6870 Crossfire (funderingar)

Permalänk

[B]Bump[/B]

Bumpar återigen då jag inte har en blekaste aning om vad felet kan vara ....

Efter installation av drivrutiner och efter omstart av datorn så hoppade mitt äldre kort igång så båda var aktiverade på något vis. Men kort därefter dör den i CCC, 0 grader står den på samt gpu clock och memory clock har dessa värden:

Jag ursäktar bumparna men det är riktigt träligt att sitta vid datorn med crossfire möjlighet samt ett nytt nätagg och inte får det att fungera

// Tack på förhand!

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikssonNn:

Bumpar återigen då jag inte har en blekaste aning om vad felet kan vara ....

Efter installation av drivrutiner och efter omstart av datorn så hoppade mitt äldre kort igång så båda var aktiverade på något vis. Men kort därefter dör den i CCC, 0 grader står den på samt gpu clock och memory clock har dessa värden:

http://i54.tinypic.com/2nga7hg.jpg

Jag ursäktar bumparna men det är riktigt träligt att sitta vid datorn med crossfire möjlighet samt ett nytt nätagg och inte får det att fungera

// Tack på förhand!

det där verkar skumt, har inte en blekaste aning om felet då jag själv aldrig haft CF.
det enda jag kan komma på är; du har satt dit CF bryggan va?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det där verkar skumt, har inte en blekaste aning om felet då jag själv aldrig haft CF.
det enda jag kan komma på är; du har satt dit CF bryggan va?

Skulle bli svårt att få CF alternativ i CCC annars xD.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av morxy49:

det där verkar skumt, har inte en blekaste aning om felet då jag själv aldrig haft CF.
det enda jag kan komma på är; du har satt dit CF bryggan va?

Tack för att du tog dig tid att svara
Crossfire bryggan sitter på plats, båda fläktarna rullar på och så vidare.

Tänkte bara säga att när jag väl startar ett spel hoppar det andra kortet igång och arbetar testade furmark benchmark och den konstaterade att jag hade två grafikkort aktiverade. lite resultat mellan singel/dubbel

En radikal skillnad mellan singel och crossfire må jag säga
Och att den börjar arbeta vid photoshop/spel/benchmarks ser jag bara som positivt då den arbetar när den behöver!

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V