Vinn nätagg från Seasonic

Lyckospelet First Prize

Permalänk
Medlem

Lyckospelet First Prize

Hej! Jag fick precis hem ett brev från lyckospelet first prize där dom inledde med " hej! Tack för ett trevligt samtal för några dagar sedan" sen massa jävla text och sen "ditt spel är nu aktivt" med i detta brev fick jag även en faktura och en broschyr, fakturan är på 199 kronor och det finns inget förfallodatum på den.

Jag har aldrig någonsin varit i kontakt med dem, det är jag helt säker på, inte ens pratat med någon försäljare då jag ens har haft min hemtelefon aktiverad på flera veckor.

Kan jag riva fakturan och skita i det här nu? Jag har ringt och pratat med dom men då fick jag prata med en extremt otrevlig tjej som inte hade något intresse av att hjälpa till, när jag försökte ringa nästa gång hamnade jag i en oändlig telefonkö.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Betala inte fakturan, bestrid den istället - det rör sig uppenbarligen om ett blufföretag som försöker lura dig.

http://anmärkningar.se/bestrida-en-faktura/

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Jag fick också ett brev från dom för ett tag sen där dom tacka för att jag gått med på deras avtal i 1års tid för 300kr/mån. Men jag fick kontakt med dom (otroligt) på 1a samtalet och fick då prata med en yngre tjej som sa att jag pratat med dom veckan innan och gått med på detta, men när jag sa det var omöjligt sa hon att jag ljög bara för att jag ändrat mig.

Som tur var hade jag övertydliga bevis på att jag inte kunde tagit avtalet då jag kommit hem från 4a veckors utlandsresa samma dag som fick brevet och när hon fatta det så sa hon bara "Vi kanske har gjort fel då" och la på luren. Efter detta har jag inte hört från dom igen.