Corsair återkallar Force Series 3 med Sandforce SF-2200

Permalänk
Melding Plague

Corsair återkallar Force Series 3 med Sandforce SF-2200

Datorbranschen tampas med ytterligare ett missöde orsakat av defekta kretsar. Corsair återkallar SSD-enheter i serien Force 3 sedan användare rapporterat om haverier.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Barnstadiet ännu? trodde IT hade börjat lära sig vid detta laget att man måste ha en viss förberedelse innan utskick. Man vinner inga priser på att få arga kunder.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Barnstadiet ännu? trodde IT hade börjat lära sig vid detta laget att man måste ha en viss förberedelse innan utskick. Man vinner inga priser på att få arga kunder.

Precis, en del verkar ju släppa komponenter för att dom ska testas av allmänheten.

Permalänk
Medlem

synd för Corsair

synd för Corsair, hoppas som testar sina kommande ssd enheter bättre.
det blev den andra återkallelsen det här året

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

så kan det gå när man inte kollar till så prylarna funkar ordentligt innan utskick

Permalänk
Medlem

Äntligen ett officiellt uttalande. Sandy Bridge B3 funkar ju bra, och det kommer nog nästa revision Force 3 också, får vi hoppas. Jäkligt tråkigt att det ska behövas överhuvudtaget såklart.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

"Corsair står för frakten och ersättningsexemplar utlovas inom tio dagar."

Gillar detta skarpt.
Bra att gå ut med en gång och slå fast hur det blir. Hoppas bara det fungerar lite felfritt som det ger intryck av. Kanske är surt att behöva strula med sin nya disk men som konsument uppskattar jag "vår röra, vi städar"-attityden.

Skrivet av Bloopy:

Man vinner inga priser på att få arga kunder.

Nej, men på bra kundvård när shit happens

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det kommer göra mycket för corsair. Ni ser ju hur bra sandybridge säljer nu.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Jag tror inte det kommer göra mycket för corsair. Ni ser ju hur bra sandybridge säljer nu.

Går inte riktigt jämföra så i det här fallet. Sandy Bridge har i princip ingen konkurrens, den är överlägsen i pris/prestanda och alla köper den. På SSD-marknaden finns Intel och OCZ som stora konkurrenter.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Tur att jag inte köpte en sandforce när jag skulle

Visa signatur

PNY GTX480 OC+
1055T@ 3,8ghz+ NH-D14

Permalänk
Medlem

Och jag som precis var i köptankar, avvaktar några en månad eller två till då...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Typiskt, var i köptankar jag med

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tycker att det är löjligt hur mycket problem det är i datorbranchen idag. Kan de inte riktigt testa prylarna innan de släpper de eller skita i att göra saker onödigt komplexa så att de kan göra de stabila istället.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Är de denna dom återkallar? Helt off känner jag just nu.

http://www.inet.se/artikel/5303934/corsair-ssd-force-series-1...

Permalänk
Skrivet av rickdani87:

Är de denna dom återkallar? Helt off känner jag just nu.

http://www.inet.se/artikel/5303934/corsair-ssd-force-series-1...

Nej, det är den nyare med sata 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickdani87:

Är de denna dom återkallar? Helt off känner jag just nu.

http://www.inet.se/artikel/5303934/corsair-ssd-force-series-1...

Fast det har varit mycket problem med den disken också. Fast med firmware 2.0 verkar de fungerar bra, jag har iaf inte haft problem.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Vad är det för utbytesdisk man får inom 10 dagar då?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa denna eller Agility 3 men köper nog hellre en 510 istället då. Just to be safe.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Vad är det för utbytesdisk man får inom 10 dagar då?

Lika dan med nya kretsar så klart? Allt annat låter obegripligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Vad är det för utbytesdisk man får inom 10 dagar då?

Detta kanske?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Glad över mitt intel val... fast man ska inte ropa hej för tidigt... fick ju lämna in min G2 pga att jag uppdatera firmware första dan den kom ut för trim... gg faildisk.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Går inte riktigt jämföra så i det här fallet. Sandy Bridge har i princip ingen konkurrens, den är överlägsen i pris/prestanda och alla köper den. På SSD-marknaden finns Intel och OCZ som stora konkurrenter.

Precis, eftersom OCZ har en annan styrkrets... eller?

Vinnande i det här kriget är väl alla gånger Intel eftersom det funnits två utmanare, SandForce-enheter och Intels egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

hahaha ja:D

Permalänk
Medlem

Först Sandy bridge, nu detta. =P

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hämtade Ssdn igår eftermiddag och har suttit sen dess och klurat.. Har lyckats med att installera windows på den, men längre kom jag inte.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för dem som redan har inhandlat sig en sådan disk. Kanske lite väl brådis med releasen innan de hann testa den fullt ut.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt att dom gör något åt saken relativt snabbt.
Har spenderat x antal timmar på google, försökt med diverse drivrutiner, bios flashningar samt ominstallationer av Windows osv i onödan

Nu är ju frågan om man ska våga chansa på den nya versionen eller om man ska byta helt och hållet till något annat?

Permalänk
Medlem

Jag kommer byta till intel istället om jag kan, hur man som företag lyckas få ut en produkt på detta sätt är en smula intressant, man kan inte ha haft speciellt rigorösa kontroller och det för mig inger inte förtroende för några andra produkter eller snabbfixar från varken corsair eller sandforce, dock måste jag säga att Corsair hanterade detta betydligt bättre än vad OCZ har gjort hitintills, de skyllde allt på sina användare så långt dom nu kunde, när corsair erkände att nåt verkligen var galet så vände helt plötsligt OCZ, anledningen till att jag inte gillar ocz och inte ville köpa en disk från dom är hur dom hanterade de första SSD diskarna dom släppte som var rena skämtet, noll support när det visade sig att kontrollern led av stuttering så till den milda grad att den vart obrukbar, ingen chans till rma & ingen hjälp, så corsair var kanske ett bättre val denna gång men tyvärr var det ännu en dålig kontroller och jag kan inte förmå mig själv att stödja bolag som beter sig som sandforce

Kort & gott, mitt förtroende för sandforce & ocz är totalt obefintligt, det är något bättre när det kommer till corsair för dom har iaf visat en smula ärlighet & villighet att hjälpa sina kunder på det sätt dom kan. Dock blir det ingen ssd för mig från någon av dessa, oavsett hur hög prestanda dom kan visa upp....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Öh, den här har jag..

https://www.inet.se/artikel/5315104/ocz-ssd-agility-3-120gb

Är det en sådan som jag ombeds skicka tillbaka? Vad jobbigt >.<

Permalänk
Skrivet av Lanzal:

Öh, den här har jag..

https://www.inet.se/artikel/5315104/ocz-ssd-agility-3-120gb

Är det en sådan som jag ombeds skicka tillbaka? Vad jobbigt >.<

Nej, hittils är det bara Corsair som har återkallat enheter. OCZ ska göra en firmware-uppdatering. Håll utkik i nyhterna.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...