Microsoft ger snabbare boot med Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft ger snabbare boot med Windows 8

I ett nytt blogginlägg demonstrerar Microsoft hur det kommande operativsystemet Windows 8 kan starta upp på några enstaka sekunder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter sjukt nice faktiskt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Äntligen

Permalänk
Medlem

Boot tiden är en sån typisk sak som folk utan större koll tycker bevisar hur mycket snabbare mac är än windows.

Hoppas windows 8 blir det som gör att windows tar tillbaka tronen som lättaste och bästa operativsystem, orkar inte med alla mac dyrkare som behandlar deras datorer/mobiler som gudsgåvor till människan

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Kanske blir något?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Blir intressant att se om det verkligen blir snabbare.

Permalänk
Medlem

Låter nice kanske jag låter datorn vila ibland...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zcorc:

Boot tiden är en sån typisk sak som folk utan större koll tycker bevisar hur mycket snabbare mac är än windows.

Hoppas windows 8 blir det som gör att windows tar tillbaka tronen som lättaste och bästa operativsystem, orkar inte med alla mac dyrkare som behandlar deras datorer/mobiler som gudsgåvor till människan

Amen on that!

Permalänk
Medlem

Äntligen lite mer hastighet vid uppstart/omstart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Snabbare kallstarter till folket. Även när systemdisken är proppad med skit!

(Tycker win7 startar väldigt snabbt ur viloläget, och drar i princip ingen ström alls.. fick jag själv erfara när jag drog ur kontakten för datorn och stoppade i den igen efter ca 5 sekunder och datorn var fortfarande i viloläge:P)

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Windows 7 startar extremt snabbt med SSD, blir det ännu snabbare så vore det förstås nice!

Permalänk

Najs med SSD!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Hon låter som microsoft voice i slutet, jag undrar om detta är fejk.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Hoppas dock dom lägger energi på ngt vettigare, hur mycket snabbare är man i behov av (med W7 & SSD) det är klart......kan ju aldrig starta FÖR fort

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Boot tiden är en sån typisk sak som folk utan större koll tycker bevisar hur mycket snabbare mac är än windows.

Hoppas windows 8 blir det som gör att windows tar tillbaka tronen som lättaste och bästa operativsystem, orkar inte med alla mac dyrkare som behandlar deras datorer/mobiler som gudsgåvor till människan

Men motsatsen är okej? att kalla sin Androids, PCs för gudsgåvor och kalla Apple för djävulen?

Varför har folk ett så stort behov av att alla måste tycka som de gör? kan inte de som har Apple få vara nöjd med det? Även om det finns annat som är "bättre" (dvs rent prestandamässigt i förhållande till pris) så kan man inte mäta användarvänlighet och personligt intryck i nummer, även om det kanske låter kostigt för alla överclockare på detta forum som anser att prestanda är allt, har man bäst prestanda så är det bäst oavsett mer subjektiva skillnader som gränssnitt m.m.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd

Hårdvaran

Steven Sinofsky:

For folks wanting to know the machine Emily used -- it is an EliteBook 8640p (Intel® Core™ i7-2620M, 8GB, 160GB SSD).

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Men motsatsen är okej? att kalla sin Androids, PCs för gudsgåvor och kalla Apple för djävulen?

Varför har folk ett så stort behov av att alla måste tycka som de gör? kan inte de som har Apple få vara nöjd med det? Även om det finns annat som är "bättre" (dvs rent prestandamässigt i förhållande till pris) så kan man inte mäta användarvänlighet och personligt intryck i nummer, även om det kanske låter kostigt för alla överclockare på detta forum som anser att prestanda är allt, har man bäst prestanda så är det bäst oavsett mer subjektiva skillnader som gränssnitt m.m.

Hade skrivit ett alldeles för långt svar men ville inte göra detta till ännu en apple vs världen tråd

Kan dock säga att om du har betalt pengar för något och är nöjd med det du får för det priset så har jag inget problem med det, så länge man inte säger åt andra att det du köpt är bäst i världen

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Windows 8 ska släppas? Är det 2012 eller senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Men motsatsen är okej? att kalla sin Androids, PCs för gudsgåvor och kalla Apple för djävulen?

Varför har folk ett så stort behov av att alla måste tycka som de gör? kan inte de som har Apple få vara nöjd med det? Även om det finns annat som är "bättre" (dvs rent prestandamässigt i förhållande till pris) så kan man inte mäta användarvänlighet och personligt intryck i nummer, även om det kanske låter kostigt för alla överclockare på detta forum som anser att prestanda är allt, har man bäst prestanda så är det bäst oavsett mer subjektiva skillnader som gränssnitt m.m.

Om du väljer Apple så klankar jag inte ner på det, det är ditt val.
Men som en bekant sa, att Macbook Air är världens bästa dator, det har jag stora problem med.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

har fårr för mig att det ska vara ungefär samtidigt som windows 7 släpptes, när det var kommer jag dock inte ihåg

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hoppas dem fixar så ventrilo funkar bättre!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

dock så känns det ju som att det finns nödvändigare saker att fixa än att försätta datorn i viloläge när man stänger av den?

vad jag förstår så kommer datorn inte starta så här fort ifall man tex startar om den, eller har jag fel?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hoppas dem fixar så ventrilo funkar bättre!

Skype kanske är integrerat, eller blir det i SP1-SP2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Någon som vet när Windows 8 ska släppas? Är det 2012 eller senare?

Rykten säger i mitten av 2012.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hoppas dem fixar så ventrilo funkar bättre!

Det kan ju omöjligen vara Microsofts ansvar? Ventrilo får ju fixa så sitt program funkar istället

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Är det bara jag eller ska dom köra det skrivbordet som dom har i windows mobile (det nya mobile). Jag hoppas inte det för det e fruktansvärt fult...

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Det som man kan undra över är just hur SSD kommer att funka ihop med Windows 8..Är det inte en del av problemet med bluescreen eller vad det nu heter på t ex Corsairs Force 3 och GT..och själva Corsair föreslår som en del av lösningen på problemet just att man ska stänga av hybernation(viloläge)..för det är just efter att SSD-n har varit i viloläge som det brukar uppstå bluescreen..Dessutom om minnet skrivs till SSD(om och om igen) så borde det korta ned livslängden betydligt på en SSD.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Om du väljer Apple så klankar jag inte ner på det, det är ditt val.
Men som en bekant sa, att Macbook Air är världens bästa dator, det har jag stora problem med.

Men här kommer vi åter till (det man inte får säga på detta forum) att bäst prestanda är inte lika med bäst dator. För just honom kanske en Macbook Air är helt perfekt, vilket gör det till världens bästa dator för honom. För icke överklockare så innebär inte bäst att det har bäst prestanda utan snarare att den är bäst för honom. Som sagt det finns många andra saker att ta hänsyn till än ren prestanda, även om överklockare har svårt att förstå det..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Viloläget är totalt ointressant. Jag stänger av datorn så den inte står och slukar ström och har den igång när jag använder den och är hemma.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Quorthon:

Det som man kan undra över är just hur SSD kommer att funka ihop med Windows 8..Är det inte en del av problemet med bluescreen eller vad det nu heter på t ex Corsairs Force 3 och GT..och själva Corsair föreslår som en del av lösningen på problemet just att man ska stänga av hybernation(viloläge)..för det är just efter att SSD-n har varit i viloläge som det brukar uppstå bluescreen..Dessutom om minnet skrivs till SSD(om och om igen) så borde det korta ned livslängden betydligt på en SSD.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Det där med viloläget kommer nog Microsoft ordna ut med SSD-tillverkarna på något sätt...
Jag tror dock inte att livstiden blir kortare, det finns määääängder med data som skrivs och tas bort hela tiden, temporär data i webbläsare till exempel.

OT: Är din signatur en Priest-referens?

Visa signatur

Citera!