(Poll) Sweclockers BF3 server - lösenord?

Permalänk
Medlem

kan vem som helst köra server på sin lina?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av misiler:

Jag måste faktiskt säga att det är bra med tidsbegränsad ban, min kompis som är sjukt grym blir ganska ofta bannad pga. fusk, dock lirar han spelet ifråga (COD 4) på "rysk" nivå och blir därför anklagad för att fuska ibland

SA kommer att diskutera skalan. Vissa regelbrott kommer att ge kick, andra avstängning - vi kommer antagligen att göra det enklaste då vi inte vill skapa ett invecklat system. Vi gör detta som avkoppling ju.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Utan lösen med ping-gräns, aktiva admins och rank!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Utan lösen med ping-gräns, aktiva admins och rank!

De sammanfattar ganska bra min post:

Skrivet av snozan:

Lösen håller aldrig i längden, inte så länge internet är fritt. Ta bara tjänsten "fri frakt för sweclockers" från Inet. Den länken ligger klistrad i Flashbacks forum. (dom är ansvariga för de mesta).

Tror mer på en öppen server MEN med fler än 2 admins online populära tider.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BergLake:

kan vem som helst köra server på sin lina?

Nej. Serverfilerna släpps inte, du kan enbart hyra serverplats hos vissa företag. Ca 10 SEK per spelarslot, 64 st = ca 640:- per månad.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Sålänge fokus ligger på att ha skoj så är de sak samma tycker jag.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vad jag minns så kan man inte spela ranked med lösenord, kan man det så är jag för ett lösenord!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag tycker att lösenord ska finnas på servern helt klart.
Anledningen i mitt tyckte är för att skapa en mer gemensamhet emellan oss här på forumet.
Det känns som om de hade varit en roligare grej, vi kommer varandra närmare och lär känna varandra och ha kul tillsammans (precis som en del av ölkvällarna som anordnas ibland på forumet).

Det är mitt tyckte i alla fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

När ni ändå är igång, 1-2 veckors ban på folk som fuskar/campar/lamar sig allmänt.

bann på camp? lol kick kanske isf.

Permalänk

Kan kanske köra 2 st servrar?
En med och en utan lösenord. Blir det så att ranking är avstängt på lösenordsskyddad server så borde servern vara utan lösenord (Om vi då "bara" har 1 server).
En bra sak skulle vara att man kör med admins som kickar/bannar folk för dåligt uppförande, fusk och liknande.
Camping tycker jag inte borde vara emot reglerna eftersom de skulle vara så svårt att urskilja och Recon classen borde vara tillåten att Campa(enligt mig).

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

BC2 fick inte vara Lösen + Ranked at same time. Samma i BF2.

Lättare att stats-padda om du spelar på en låst - ranked.

True. @Lannover, kanske värt att skriva in det i första posten? För mig åtminstone är det nämligen en dealbreaker.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är helt emot en lösenordsskyddad server nu i början. Mitt första mål är att servern ska vara full varje kväll, och även om intresset är stort här på forumet så tror jag faktiskt inte att det blir så lätt att fylla den alla kvällar så länge den är lösenordsskyddad.

Skrivet av Noobenu:

bann på camp? lol kick kanske isf.

Camping är enligt mig en fullt godkänd taktik i de allra flesta fall. Man kan diskutera huruvida det är en bra taktik eller inte, men en taktik är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är helt emot en lösenordsskyddad server nu i början. Mitt första mål är att servern ska vara full varje kväll, och även om intresset är stort här på forumet så tror jag faktiskt inte att det blir så lätt att fylla den alla kvällar så länge den är lösenordsskyddad.

Camping är enligt mig en fullt godkänd taktik i de allra flesta fall. Man kan diskutera huruvida det är en bra taktik eller inte, men en taktik är det!

Precis.

Permalänk
Medlem

Så länge det alltid finns tillräckligt med folk på servern för att spela så tycker jag att det är helt ok med lösenord. Server skulle ju dö ganska lätt om det inte hade varit tillräckligt många spelare för en 64-players map.

Permalänk
Medlem

Lösenord JA TACK!
Säkrar att servern skyddas mot idioter och ryska/tyska/polska idioter som ska fuska och basecampa..

Permalänk

Ej ranked innebär vad? att "stats" inte uppdateras har flera sagt, menar ni då kills/deaths osv? innebär det att man inte går upp i rank heller då eller??

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Ej ranked innebär vad? att "stats" inte uppdateras har flera sagt, menar ni då kills/deaths osv? innebär det att man inte går upp i rank heller då eller??

Du kan inte gå upp i rank eller låsa upp vapnen m.m (Tror de är så iaf)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är helt emot en lösenordsskyddad server nu i början. Mitt första mål är att servern ska vara full varje kväll, och även om intresset är stort här på forumet så tror jag faktiskt inte att det blir så lätt att fylla den alla kvällar så länge den är lösenordsskyddad.

Camping är enligt mig en fullt godkänd taktik i de allra flesta fall. Man kan diskutera huruvida det är en bra taktik eller inte, men en taktik är det!

Jag tror att under den första veckan fylls servern nog snabbt även med lösen men intresset kommer nog att dala iochmed att folk vill börja låsa upp saker samt testa Rush/TDM.

Jag röstade på öppet för alla, då blir det nog fart så att man kan få en trevlig server att lira på i januari också och inte bara i november.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man ska pröva en vecka med lösenordsskyddat...
Är det 60+ varje kväll med lösenord så tycker jag det är bättre med lösenordsskyddat. Men det är jue bara min åsikt

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot lösen skyddad server. Men vore kul om den är rankad med.

Annars kör man ju mer andra servrar= folk kör bara om det andra blir tråkigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Du kan inte gå upp i rank eller låsa upp vapnen m.m (Tror de är så iaf)

har inte läst allt men antar att det kan bli så på SweC-servern? om det är fallet så varför ska man spela där då? tycker att det tar tillräckligt lång tid att levla upp... jagg vill spendera det mesta av min BF3-onlinetid på SweCs server men då vill jag ju gärna gå upp i lvl osv... Är ju inte speciellt lockande att köra på nån random server för att låsa upp saker sen komma till SweC och "chilla" lite... iaf inte när man lvlar upp

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av WiJo:

Jag tycker att man ska pröva en vecka med lösenordsskyddat...
Är det 60+ varje kväll med lösenord så tycker jag det är bättre med lösenordsskyddat. Men det är jue bara min åsikt

Lösenord sprider sej ganska snabbt så 60+ på server är nog inte något problem.

Snarare att det kommer vara problem att komma in. Det behövs nog fler än en server. Min gissning (förhoppning)

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Men.. tänk ur ert eget perspektiv, om du skulle endast spela på en låst server i 1 vecka, för att sedan gå in och kolla statsen. Då står det fortfarande att du är ranked 0 med 0 i allting, typ som att du aldrig spelat spelet.

Jag tror att lösenord kan hålla ett tag, men inte i längden då man tillslut kommer komma på sig själv att man inte har unlocks och sådant när man går in på en annan server.

Det är bara vad jag tror kommer hända, brukar ha ett exempel att lägga fram men i detta fall hade jag inte det. ;P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Lösenskyddad server med aktiva administratörer vore en perfekt lösning, där lösenord ändras varje vecka. Även att för att få tag på lösenordet från forumet borde kräva medlemskap(dvs att man är inloggad), det blir bra då eftersom fuskare kan inte gå in på forumet oregistrerad bara för att ta lösen.

Tillägger även att om man kan ha servern låst och rankad samtidigt så är jag för, annars mot, då behöver ni många administratörer för att eventuellt hålla ordning på servern och se till att inga fuskare härjar där.

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag är helt emot en lösenordsskyddad server nu i början. Mitt första mål är att servern ska vara full varje kväll, och även om intresset är stort här på forumet så tror jag faktiskt inte att det blir så lätt att fylla den alla kvällar så länge den är lösenordsskyddad.

Camping är enligt mig en fullt godkänd taktik i de allra flesta fall. Man kan diskutera huruvida det är en bra taktik eller inte, men en taktik är det!

Om man kommer förbjuda camping förstör man ju spelet för fan. Det är inte COD. Kommer aldrig spela i en server där taktiker som camping är förbjudet.

Permalänk

Ändrar min röst till ett stort NEJ då... tar ju lång tid som det är att gå upp i rank och låsa upp allt man vill ha så många kommer ju inte ens spela på servern förrän de når en högre rank.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Är ju ingen idé att spela på servern om man inte går upp i rank, man vill ju låsa upp bättre vapen och tillbehör...

Så kommer det nog vara lite tomt på server oftare.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

med lösen
utan rank
tack för mig

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Är ju ingen idé att spela på servern om man inte går upp i rank, man vill ju låsa upp bättre vapen och tillbehör...

Så kommer det nog vara lite tomt på server oftare.

Håller med. Så ändrar mig angående min tidigare post, visste inte att man inte kunde ha rankat om man körde lösenord.
Så är fallet så som många säger att rank inte är tillgängligt med lösenord tycker jag vi borde skrota den idén. Alla vill gå upp i rank, låsa upp vapen osv eller?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Lösen hade varit bra så det blir en "renodlad" Sweclockers server och så borde ju folk bli mer seriösa tack vare det.

Rankat eller får det vara, man kommer låsa upp vapnen ju.