Western Digital Black 2TB - 296 kr på Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Det är extremt snällt gjort, hur många hade gjort det?

Nej det var ingen annan som gjorde det, det var en leverantör som hade skrivit fel pris, och eftersom alla sidor uppdaterar priserna efter leverantören/konkuranten så låg samma grafikkort likvärdigt lågt hos nästan alla som hade det inne.
Inet var de enda som stod för misstaget och inte makulerade ordrarna ^^ Mycket goodwill där, och det är bl.a. Därför jag gör majoriteten av mina beställningar hos dem, tänker fler som mig så tjänar dem nästan på detta xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Önskar du inet i konkurs?
Om de levererar beställningarna gör de en förlust på uppskattningsvis 750:- per disk.

100 sålda diskar ger 75000:- i förlust.

För att kompensera för denna förlust måste de sälja för en halv miljon om de har 15% marginal.

Så sant som det är sagt. Det är kul hur alla små barn gråter när de inte får som de vill utan att tänka på konsekvenserna.

Vem tror ni hade fått betala för förlusten i slutändan? Jo alla kunder. Dvs högre priser på annat för att kompensera förlusten av att du ska få en extra hårddisk.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

"Inet Tyvärr blev det fel pris på disken och vi fick in ett rejält gäng ordrar. Dessvärre är det inte ekonomiskt möjligt att leverera hårddisken för det här priset till alla som hann lägga in en beställning.
för 7 minuter sedan "

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej,

Tyvärr gick fel pris ut på vår hemsida för Western Digital Black Edition 2TB under fredagen. Priset hårddisken hamnade på är långt under inköpspris och tyvärr inget vi har möjlighet att sälja produkten för.

Vi ber om ursäkt över det inträffade och har nu makulerat er order. Vänligen lägg in en ny order om hårddisken önskas till ordinariepris.

För er som har direktbetalat så kommer pengarna att återbetalas till Ert konto/kort och det tar vanligtvis 3-5 arbetsdagar för detta att ske.

Med vänlig hälsning
Daniels / Kundtjänst
Inet.se

Inte direkt oväntat.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat, men var iaf värt ett försök!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Hoppas det inte kommer en massa griniga kommentarer nu bara från folk som anser att de borde fått disken/diskarna till detta priset.

Permalänk
Medlem

meh det var ganska väntat
beställde 2 st
men räknade igentligen aldrig att få dom för det priset men visst hoppades man

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Hedersmedlem

Fan va taskigt av Inet. Så jävla dålig stil att inte leverera diskarna jag beställde. Ska ALDRIG mer beställa nåt därifrån. Inga pingvinstänger fick jag sist heller. Sen så ligger Stockholmsbutiken säkert 2 mil ifrån min bostad, kunde dom inte byggt den lite närmare? Man blir så förbannad.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Hoppas det inte kommer en massa griniga kommentarer nu bara från folk som anser att de borde fått disken/diskarna till detta priset.

Finns alltid idioter som gnäller här inne

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Fan va taskigt av Inet. Så jävla dålig stil att inte leverera diskarna jag beställde. Ska ALDRIG mer beställa nåt därifrån. Inga pingvinstänger fick jag sist heller. Sen så ligger Stockholmsbutiken säkert 2 mil ifrån min bostad, kunde dom inte byggt den lite närmare? Man blir så förbannad.

Antar att du inte är seriös.

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Fan va taskigt av Inet. Så jävla dålig stil att inte leverera diskarna jag beställde. Ska ALDRIG mer beställa nåt därifrån. Inga pingvinstänger fick jag sist heller. Sen så ligger Stockholmsbutiken säkert 2 mil ifrån min bostad, kunde dom inte byggt den lite närmare? Man blir så förbannad.

hahaha
ja varför byggde dom inte utanför hos dig

Permalänk
Medlem

man blir lite irriterad på folk som klagar på att folk beställer. Det är ju inte så att ni som beställer förlorar något på det. Om inet inte har ett super erbjudande så kan de alltid makulera ordern. Alltid värt ett försök att beställa om man ser så här låga priser.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

klart det kommer 100 kommentarer snart, KO, ARN, JAG SKA HA MIN DISK etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

man blir lite irriterad på folk som klagar på att folk beställer. Det är ju inte så att ni som beställer förlorar något på det. Om inet inte har ett super erbjudande så kan de alltid makulera ordern. Alltid värt ett försök att beställa om man ser så här låga priser.

Även fast du med all säkerhet vet att ordern inte kommer gå igenom?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Även fast du med all säkerhet vet att ordern inte kommer gå igenom?

Inte alltid man vet det. Jag till exempel har hållt mig så dåligt uppdaterad när det gäller hdd-priser så när tråden först dök upp kunde det lika gärna varit ett "halva priset" erbjudande för mig. Var först när allt började diskuteras som det uppdagas att det var ett självklart fel för mig

Permalänk

Det var tråkigt att man inte fick disken för det priset, även om det var väntat att man inte skulle få den haha. Men chansar man aldrig så vinner man aldrig. Det är inte någon större förlust att man inte får den för den delen heller.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt inte förväntat mig att få hårdiskar men som sagt alltid värt ett försök.
Blir inte ett dugg sur, dem borde dock skicka ett special erbjudande ( lagerrensning eller något där dem går +-0 på tills oss som beställt).
Företag kan göra fel men man kommer ihåg dem efter hur dem rättar till felet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Hade faktiskt inte förväntat mig att få hårdiskar men som sagt alltid värt ett försök.
Blir inte ett dugg sur,[B] dem borde dock skicka ett special erbjudande ( lagerrensning eller något där dem går +-0 på tills oss som beställt).
Företag kan göra fel men man kommer ihåg dem efter hur dem rättar till felet

[/B]

Och gamarna fortsätter cirkla...

Ser ni inte hur märkligt ert tankesätt är? Någonstans har det blivit fel prisuppgift med ett orimligt lågt pris, men ändå vill ni bli kompenserade. Fantastiskt, helt fantastiskt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

[/B]

Och gamarna fortsätter cirkla...

Ser ni inte hur märkligt ert tankesätt är? Någonstans har det blivit fel prisuppgift med ett orimligt lågt pris, men ändå vill ni bli kompenserade. Fantastiskt, helt fantastiskt.

Det finns en annan sida av det också, om man släpper på skygglapparna, och det är långsiktiga relationer med kunder och/eller merförsäljning. Exempelvis finns ju RyanAir som ett helt fantastiskt exempel, oavsett vad man tycker om företaget i sig, som är billigast på själva huvudprodukten.

Kanske inte riktigt applicerbart i relation till Inet men som affärsidé kan man absolut se det från andra perspektiv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av codR:

Antar att du inte är seriös.

Vad säger ditt sunda förnuft

Skrivet av Warrior28:

hahaha
ja varför byggde dom inte utanför hos dig

Ja eller hur. Grannen under mig ska ju flytta, hade varit perfekt att flytta in butiken i en 4:a i Norrort. Då kunde jag även skrivit på "plats" i profilen: Ovanför Inet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag har då beställt mig en 2tb black för en vecka sen till ORDINARIE pris från Komplett... Eller njae, det var lite rea, var nedsatt från 1199 till 1119..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är ju inte så att ni som beställer förlorar något på det.

åas så skulle säkert en hel del av de som har behov av dessa diskar raskt ha ironiskt inkonsekventa åsikter och motiverande av dessa i en annan tråd i fråga om giriga artister som upplever sig ha förlorat pengar på skivor de inte säljer, inget nytt under solen.

Skrivet av MultiMan:

Och gamarna fortsätter cirkla...

ja förutom gamar med GPS då kanske.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint