Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Fortsätt posta bilder från projketet. Det här är i mina ögon ett riktigt spännande bygge och jag hoppas att du kommer dela med dig av slutresultatet.

Vad kul att höra j så fort jag kommer hem ska jag börja med att sätta ihopp allt och fixa till resten

Permalänk
Medlem

Det finns "matt-klarlack" (på spray burk) och det ger ingen glänsande yta. (se mitt galleri "HAF 932 - HALF LIFE EDITION 3.0" så får du se hur det blev när jag sprayade svart på insidan sedan matt-klarlack på).

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

väldigt vågat! 800D e ju apa dyra

Permalänk
Medlem

Ska prova göra samma sak fast med ett gammalt chassi jag hade, tack för inspirationen Snygg iaf 5/5

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Fett nice!!
Lite tråkigt bara att du inte fotograferar med en bättre kamera?

Dock så pass tufft att det blir 5/5!

Permalänk
Skrivet av LOLmeOUT:

Fett nice!!
Lite tråkigt bara att du inte fotograferar med en bättre kamera?

Dock så pass tufft att det blir 5/5!

tack så mkt, jo det hade inte skadat med en riktig systemkamera. har dock inte dom pengarna just nu när jag håller på med datorn tar kort med min HTC Desire HD men jag brukar photoshopa bilderna så dom ser bättre ut men det bli svårt när datorn är isär plockad

Permalänk
Medlem

"lacka" dämpmattan Det borde nog funka

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

VAd är det med bilderna som gör att grafikkortet och sleeven ser rosa ut...?

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

VAd är det med bilderna som gör att grafikkortet och sleeven ser rosa ut...?

Vet faktiskt inte skit mobil, ska försöka få tag på en systemkamera imon

Permalänk
Medlem

Varför har jag inte tänkt på att man kan använda sådana magneter till mitt bygge :O!

WTF! Thats an awsome idea!

Vart köpte du dem ? Vet att dem finns till husvaror.... men inte vart man kan köpa lösa

Permalänk

"#Maskeringstejp så jag kan lacka dit Republic of gamers loggorna"

SNÄLLA gör inte det. mycket snyggare med ett chassi som är "stilrent" än lysande och skit^^

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

"#Maskeringstejp så jag kan lacka dit Republic of gamers loggorna"

SNÄLLA gör inte det. mycket snyggare med ett chassi som är "stilrent" än lysande och skit^^

Tur att det är färg, och inte lampor han ska använda då!

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Varför har jag inte tänkt på att man kan använda sådana magneter till mitt bygge :O!

WTF! Thats an awsome idea!

Vart köpte du dem ? Vet att dem finns till husvaror.... men inte vart man kan köpa lösa

visst är det en bra idee! hitta dom hemma men dom sitter på gamla köksskåp vet jag, nya har ju knappt magneter längre. borde finnas att köpa lite överallt Jula kanske

Skrivet av gudbrandsen:

"#Maskeringstejp så jag kan lacka dit Republic of gamers loggorna"

SNÄLLA gör inte det. mycket snyggare med ett chassi som är "stilrent" än lysande och skit^^

Ska lacka! inte sätta lampor, det kommer inte synas så mkt. men får se om jag ändrar mig

Permalänk
Avstängd

ja det var ett roligt bygge. det är inte så såvrt som man tror med vattenkylig du kan få en sida så e det att koll upp komponenter till dit moder kort o graffe

http://www.aquatuning.se/
http://www.indomo.se/
http://www.coolingstuff.se/

så hoppas att deta hjälper dig

Visa signatur

kolla in mina annonser på kylnig har finna vattenkylnigs prylar till salu

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på att någon skulle ge sig på något sånt här! gillar idéen ! Går det åt skogen så har jag ett 800D över som du kan pilla med ;D

Permalänk
Inaktiv

Fan va nice!

Permalänk

Sjukt snyggt och snitsigt bygge, I like your way of thinking outside the box

Permalänk

tjusigt!

Permalänk
Skrivet av mad_evil:

ja det var ett roligt bygge. det är inte så såvrt som man tror med vattenkylig du kan få en sida så e det att koll upp komponenter till dit moder kort o graffe

http://www.aquatuning.se/
http://www.indomo.se/
http://www.coolingstuff.se/

så hoppas att deta hjälper dig

Tack så mkt ska ta en titt där sen

Skrivet av ringu:

Jag har väntat på att någon skulle ge sig på något sånt här! gillar idéen ! Går det åt skogen så har jag ett 800D över som du kan pilla med ;D

Haha då vet jag men hoppas inte att det går åt skogen. kan göra samma bygge på ditt chassi annars

Skrivet av anon142735:

Fan va nice!

Tack så mkt

Skrivet av poskitosker:

Sjukt snyggt och snitsigt bygge, I like your way of thinking outside the box

hahah jaah tack så mycket kul att alla gillar detta bygge

Skrivet av Kaptendum:

tack ska du ha

Permalänk

riktigt snyggt bygge, funderar på att göra likadant med mitt gammla chassi:)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Helt klart 5p.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och väldigt roligt att se på Angående dämpmattorna så är det väl bara att spruta på lite svart färg på dem?

Keep up the good work!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av söderström123:

riktigt snyggt bygge, funderar på att göra likadant med mitt gammla chassi:)

ty ja gö det bara kul att folk vill göra samma sak fast med andra chassin. kommer bli kul och följa om du börjar med det

Skrivet av InCyBoy:

Riktigt snyggt och väldigt roligt att se på Angående dämpmattorna så är det väl bara att spruta på lite svart färg på dem?

Keep up the good work!

tack så mkt. kul att du tycker det är roligt att kolla på Jo jag ska nog lacka dämpmattorna faktiskt:)

Permalänk

Grymt snyggt och bra arbete

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Skrivet av Cryostatic:

Grymt snyggt och bra arbete

tack ska du ha

Permalänk
Medlem

Täckplåten till nederdelen borde gå hela vägen så den även täcker nätagg enligt mig! annars riktigt snyggt! kul initiativ.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Täckplåten till nederdelen borde gå hela vägen så den även täcker nätagg enligt mig! annars riktigt snyggt! kul initiativ.

jo har haft funderingar på det tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

väldigt trevligt bygge och annorlunda obsidian modd! 5p
hade det varit möjligt att placera nätdelen på samma ställe fast roterat 90grader?
så att sladdarnas utgångar pekar mot sidoplåten, eller hade det blivit för tight?

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk

Lika bra att ställa chassit på sidan en att lägga all tid på den moddningen. ;p

Permalänk
Skrivet av antonnorgren:

Lika bra att ställa chassit på sidan en att lägga all tid på den moddningen. ;p

okej? hur gör du med hårdiskarna då?? och om du ska använda cdläsaren ska du ställa chassit uppigen då?
och om du har vattenkylning då kan du inte vrida och vända hur mkt som helst.?? hur tänker du där? vill gärna se en sådan rig av dig GL