inte hittat någon ordentlig för runt 1000 kronor. Hittat en variant som kostar 500kr i sverige eller typ 300 om jag köper från dealextreame, många omdömen och för priset så är det ju värt att köpa och testa imo.

hehe, själv sitter jag och dagdrömmer om en canon 5D mark II.. men d känns inte så realistiskt att slänga ut 17000 på ett kamera hus atm.. speciellt inte när jag precis är i köpsvängen på en ny monitor.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

hehe, själv sitter jag och dagdrömmer om en canon 5D mark II.. men d känns inte så realistiskt att slänga ut 17000 på ett kamera hus atm.. speciellt inte när jag precis är i köpsvängen på en ny monitor.

Helt klart är det awesome med ett nytt hus. Fick precis hem en 1Ds MarkII från jobbet, (Tyvärr gick den sönder samma dag, ett "känt" err99 på 1DsMkII).

I vilket fall, hur skönt som helst med fullformat osv.
Men huvudsaken är objektiven och fotografen, I SYNNERHET fotografen.

Har man en kamera som kan köra manuell och byta objektiv, då är det bara fotografens som kan begränsa sig själv.

Men sen lider ju 99,9% av alla fotografer av prylnördhet, nan vill ha det nyaste senaste, coolaste, fetaste, bästa. (Jag är likadan!).

Men jag har haft min 400D 3 år och jag har gjort så mycket fantastiska saker med den kameran (som egentligen kan ses som en skitkamera).

Det jag vill komma fram till är att allt är upp till fotografen, man kan göra underverk med en amatör-system och kitobjektiv, bara man vill!

å sen lite bilder:

Hjulafton i lidköping

Permalänk
Skrivet av nae0:

Helt klart är det awesome med ett nytt hus. Fick precis hem en 1Ds MarkII från jobbet, (Tyvärr gick den sönder samma dag, ett "känt" err99 på 1DsMkII).

I vilket fall, hur skönt som helst med fullformat osv.
Men huvudsaken är objektiven och fotografen, I SYNNERHET fotografen.

Har man en kamera som kan köra manuell och byta objektiv, då är det bara fotografens som kan begränsa sig själv.

Men sen lider ju 99,9% av alla fotografer av prylnördhet, nan vill ha det nyaste senaste, coolaste, fetaste, bästa. (Jag är likadan!).

Men jag har haft min 400D 3 år och jag har gjort så mycket fantastiska saker med den kameran (som egentligen kan ses som en skitkamera).

Det jag vill komma fram till är att allt är upp till fotografen, man kan göra underverk med en amatör-system och kitobjektiv, bara man vill!

å sen lite bilder:
http://i56.tinypic.com/4j57rr.jpg

http://i53.tinypic.com/29bbsiq.jpg

Hjulafton i lidköping

mjo, jag har ju som sagt en d90 redan + ett par objektiv, så atm känns inte fullformat helt akut även om det vore nice som sagt... därav min olust att lägga ut 17 lax bara sådär.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Tillbringade 3 dagar på Paris Air Show i år.
Flygnörd som man är så gick kameran varm.
Skramlade ihop runt 4000 bilder. XD
Här följer ett par av stycken som jag lyckats sålla ut.

Först kommer ett par bilder på franska flygvapnets uppvisningsgrupp:

Väldigt patriotiskt om man säger så.

Sedan hade italienarna uppvisning med Eurofighter och C-27 Spartan:
Förts dundrade Eurofighter omkring och visade musklerna.

Sen flög de upp och ned med en C-27:

(Nej jag har inte roterat bilden, dom flög på det viset.XD)

Sen visade amerikanarna upp en F-16 och en C-130:

Ryssarna dumpade vatten:P :

Och världens största passagerarflygplan visade vad den gick för:

Permalänk
Hedersmedlem

Torreby Slott by pekkarifoto, on Flickr

Passade på att fota klubbhuset när jag ändå var ute på golfklubben.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

RIKTIGT snyggt Vargen! Det är lite synd att "huset" fortsätter till vänster i bild. Hade man fått med hela utan att ändra på kompositionen hade det varit perfekt!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Son of Qwerty:

RIKTIGT snyggt Vargen! Det är lite synd att "huset" fortsätter till vänster i bild. Hade man fått med hela utan att ändra på kompositionen hade det varit perfekt!

Tackar tackar, det som fortsätter ut i vänster av bilden är "personalflygeln" som jag valde att inte ta med i bilden då själva huvuddelen av slottet inte hade känts lika maffig

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vackra bilder allihop, från sida 1 och framåt

Fler på
http://imaginize.net/

Permalänk
Medlem

Jycken

Gizmo käkar ben på sitt eget sätt

Sova lite

Permalänk
Medlem

IMG_4533 by Refulgeō, on Flickr

Blueberry hill by Refulgeō, on Flickr

IMG_4535 by Refulgeō, on Flickr

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Precis börjat leka med kameran igen efter 1år på hyllan

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Lite sparsamt med fotograferandet för mig i sommar, men här kommer en bild iaf...

Kullens fyr:

Edit:
Vi tar en till då...

Permalänk
Skrivet av dumbo:

Lite sparsamt med fotograferandet för mig i sommar, men här kommer en bild iaf...

Kullens fyr:
http://motljus.no-ip.org/gallery/albums/landscapes/kullaberg0...

Edit:
Vi tar en till då...
http://motljus.no-ip.org/gallery/albums/landscapes/hoe.jpg

ojoj! riktigt fina foton!

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

lite av dagen

IMG_4922 by Refulgeō, on Flickr

4 by Refulgeō, on Flickr

IMG_4835 by Refulgeō, on Flickr

IMG_4859 by Refulgeō, on Flickr

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Blev exploread igår:

Let's go, bros! by Letterbox115, on Flickr

Permalänk
Medlem

SJUUUKT nice bild! riktigt härlig! fave'ar den på flickr dirrm0de!

en bild från helgen.. Inte hunnit fota mycket pga 1. Jobbat 13-23 lör,sön samt fotat event i fredags.
Sen så fungerade ju inte min "nya" kamera jag fick hem från jobbet. Men idag fick jag en fungerande och ska skicka tillbaka den andra, så nu kommer det komma mer!

men iaf, en bild kan jag visa tills vidare!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

kanske konstig för säsongen....

Jag kanske är lite annorlunda men jag längtar nästan till vintern

knåpade ihop den här under Megadeth:s spening på tv:n i vänta på Slayer å metallica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Löörs:

Jag kanske är lite annorlunda men jag längtar nästan till vintern

knåpade ihop den här under Megadeth:s spening på tv:n i vänta på Slayer å metallica.

http://farm6.static.flickr.com/5266/5895027562_7c50692509_z.j...

Ja, den där bilden får en att längta till vintern, bra jobbat med redigeringen tycker jag, du fångade verkligen en stil tycker jag, även om den kanske inte är min så är det ju bra ändå! Och snöskoter blir det nog i vinter igen, fast nu i vintras när jag körde så var det lite läskigt när man kolla bak och det var öppet vatten ^^ Då är det bäst att gasa!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Koi by matte54, on Flickr

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!