Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Western Digital Black 2TB - 296 kr på Inet!

Permalänk
Medlem

De har flaggat den som utgått nu iaf.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Skickade mail till dom förut då jag hade skrivit fel adress. Fick som svar att de uppdaterat adressen i ordern. Så nog kommer vi få våra diskar

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det innebär, i mina ögon, totalt onödigt merarbete för företagen som råkar sätta fel pris någon gång. Allt pga brist på sunt förnuft och girighet.

Än en gång var Elgigantens rea något helt annat. Ingen garanterad black, endast 1,5TB och 2 års garanti.

Vilka "extremare tillfälliga reor" har förekommit, där priset varit rätt? Detta är 1/5 av normalt pris. 20%.

Som sagt, chansar man inte så sitter man för eller senare med det långa ansiktet där en flock andra har fått grejer de beställt till reapriser. Och extremare reor måste inte innebära just datorkomponenter, ta ett varv på torget i en medelstor stad vid säsongsskifte så lär du hitta en hel del, eller för att ta ett dagsfärskt exempel: Hitta nån som matchar netonnet med antistatarmband för 9:- inklusive frakt, de flesta ligger nog snarare på minst 90:- plus frakt, procentuellt så snackar vi om 10% av ordinarie pris där. Att alltid utgå från att ett billigt pris är ett feltryck är enbart att vara dum mot sig själv.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ni som beställer, hur går tankegångarna? En disk som kostar som absolut minimum 1000kr. I en bransch som har små marginaler på det mesta, så tror ni att någon helt plötsligt börjar skänka bort diskarna för i stort sett vad momsen är i vanliga fall?

Försöka går ju, men ungefär 10% av alla som försöker brukar bli sura sen när dom inser att dom inte kommer få någon disk och att köpet är hävt och sen går i funderingar att försöka anmäla företaget för marknadsföringsbluff och liknande. Snarare dom man ska fråga hur tankegångarna fungerar egentligen.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Som sagt, chansar man inte så sitter man för eller senare med det långa ansiktet där en flock andra har fått grejer de beställt till reapriser. Och extremare reor måste inte innebära just datorkomponenter, ta ett varv på torget i en medelstor stad vid säsongsskifte så lär du hitta en hel del, eller för att ta ett dagsfärskt exempel: Hitta nån som matchar netonnet med antistatarmband för 9:- inklusive frakt, de flesta ligger nog snarare på minst 90:- plus frakt, procentuellt så snackar vi om 10% av ordinarie pris där. Att alltid utgå från att ett billigt pris är ett feltryck är enbart att vara dum mot sig själv.

Visst ligger det lite i vad du säger, men ett antistatarmband lägger de på 4-500% i marginal medans en HDD är lågmarginalare med kanske 10% påslag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Som sagt, chansar man inte så sitter man för eller senare med det långa ansiktet där en flock andra har fått grejer de beställt till reapriser. Och extremare reor måste inte innebära just datorkomponenter, ta ett varv på torget i en medelstor stad vid säsongsskifte så lär du hitta en hel del, eller för att ta ett dagsfärskt exempel: Hitta nån som matchar netonnet med antistatarmband för 9:- inklusive frakt, de flesta ligger nog snarare på minst 90:- plus frakt, procentuellt så snackar vi om 10% av ordinarie pris där. Att alltid utgå från att ett billigt pris är ett feltryck är enbart att vara dum mot sig själv.

Det finns ingen som helst jämförelse mellan antistatarmband, kablar eller liknande (som har marginaler på 100-1000%) och en hårddisk eller CPU (med kanske 5-25%).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Visst ligger det lite i vad du säger, men ett antistatarmband lägger de på 4-500% i marginal medans en HDD är lågmarginalare med kanske 10% påslag.

Skrivet av MultiMan:

Det finns ingen som helst jämförelse mellan antistatarmband, kablar eller liknande (som har marginaler på 100-1000%) och en hårddisk eller CPU (med kanske 5-25%).

Vem har jämfört? Jag gav svar på en efterfrågan om procentuell rea, och som ni nog kan läsa inte tvunget måste gälla datorkomponenter så sluta snöa in på just hdd och liknande, då kan man lika gärna ta en bilhandlare som sänker priset på en BMW M5 med 20.000:- som exempel och då är tusenlappen överkörd direkt, sluta flumma nu så får vi se vad inet säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Vem har jämfört? Jag gav svar på en efterfrågan om procentuell rea, och som ni nog kan läsa inte tvunget måste gälla datorkomponenter så sluta snöa in på just hdd och liknande, då kan man lika gärna ta en bilhandlare som sänker priset på en BMW M5 med 20.000:- som exempel och då är tusenlappen överkörd direkt, sluta flumma nu så får vi se vad inet säger

Inte så konstigt då detta är ett datorforum om du inte märkt det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Vem har jämfört? Jag gav svar på en efterfrågan om procentuell rea, och som ni nog kan läsa inte tvunget måste gälla datorkomponenter så sluta snöa in på just hdd och liknande, då kan man lika gärna ta en bilhandlare som sänker priset på en BMW M5 med 20.000:- som exempel och då är tusenlappen överkörd direkt, sluta flumma nu så får vi se vad inet säger

Vem flummar? Varför drar du in bilar? Där kan man verkligen tala om låga marginaler, precis som HDs. Hur ofta ser du nya bilar med 80% prisavdrag och dessutom tror på det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Uhhh... det är ju inte -riktigt- det han menar...

Permalänk
Medlem

Är ju inte värre än så att man testar beställa, vill Inet ha ordinarie pris för diskarna är det bara att avbeställa ordern. De flesta butikerna har ju reserverat sig för eventuella felskrivningar så om de nu bestämmer sig för att sälja diskarna till det priset så är det bara av goodwill. Jag skulle gjort detsamma om jag sett tråden tidigare, dock hade jag nöjt mig med en och inte åtta som vissa andra kanske gjorde.

Edit: Kan ju tillägga att jag för ungefär 2 år sedan lyckades köpa ett 5850 från Komplett för 1990:- SEK, ordinarie pris 2999:- SEK. De råkade sänka med ~30% när det i själva verket bara skulle sänkas med ~5% eller något sånt, vi var ett par som lyckades knipa några kort.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Inte så konstigt då detta är ett datorforum om du inte märkt det.

Det e sant

Skrivet av MultiMan:

Vem flummar? Varför drar du in bilar? Där kan man verkligen tala om låga marginaler, precis som HDs. Hur ofta ser du nya bilar med 80% prisavdrag och dessutom tror på det?

Snälla, om du ändå ska citera så LÄS allt innan du gör det, annars kan vi babbla på i onödan resten av kvällen och det har jag inte tid med

Permalänk
Medlem

Ni som beställt meddela oss ifall ni får hem hårdiskarna

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

damm, jag som behövde en:(:(

Men lycka till, och hoppas ni får dom:)

Off topic: känns lite som när det fanns en blu-ray spelare för 150 spänn för ett tag sen:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

damm, jag som behövde en:(:(

Men lycka till, och hoppas ni får dom:)

Off topic: känns lite som när det fanns en blu-ray spelare för 150 spänn för ett tag sen:)

Vad hände när de sålde blu-rayspelaree för 150kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Vad hände när de sålde blu-rayspelaree för 150kr?

det var nått fel tror jag av typ clickok och overklockers.

Tror det inte var många som fick den, men någon/några fick har jag för mig:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafiel:

Ni som beställt meddela oss ifall ni får hem hårdiskarna

ska göra

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt dom tröttnar, så fort det är fel är ni som hajar. Men får ni något fel klagar ni som bara den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Men lycka till, och hoppas ni får dom:)

Önskar du inet i konkurs?
Om de levererar beställningarna gör de en förlust på uppskattningsvis 750:- per disk.

100 sålda diskar ger 75000:- i förlust.

För att kompensera för denna förlust måste de sälja för en halv miljon om de har 15% marginal.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Vi får se, men tror ändå inte de hade så många i lager.
Att ens prata om "konkurs" för ett företag som Inet när vi är i summorna 50-100 000kr är dock inte realistiskt,

Permalänk
Medlem

Tycker det är dålig still av er, när ni vet att det är fel pris satt. När det ändå är så trevliga mot oss sweclockers folk. Men visa folk ser inte saker så tydligen, de vill bara ha mer och mer.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Vad hände när de sålde blu-rayspelaree för 150kr?

De annullerade alla ordrar. De har rätt till det, likaså Inet. Speciellt när det är ett uppenbart fel.

Permalänk
Medlem

Liknande händelser har väl hänt förut, och de gånger jag sett har ingen fått några varor. Det smartaste om man upptäcker detta är väl att lägga en beställning och maila Inet om felet. Om du har tur kanske de är snälla och låter dig få varan för det priset. Att lägga upp en tråd på ett forum av den här storleken är kanske inte så smart..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Varför ser jag aldrig sånt här innan det är slut? Kan byta en HDD mot en j-vla ekonomipack pingvinstänger i valfri smak!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

De annullerade alla ordrar. De har rätt till det, likaså Inet. Speciellt när det är ett uppenbart fel.

tror oc skickade ut dock ett par stycken:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Inet gav ju ut 5850 till de som beställde när de råkade sätta priset till 988:- Dessutom fick de in fler beställningar än de hade grafikkort och då fick några 5870 istället.

Permalänk
Medlem

Synd att man missade det, min 1TB som jag trodde skulle räcka länge har redan börjat ta slut (ta slut är vväl kanske att ta i, men jag har bara 500GB kvar efter endast 4 mån användning...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Hoppas ingen fick disken levererad för det priset, inet förlorar massor av pengar om dom skulle ha såld 100diskar för 300:- istället för 1300:- = 100000:- i förlust

det är en av dom bästa sidorna som finns, dom är billiga nog och med en frakt på 0:- vid köp över 500:-

Skrivet av SayZk:

Inet gav ju ut 5850 till de som beställde när de råkade sätta priset till 988:- Dessutom fick de in fler beställningar än de hade grafikkort och då fick några 5870 istället.

Det är extremt snällt gjort, hur många hade gjort det?

Permalänk
Medlem

det kan ju vara så att dom hade några hdd i lager o dom skulle utgå. då ville dom bli av med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmy_pimmy:

det kan ju vara så att dom hade några hdd i lager o dom skulle utgå. då ville dom bli av med dom?

inte en pullis, då det hade varit världens billigaste 2TB hdd, och black är WDs snabbaste 7200rpm sata hdd som finns och kostar runt 1200:- på komplett.se o andra sidor..
man säljer aldrig under inköpspris om delen inte är jättegammal, vilket inte 2TB black är som kom ut för inte så längesen.
det stod fel..